Thursday, February 21, 2008

berikan ku kekuatan

berikan aku kekuatan
dalam melayari samudera ini

aku tahu
perjalanan ini bukan semudah yang di sangka
begitu banyak yang harus aku lalui

berikan aku kekuatan
hanya itu yang ku pinta
agar ku mampu untuk melayari bahtera ini

perjalanan ini penuh dengan dugaan
yang bisa aku terbuai
hanyut dengan hasutan
musuh seluruh alam

ya ALLAH
jangan biarkan aku terus begini
terus dan terus...
melayari bahtera ini tanpa arah

berikan aku arah
arah agar aku bisa
mencari apa sebenarnya
cahaya di sebalik kegelapan ini

pernah ku cuba
untuk lari
lari dari semua
namun apakan daya
langkah ku tak seperti apa yang aku inginkan
aku hanyut semula
di bawa arus itu

sesungguhnya
pintaku hanya satu
berikan ku kekuatan
cahaya itu
aku mahu
agar ku bisa
untuk mencari
tempat disisiMU


4 pengkritk ceritera duniaku:

Raja Azrul said...

Kalau kita dalam keadaan tertekan, nasihat abang, banyakkan beristighfar,insyallah segalanya akan dipermudahkan...

Lagi satu, bacalah banyak buku motivasi, jangan asyik baca komik jer..hahahaha

ZaKrYeE said...

aah..btol tu bang raja..tp kn..baca majalah mangga ke..hai ke..tu rasasnya boleyy kot..hehheh

jumain said...

abg raja...

sy tak suka pulak baca buku komik...buku pasal agama je saya baca he3

propa~

zakryee

ko memang propa....tapi mmg btol pun klu bc majalah mangga ke..hai ke....ehmm mesti leh relakx kan otak ha3

tintong kejap bak kata zakryee...he3

Raja Azrul said...

buku agama..hehehe...sentap jap!!

Popular Posts

Popular Posts since May 2010