Monday, February 11, 2008

cuti tp tak cuti.........

arggh....rasa malas dan berat nak blk ump mmg ada....ntah nape....hu3

rasa mcm cuti tahun baru cina nie mmg mcm tak cuti jek....yalah....pe tak nya...2 ari bulan terpaksa kena pg debat astar kat um pulak,,.....sepatutnya kena pg btn....tp tangguh...so kenalah pg dis week pulak....ntah la...hari nie mcm semua rasa mcm mls jek...nak menaip blog nie pun rasa mls....

malas sebab.....cerita alif ba ta ku...yg aku lalui kini.....begitu byk perkara yg berlaku di luar jangkaan aku....ntah la...mungkin inilah sebenarnya dunia...dunia yg penuh dgn propaganda dunia....bila manusia mula utk menjadi...hanya dia seorg saje yg merasakan dirinya benar....mungkin inilah sebenarnya dunia...yg penuh dgn dugaan yg akhirnya...mengajar kt menjadi manusia...hambaNYA...di muka bumi ini....

back to my story ttg ct aku....

so after aku habis debat astar....yg penuh dgn pelbagai propaganda manusia....biarlah...lupakan jek semua....so ptg 6feb tu aku pun sampai kat ruma...ehm...rindu dgn family n ruma aku....he3 rasa mcm bahagia jek bila blk ruma.....tp sayangnya...kali nie aku blk ruma tak berapa sihat coz....tekak aku masih sakit sampai la skrg....aku xtahu nape....aq pun mls nak pg klinik...hu3 biar ia baik secara nutreal...hu3

so aku kat ruma pun senyap je lah...xbyk ckp...sedangkan biasanya klu aq blk ruma...kecoh 1 ruma aku bt....kecoh ke? ehm xde r kecoh sgt....tp aku la yg kadang2 byk ckp kat ruma tue...ha3
time ct mcm nie...of coz la family aq berkumpul kan....semua ada....suka sgt....adik aku dr plkn pun ct...abg aku yg kat uum pun blk gak....so...aq 2 hari kat ruma hanya merehatkan badan saje....ari sabtu baru aku keluar dgn mak cik muda aku...aq lg tua dr dia tp dah dpt pangkat makcik...he3 dia kena plkn sama kem dgn adik aq...rezeki sgt....so ari sabtu tu aq bawa lah dia jalan2 kat kl....dia pun 1st time dtg kl....mmg ari sabtu tue...aq jalan mcm kaki aq nak patah jek....khua3 tp yg petg aku puas jln2 kl....wlpun aq dah nak naik muak tgk kl yg penuh dgn warga asing bila time ct nie...menyampah aku.....nasib baik aku blk puchong time tue naik bus sri indah...xnaik rapid kl....klu x mesti berhimpit dgn warga2 asing....benci aku....

tu cite ari ahad....ari ahad pulak....aku keluar dgn abg aku pg beli laptop br....ingt nak beli compaq kat midvaly...tgk2 mahal gak...so aq pun trus pg low yat beli acer.....terpaksa la...dah terdesak....lg pun mlm tu aku nak blk......hu3 sampai ruma kul 7mlm....kemas2 brg terus naik taxi g pudu....sampai pudu lebih kurang kul 9mlm....sesak sgt pudu time tue.....amir pulak kat da mall....terpaksa la aq tercangak 1/2 jam kat pudu yg sesak dgn org tue...takut aq....

nie sebab lambat beli tiket lah nie balik mlm....sebenarnya aq xsuka blk mlm...ya lah..mcm yg leh berlaku lg2 mlm kan...time mlm nie lah org byk bt benda xbaik.....hu3 tp kerana terpaksa coz xnak ponteng clas sok...aq pun redha jek...lg pun aq blk xkeseorangan...amir ada....

so aq pun sampai ump lebih kurang kul 3 lebih...nasib baik aku leh masuk ump...coz kad matrix aq ada dgn mdm mala..leh terlupa amik lpas dbat astar ari tue....hu3 tp nasib baik la pak guard xtahan....dia bg jln jek...ye lah,,,..of coz la bdk ump dtg kul 3 pg kan....gila la klu org luar dtg ump kul 3 pg....he3 gila namanya tue...

sampai blk.....romet sume tgh tido dgn nyenyak nya...aq pun sampai2 jek terus sambung tidor....coz esoknya aq ada lab surveying yg memenatkan...hu3

0 pengkritk ceritera duniaku:

Popular Posts

Popular Posts since May 2010