Monday, February 11, 2008

melawan kesepian

melawan kesepian
by siti nurhaliza

apa pun yang terjadi
berjalanlah tanpa henti

airmata tertahan
waktu untuk di jatuhkan
nanti kita kan tahu

betapa bijaknya hidup

sepahit apa pun ini

pelajaran yang bererti
semoga kepergiaanmu
tak akan merubah apa pun
semoga mampu ku lawan kesepianku

nanti kita kan tahu

betapa bijaknya hidup
sepahit apa pun ini
pelajaran yang bererti
semoga kepergiaanmu
tak akan merubah apa pun

semoga mampu ku lawan kesepianku

semoga kepergiaanmu

tak akan merubah apa pun
semoga mampu ku lawan kesepianku...


apa pun yang terjadi
berjalanlah tanpa henti....


dalam entri aku yg lepas mengenai album siti yg terbaru...aku ada berjanji utk menceritakan lagu ini kat korg....coz lagu nie...betul2 menusuk hatiku...he3 ntah la...klu korg hayati lirik dia...bg aku ianya sangat indah...ada part2 yg boleh kita ambil sebagai motivasi diri....hu3

lagu nie...lebih kurang atr lagu2 yg bertakhta d hati aku lah sekarang.....1st time aku dengar terus minat....aku kalau minat sesuatu lagu bila 1st time aku dengar terus aku minat...bagi aku lgu itu sangat bermakna...dan mempunyai kekuatan tersendiri...di samping liriknya yg menarik....

atr lirik yg betul2 menaikkan semangat aku ialah....

apa pun yang terjadi
berjalanlah tanpa henti



aku suka sangat part nie...coz apa...apa pun yang berlaku keatas diri kita kini....biarkan ianya terjadi...sebab hidup ini harus diteruskan....masih banyak lagi yg harus dan akan kita lalui....kita hanya akan boleh berhenti...jika masa kita telah tiba...utk bertemuNYA.....so kalau aku ada masalah...aku akan sentiasa pegang kata2 nie.....sebagai motivasi diri ini...he3



berjalanlah tanpa henti wahai kawan2 ku....walaupun sepahit apa pun itu...anggap ianya satu pelajaran yang bererti utk hidup kita pada hari2 yang akan mendatang....



2 pengkritk ceritera duniaku:

Raja Azrul said...

Yup..betul berjalan tanpa henti..
Tapi kita kena juga toleh ke belakang, takut2 kita tertinggal sesuatu yang amat berharga buat kita.

Paling penting..apabila berjalan, buka mata luas-luas dan fahamilah jalan mana yang kita ingin lalui. Jika kita jatuh, carilah insan yang benar2 mampu membangunkan kita kembali...

Salam..

jumain said...

tapi kan abg raja....

jangan pandang belakang....he3 sebab apa...pasti ada sesuatu d blakang....yg d luar jangkaan kt...

itulah org kata...d atr 2 jalan pilihlah yg terbaik utk kt...agar kita dapat melangkah dgn penuh yakin dan bahagia...dan akhirnya nanti tiada penyesalan...

tp kita harus ingat xsemua jalan yg kt pilih itu indah...

Popular Posts

Popular Posts since May 2010