Tuesday, January 29, 2008

hatiku berbunga cinta.....


ntah knape.....hari nie hatiku terdetik utk memikirkan cinta.....

hatiku yg telah lama kosong....terasa terlalu dahagakan cinta.....cinta yg pernah aku rasai saat ketika dulu.....aku pun tak tahu kenapa hati ini memerlukan cinta itu....sedangkan aku pernah berjanji....biar aku lalui saat mudaku utk aku mengejar apa yg aku impikan....dan membiarkan masa menentukan segalanya....

benar kata org...setiap insan itu memerlukan cinta.....memerlukan diri ini utk disayangi dan menyayangi.....

dulu pernah aku terfikir....tanpa cinta tak mengapa....aku mampu utk lalui hari2 nie tanpa ada insan yg menyayangi dan merindui.....

mungkin juga kerana aku pernah kecewa....cintaku bertepuk sebelah tangan....walaupun ku tahu....dia tahu aku mencintainya......

aku yakin dan percaya....jauh di sudut hatinya.....ada namaku tersimpan...di hatinya....tersimpan atr insan yg pernah mencintainya....memang sukar utk aku menerima....kenyataan itu....

bagiku....selagi jiwa ragaku masih mampu utk menunggunya....selagi itu aku akan menanti....kerana aku yakin dan percaya.....dia tercipta utk ku.....dua hati yg aku pasti akan bersatu......

aku tak pernah mengatakan cinta padanya.....tp sekeliling yg membuat cinta itu bersemi.....ehmm....agak kelakar....kerana bg aku...cinta tak semestinya di ucap dengan kata2....kerana kadang2 hati itu sendiri yg akan memberi tahu yg kt mencintai atr satu sama lain....

bukan aku terlalu memilih cinta....kerana cinta bukan 1 perkara utk dipermainkan.....kerana insan itu akan hidup dengan kt bt selamanya.....sehingga hujung nyawa....

biar entri ini membuat org tertawa dengan apa yg aku cuba katakan....kerana apa yg aku tulis adalah ikhlas dari hati aku.....bukan cinta yg palsu....cinta sekadar nafsu dan kepuasan....cinta yg tidak di redha alam....

biar org tertawa....tertawa dengan kebodohan mereka sendiri....kerana bg aku....kt berhak utk menegakkan pendirian kt sendiri.....yakin je.....kerana yg benar itu berhak dan lebih berkuasa dari yg palsu....

sampai bila kt harus menipu diri sendiri.....memenjara diri yg sebenarnya di ciptakan utk mencintai yg berhak utk di cintai....bukan pantulan cinta....yg tak kan mampu utk di miliki walaupun pada zahirnya....mampu utk memiliki...tetapi batinnya.....xmampu utk di gapai....

sedih aku melihat.....dunia yg penuh dengan propaganda cinta....cinta yg menuju akhir zaman....mengembalikan cerita cinta yg dulu....yg tak di redhai oleh alam dan pencipta......

tak perlu utk aku berkata2 lg....kerana aku yakin apa yg cuba aku sampaikan disini pasti ada yg memahami....hanya yg pernah berada di tempat itu kan memahaminya.....

kembali kepada hatiku yg berbunga cinta.....ku yakin...suatu hari dia akan membacanya....tak kisah....dia masih ada di hatiku atau aku telah mencintai insan lain....tapi yg paling penting....dia adalah insan yg paling aku cintai....kerana bg aku...dia insan yg begitu sempurna di mataku....

ehmm....bercerita tentang cinta tak kan pernah habis.....bg aku....aku lebih rela membiarkan masa menentukan segala....

kerana aku yakin...suatu hari ia akan hadir jua....hadir utk bersatu dengan hatiku....

10 pengkritk ceritera duniaku:

Raja Azrul said...

Huh?! Tiba-tiba luahkan perasaan cinta?

Siapalah insan bertuah itu? Kalau Jumain suka, nasihat abg, bglah hint..

Klu dia suka..pasti dia akan datang dan bersama Jumain waktu susah dan senang...

Insyallah!!

ZaKrYeE said...

jumain??..cinta??...aku tak nk gelak..aku nk tersengih jee...

sapelah yang sedang bertakhta dihati jumain skrg ni...??..satu persoalan...hurm......

law said...

ehem..tiba jer..psl cinta la..

bler masa tiba dh jd mcm mat bunga 2..huhuhuhu

sape la insan itu..nk tau sgt la..

jgn risau,kalo ditkdirkn insan 2 mrupakn tmn hg pastinya dia akn mnjdi tmn hg nnt..

huhuhuhu...propa jer...

notakematian said...

alahhh...
nak bagi hint tu... cari je lagu melayu asli yang best sikit seni kata tu... nyanyi sikit...
=)

azwan bamadhaj said...

sentappppppppppppppp......

buat raja n yusrie...

pandailah korang ckp.. kaedahnyer.. korang tu buat ke apa yg korng ckp....

hahahahahh

nasihat abang......

xde...... coz abg sendiri terkial kial dgn kisah hidup sendiri....

hahahahah

ZaKrYeE said...

abg wan....i tak ckp ape2 lakk....just tertnya2 sape yg berjaya mencuri hati juma propa nihhh..hehehe

Lily Cartina said...

jumain..!

biase la..

sme org pon na menyayangi and disayangi kan..

kalo ade syg org,elok bgtao..

to let true love remain unspoken is the quickest route to a heavy heart.

::: Hidayat ::: said...

aku setuju azwan...raja tuh, bukan hint....tengok pun dah mcm nak terbang....heheheheeh.....

Juamain...berhati2 dengan cuti...yup ia mmg indah tapi menyakitkan....pk 10 kali sebelum lafzkan cinta...pastikan ia bukan simpati....dua pkra yg berbeza....

jumain said...

abg raja:

dia sememangnya insan bertuah...kerana mampu utk membuat
hati sy hanya utknya...he3 dah bg hint...nak bt mcm mane...dia anggap sy juz kawan jek...hu

zakree:

suka ati aku la nak cite pasal cinta...lg pun semua yg aku cerita tue hanya cerita lama...hu3 saje je bt propa...he3

law;

biasa la law..saje je bt propa...xde la mat bunga...setiap insankan ada rasa cinta...he3

abg wan:

sentap sebab pe abg wan...he3
btol tue abg raja n zakree...bt ke? ha3 terkial2 dgn hidup sendri..bahaya tu...

liy:

mmg btol pe yg lily ckp...masalahnya skrg dia dah tahu yg sy suka dia...tp dia jek yg xde jwpan...hu3 may be dia anggap sy kawan jek kot...

abg dayat:

lah fikir 10kali jek ke...he3 ehm btol tue...ia mmg indah tp menyakitkan....ehm...simpati...? terima cinta kerana simpati...susah tue...mmg perkara yg berbeza...


bt pengetahuan korg semua...skrg nie hati aku hanya utk dia...aku saje je nak luahkan apa yg aku rasa...coz bt masa skrg aq telah membuka hatiku semula utk aku mencintai dan di cintai...setelah lama aku tutup dan kunci kerana hanya seorang insan itu...dan juga cerita2 pahit hidupku....

atika said...

awk,tika mmg terharu dgn apa yg awk bgtau ni...sblum ni mmg sy x tau langsung yg awk menaruh hati kat saya.sy hanya ingat awk anggap tika sbgai kawan...tp bila buat pertama kali tika buka blog ni ari ni,sy betul2 tersentuh...sy x tao awk suka sy dah lama...serius.

satu je yg boleh sy ckp,biar la masa yg menentukan...

Popular Posts

Popular Posts since May 2010