Monday, February 25, 2008

romet yang tidak memahami....

tention.........

sepertinya mereka tidak memahami...
tidak mengerti..bagaimana bila hidup bersama komuniti...
membawa kawan...buat bising tak tentu pasal....

aku juga ada hak...
hak utk di hormati....
hak bersama harus di jaga...
agar ketidak salah fahaman tak akan berlaku...

memang susah jika hidup dalam satu komuniti....
jika bukan satu bangsa...
kerana fa'il mereka berbeza...
sukar utk di fahami....

puas sudah aku menghormati hak mereka...
tapi apa yang mereka balas....
sepertinya tidak di ajar...
bagaimana bila hidup dengan komuniti yang lain...
bukan untuk bangkitkan isu kaum....
tapi sudah cukup pengalaman aku dapat....

aku sentiasa berdoa....
agar sem ini cepat berakhir...
agar derita ini tidak berpanjangan....

hanya satu kupinta...
hormati aku sebagai roomet korang...
jangan sampai kesabaran aku di luar batasan....
aku ada hak untuk hidup aman....

bebaskan aku..........................!!!

6 pengkritk ceritera duniaku:

WanHidayat said...

Salam....sabar dik...walaupun abg tak pernah jumpa jumain tapi abg selalu gak dengar crita jumain drpd abg2 debator yang lain.....sabar ek....mmg sukar untuk kita dapat roomate yang sekepla dan dapat bersama kita dalam susah dan senang...paling mudah jumain buat tak tahu jeak....jgn dilayan sgt perasaan tuh ek.....yang penting study rerajin dan buat yang terbaik untuk org2 yang kita sayang dan diri sendiri....selamat maju jaya...

Raja Azrul said...

Salam..

Adoi, bergaduh ngan rumet pun cerita dalam blog..hehehe..

Adatlah, rumet nie mesti lah sekepala ngan kita, takpun menghormati kita..

Takpe..sabar jerlah! Alah..bukan lama pun, tinggal 2 bulan lagi b4 korang masuk tahun 2..

Huhuhu...

jumain said...

abg dayat...

tq coz bg nasihat....
ehm,,,..apa yang abg2 senoir debaterz cite ek....he3

abg raja

tak gadoh pun...tp dorg selalu buat bising....tention....org nak study pun susah...tu yang slalu g ruma diva 3 org tue...he3

ZaKrYeE said...

sape diva-iva itueww jumain oii....???.....hekhekhek

jumain said...

alah sudah gaharu cendana pula...
sudah tahu bertanya pulak....he3

propa~

nota.kematian said...

ceh...
diva konon.....

lalalala~

*muntah

Popular Posts

Popular Posts since May 2010