Friday, January 25, 2008

aduhai....faizal tahir...




jika kita lihat pada bakat beliau.....

beliau mampu tuk pergi jauh dan akan menjadi seorg lagenda baru utk tanah air....kerana beliau seorg yg kreatif...yg mampu mewarnai dunia hiburan kita yg ketandusan artis2 yg begitu berbakat....kredit harus d berikan pada beliau kerana bukan setakat menyanyi...tetapi beliau mampu utk mencipta lagu sendiri.....

tetapi....bak pepatah melayu mengatakan...ku sangka cerah sampai ke petang....tp hujan di tgh hari....itu lah apa yg telah terjadi ketas beliau....karier seni beliau tercalar dek kerana salah langkah beliau dlm melakukan sesuatu....

mungkin bukan niat dia utk berbuat sedemikian....biasalah...bila terlalu asyik di pentas segalanya akan terlupa...dunia ibarat kt yg punya...aku pun klau bt persembahan kat atas pentas ghirah gak...he3 propa.....

kontroversi pertama yg beliau telah bt dan membuat seluruh peminat seni terkezut....bila beliau meluncur di atas pentas selepas ke-2 2 lagu beliau berjaya mara ke akhir anugrah juara lagu ke-22.....bagi aku ianya tidak salah...biasalah tu....dia kan artis baru..tiba2 dpt 2 pencalonan terus mara ke akhir...tak ke ghairah namanya...klu aku pun mungkin over dr tue lagi...he3 tp ct 3 lagu lg....tak pun over mcm tue kan...ha3 pa pe je lah....kesian dia....terpaksa meminta maaf kepada semua org...dek kerana benda tue jek pun....bapak faizal pun tegur dia berkelakuan sebegitu....hu3

nak bt mcm mana faizal oii....kt org timur...bukan org barat....kena lah berlagak org timur....org malaysia mana boleh terima gaya mcm tue....lain lah klu artis indonesia...he3 jgn marah...

lepas jek cerita nie...ala reda sikit....c faizal pun bt hal lg....xtau nak kata apa kat dia nie...hu3
boleh pulak dia bt perangai.....semasa ulang tahun 8tv yg ke 4.....korg confirm dah tau kan....dia leh bukak baju dia.....nasib baik dia tak sempat buka seluar....bukak tali pinggang jek....he3

lpas tue leh pulak ada tulisan SUPERMAN...ya lah...kitorg tau la ko tue duta produk baju superman kan....tak perlu lah sampai bt benda tue...ko kena bayar ke bt benda tue...? tak kan...bt nyusah jek....kan apa dah jadi sekrg....malu sendiri lah....lagi satu...badan kalau berketul2 tue nak bg tgk org tak pe gak...nie berlemak pulak...ooppss laser pulak...ha3

apa2 pun yg plg menyedihkan...faizal tak dpt bt persembahan utk anugrah juara lagu kali nie...hu3 tak dpt nak tgk dia nyanyi...khua3 sedihnya....dah lah lg dia aku minat...ehm...kasihan MAHA KARYA CINTA....yang tak dapat....KASIH TERCIPTA...he3

apa2 pun faizal dah pun menerima hukuma atas kelakuan dia tersebut....terpaksa lah kena band oleh media prima...dan kena menjalankan kerja2 amal selama 6 bln xsilap aku....kot..lupa lah...xpe lah...

semoga faizal tak mudah putus asa dlm industri muzik seni tanah air....perjalanan anda masih jauh.....contohi ning baizura...dulu pun dia teruk jugak kena kecam..tp sekrg...dia mampu menjadi atr DIVA tanahair.....

teruskan perjuanganmu....FAIZAL TAHIR....


GEMURUH

Bila bertalu rentak dikalbu
Hasrat tersirat semakin kuburu
Bila bergema laungan gempita
Harapan bernyala nadiku berganda

Gemuruh jiwa semangat membara
Dari puncak ingin keangkasa
Berkalungkan bintang berkelipan
Menyerlah jauh dari yang biasa

Ungkapan ini bukan sekadar bermimpi
Segalanya pasti kan terbukti nanti




0 pengkritk ceritera duniaku:

Popular Posts

Popular Posts since May 2010