Saturday, February 23, 2008

pidato antarabangsa 2008

pidato antarabangsa bahasa melayu 2008 telah pun melabuhkan tirainya malam semalam.....yang bermula sejak 19feb08....

terasa teruja sebenarnya ingin melihat dan mengetahui siapakah pemenang untuk pidato edisi kali ini....mungkin sebab teruja pada tahun lepas peserta dari rusia, olga yang memenangi pertandingan ini yang telah mengalahkan orang malaysia sendiri daud-uiam .....menyebabkan hati ini tertarik untuk melihat bagaimana kehebatan orang2 dari luar negara bercakap dalam bahasa melayu....cukup menarik perhatian aku....

tapi apa yang kita impikan itu kadang2 tak semuanya kan menjadi kenyataan....aku nak sangat pergi untuk tengok pertandingan pidato kali ini...jadi aku pun memberi nama untuk antara pelajar ump yang nak pergi ke pwtc tue utk melihat pertandingn pidato. so ptg tue pun aku tertunggu2 bila la memo nak bg tau pukul brapa nak pergi sana....lepas tue aku pun skype zakryee....dia kt tak jadi pergi......kecewa rasa hati hu3 mungkin tak de rezki....tak mengapa...

so pagi ni pun membuka blog ali ashraf dari um....coz aku yakin dan percaya makhluk ALLAH nie mesti pg....dekat je kan um tu dgn pwtc....so inilah keputusan pertandingan pidato antarabangsa b,melayu 2008....dia terbahagi kepada 2 kategori...nusantara dan antarabangsa....apa yang menarik..semasa peringkat separuh akhir....peserta antarabangsa adlah lebih baik dan bermutu b.melayu mereka berbanding peserta nusantara terutama sekali peserta malaysia....ini menjadi persoalan di benak fikiran ku...???

inilah keputusan keseluruhan...tahniah kepada pemenang.....

Kategori Nusantara

  • Johan : Farhan Nor Diyana Samsudin (Malaysia)
  • Naib Johan : Sujarhadi (Indonesia)
  • Ke-3 : Malai Yunus Malai Yusof (Brunei)

Kategori Antarabangsa

  • Johan : Nicholas Charles Parson (Australia)
  • Naib Johan : Han Ziao (China)
  • Ke-3 : Alena Bykova (Rusia)

berbahasa biar berpada2....jangan termakan dek kata2 sendiri...kelak merana hancur badan di kendong tanah....

0 pengkritk ceritera duniaku:

Popular Posts

Popular Posts since May 2010