Tuesday, February 12, 2008

alif ba ta cerita ku....sem 2 di ump....

ehm..ada gak masa aq menyambung alif ba ta ceritaku...sem 2 di ump....

so this time i will story about week 4 pulak...he3

week 4

hemm....week 4 aq....agak memeritkan utk aku melaluinya....kalau boleh aku tak mahu kembali pada saat itu walaupun aku diberi peluang utk kembali kepada saat2 itu....bagi aku...aku tak suka melakukan sesuatu yang akan membuat aku akan menyesal dengan apa yang akan aku buat....kerana bagi aku....aku jenis yang akan membuat keputusan dengan teliti...tetapi entah mengapa....time tu aku rasa mungkin terlalu emosi....mengawal diri hingga terlupa memijak bumi yang nyata....menjunjung langit yang luas....

mungkin akan ada yang tertanya2...apa sebeaarnya yg aku ingin sampaikan....rasa2nya...pembaca yang membaca blog aq nie...akan terus tahu apa peristiwa hitam yang berlaku kat aku time tue....

malas rasanya nak bercerita dengan lanjut walaupun pada awalnya mmg itu niat d hati....tapi....kali ini...aku mesti lebih berhati2 d dalam menulis blog aku....kerana aku tak mahu....luka lama berdarah kembali...cukuplah ianya menjadi parut...parut yang mungkin akan meninggalkan kesan....bagi aku...ujian itu cukup menguji aku sebagai umatnya di muka bumi ini....ketika itu...aku rasa aku tak mampu utk melangkah...tapi aku kuatkan...walau pada batinnya semuanya telah lumpuh....kerana keputusan aku ketika itu....di telan mati mak...diluah mati bapak....tapi aku terpaksa jua membuat keputusan itu....walaupun hatiku merintih utk mengatakan TIDAK...!!!

biarlah keputusan aku itu akan membuat org merasakan aku tidak professional...kerana bagi aku...aku harus mengatakan ya....kerana aku tak mahu derita lagi dalam dunia itu...walaupun memang itu yg aku impikan selama ini....biarlah apa akan terjadi...aku tetap dengan keputusan aku....pada mulanya...aku mampu utk menerima kenyataan itu....sebab aku akan kotakan apa yang aku pernah ungkapkan...aku cuba menghapuskan sedikit demi sedikit....ceritera itu...saat indah yg pernah aku lalui...hingga hampir ku letak sekadar di pinggiran...dan menjadi kenangan terindah....kerana semuanya sudah pudar.....tiada lagi yang mampu utk aku berdiri....semuanya hancur luluh....gemilang yang aku impikan dalam ceritera cinta itu hanya tinggal harapan....kerana apa yang aku mau....seperti teratai layu di tasik madu.......
ketika itu hanya satu pintaku....izinku pergi...bersama samudera ku..dan terus hilang dari ingatan....

orang selalu kata....di sebalik kepahitan itu pasti ada kemanisan....ada nafas cahaya utk kita....kerana walaupun hujan di tengah hari...tapi akhirnya...sudah pasti akan ada bunga-bunga cinta subur melata...setelah hujan turun bersama petir...ribut...tapi akan ada laluan utk kita pergi ke destinasi cinta....akan ada pelangi petang setelah hujan turun di tengah hari....begitulah apa yang aku lalui...setelah berperang dengan emosi....cuba utk melawan kesepian....niat di hati utk terus dengan keputusan itu...akhirnya terlerai jua....kehadiran mereka membuat aku....angan dan sedar semula....kembali pada realiti sebenar...lari dari terus sembunyi akan perasaan yang ada....mereka meleraikan segalanya....merawat luka terpendam....

akhirnya kini pasti...utk ku merasai...semuanya....impian yang ku impikan selami ini masih mampu utk aku genggam erat....walaupun pada batinnya terasa malu utk melangkah...tapi aku yakin dan percaya...masih ada sisa kemaafan kepadaku...kerana ku tahu...mereka pernah sebahagian dari dunia yg aku impikan itu....

perjuangan aku belum selesai...kerana masih banyak lagi....yang harus aku lalui dan kecapi...aku pasti masaku akan tiba...


kadang2 aku bosan hidup di dalam dunia itu,
kerana ianya seperti sebuah drama,
di kawal oleh pengarah,
mengikut skrip utk di baca,
tapi,
aku tahu
semuanya akan berakhir suatu hari nanti,
apa yang terpenting bagiku kini,
mencapai apa yang aku impikan...

usaha+usaha+usaha
pasti berjaya

2 pengkritk ceritera duniaku:

FINAL SOLUTION said...

abg raja.. nak gmbr..

send je kat.. email..

mrfinal@gmail.com

k...

tq

jumain said...

mr.final...dah salah blog agaknya...hu3

Popular Posts

Popular Posts since May 2010