Monday, March 31, 2008

post ke-100.....!!!

ini adalah post aku....

yg ke-100...

dalam masa 3 bulan...

aku dapat menghasilkan...

sebanyak 100 entri...

banyak cerita di sebalik semuanya...

kerana itulah....

alif ba ta duniaku...

keputusan ABP 2007....

SENARAI PEMENANG2......


01. Pengacara TV Lelaki Popular

1. AC Mizal
2. Ally Iskandar
3. Aznil Nawawi
4. Azwan Ali
5. Wahid Senario

02. Pengacara TV Wanita Popular
1. Cheryl Samad
2. Fara Fauzana
3. Fauziah Ahmad Daud
4. Raja Azura
5. Sharifah Shahira

03. Penyampai Radio Lelaki Popular
1. Aznil Nawawi (Era FM)
2. AC Mizal (Era FM)
3. Faizal Ismail (Hot FM)
4. Khairil Rashid (Sinar FM)
5. Kieran (Era FM)

04. Penyampai Radio Wanita Popular
1. Abby Fana (Sinar FM)
2. Fara Fauzana (Hot FM)
3. Linda Onn (Era FM)
4. Nana (Era FM)
5. Nila Kurnia (Sinar FM)

05. Artis Komedi Lelaki Popular
1. Afdlin Shauki
2. AC Mizal
3. Saiful Apek
4. Piee
5. Zul Yahya

06. Artis Komedi Wanita Popular
1. Adibah Nor
2. Kenchana Devi
3. Raja Azura
4. Sharifah Shahira
5. Sheila Rusly


07. Artis Baru Lelaki Popular
1. Bard R1
2. Dafi
3. Diddy
4. Fiq
5. Kaer Azami

08. Artis Baru Wanita Popular
1. Farah Asyikin
2. Fouziah Ghous
3. Heliza
4. Julia Ziegler
5. Mila

09. Penyanyi Nasyid Popular
1. Hijjaz
2. Inteam
3. Mirwana
4. Rabbani
5. Raihan

10. Penyanyi Lelaki Popular
1. Adam
2. Anuar Zain
3. Faizal Tahir
4. Mawi
5. Hazami

11. Penyanyi Wanita Popular
1. Adibah Noor
2. Mila
3. Jaclyn Victor
4. Misha Omar
5. Siti Nurhaliza

12. Artis Berkumpulan / Duo Popular
1. Kristal
2. Jinbara
3. Misha Omar & Andy
4. Spider
5. Sofaz

13. Pelakon Filem Lelaki Popular
1. Afdlin Shauki
2. Pierre Andre
3. Rusdi Ramli
4. Rosyam Nor
5. Saiful Apek

14. Pelakon Filem Wanita Popular
1. Erra Fazira
2. Fasha Sandha
3. Maya Karin
4. Sharifah Amani
5. Vanidah Imran


15. Pelakon TV Lelaki Popular
1. Aaron Aziz
2. Arash Mohamad
3. Fahrin Ahmad
4. Rosyam Nor
5. Jalaluddin Hassan

16. Pelakon TV Wanita Popular
1. Dynaz
2. Eja
3. Fasha Sandha
4. Rita Rudaini
5. Rozita Che Wan

ANUGRAH SEPANJANG ZAMAN
SENIMAN M.NASIR


BINTANG PALING POPULAR 2007
MAWI


Friday, March 28, 2008

AF6:tugasan minggu ke-2....


tugasan minggu pertama sudah selesai...walaupun ada persembahan yg tidak bagus.....tapi harus mengambil ikhtibar dari persembahan minggu yang pertama....kali ini...minggu ke-2..tugasan cukup mencabar peserta2 AF6...apabila pengetua RAMLI MS....memberikan tugasan bukan identiti lagu peserta2....kerana pada minggu ini...mereka di berikan dengan tugasan yang bukan 'makanan' mereka....

mari kita lihat senarai2 lagu yang mereka dapat.....

pelajar perempuan:

Ika : Malu Tapi Mahu - Dina Malaysian Idol
Lufya : Cintaku 100% - Mas Idayu
Nadia : Umbrella - Rihanna
Rina : Ku Seru - Misha Omar
Saida : Doktor Cinta - Dewi Dewi
Stacy : Rela - Tila


begitu mencabar tugasan yang di berikan untuk pelajar perempuan....dan macam yang kita dapat lihat lah minggu pertama wanita paling teruk menyanyi dpd bdk lelaki....so....kali ni tugasan mereka seperti di luar kotak kebiasaan mereka....kita akan melihat bagaimana akak ct iaitu saida menyanyikan lagu dokter cinta yg lagunya begitu rancak dan memerlukan sesorg yg begitu funky untuk menyanyikan lagu itu....mama rina pula....akan menyanyikan lagu balada...lagu orang muda-mudi.....dan sbagaimana yg kita tahu sudah tentulah mama rina sudah biasa menyanyikan lagu rancak....manakala ika....di beri tugasan yg agak berat....malu tapi mahu...satu lagu yg hebat memerlukan attitude yg tinggi utk menyanyikan lg itu....dan apa yg pasti..lagu itu akan membunuh persembahan ika untuk minggu ke-2 ini....lufya....dangdut menjadi tugasan seterusnya...sudah pasti susah untuk menyanyikan lagu cintaku 100%....nadia....lagu umbrella...pasti menguji kehebatan nadia...tapi aku yakin nadia mampu buat yg terbaik....manakal stacy...diberikan tugasan lagu yg tidak popular...mungkin sedikit sebanyak menyusahkan stacy....apa2 pun mampukah pelajar2 perempuan untuk tidak tersingkir pada minggu ke-2...kita tunggu dan lihat.....

pelajar lelaki:

Alif : Angan Dan Sedar - Mawi
Faisal : Ranggi Metropolis - Awie
Naim : Aspalela - Saiful Apek
Nubhan : Tak Bisa Memilihmu - Sixth Sense
Riz : Separuh Masa - The Lima
Stanly : Sudah Tu Sudah - Imran Ajmain
Toi : Sang Pencinta - M.Nasir


tugasan untuk pelajar lelaki pula aku rasakan tidak begitu mencabar untuk mereka...kerana aku yakin pelajar lelaki kali ini berkebolehan untuk menyanyi dengan baik...cuma toi,alif dan faisal yg di berikan tugasan yang agak berat dan akan menguji sejauh mana bakat yg mereka ada.....stanly...lagu rancak untuk dia minggu ini...aku rasakan tidak mempunyai masalah untuk menyanyikan lagu tersebut....dia mempunyai suara yg dinamik....riz..separuh masa....juga mungkin satu lagu mudah dan mampu untuk dia bawakan dengan stail dia sendiri....harap2 riz tidak jadi seperti aizat af5....bakat ada tapi perangai kosong....jangan jadi mangsa.....naim...aspalela...lagu yg mudah bg aku....sesuai dengan naim aku rasa.....cuma naim perlu untuk membawakan lg itu dengan santai...nubhan...tugasan yg akan membuat undian bertambah.....lagu yg begitu sesuai untuk suara nubhan yg gemersik..ala2 suara band indonesia...cuma nubhan perlukan satu identiti sendiri..aku pasti nubhan mampu untuk ke final....



Thursday, March 27, 2008

DEBAT NC : mock debat.....!

semalam....
mock debat di langsungkan....
suasana agak meriah walaupun xramai peserta yg datang....he3
apa yang paling penting aku rasa seronok mlm td...
walaupun aku hanya menonton....
tapi aku begitu tertarik..
dengan kehebatan senior2 ku yg semakin hebat...
aku rasa la...he3
adakah ini ayat propa~ ???

sudah lama agaknya kami tidak berdebat...
mungkin itu adalah yg pertama kalinya...
setelah selesai debat intgriti dan astar...
aku rasa seperti dah nak berkarat....
lagi2 nak bertanding untuk debat NC kali nie...

ha!
sebelum nie...
dalam episod debat NC gak...
aku ada katakan...
xtau nak wakil mana...
maka dengan ini aku memberitahu kat korang...
yang aku terpaksa menyelitkan diri....
bersama law kok sin yg propa...
(setelah law sedaya upaya memujuk aku)
dalam team club insmartif....

nak buat macam mana u ollz....
terpaksa...
rugilah edisi kali nie aku xmasuk...
hanya ada 1 peluang je dik oii....
tahun depan dah tak leh....
dah senior namanya....
he3

harap2 kali nie....
ada hasilnya.....
tapi apa yg paling penting....
dapat juga aku melepaskan gian untuk berdebat...
sekurang2 nya dapat mengasah karat yang dah mula ada....he3

GOOD LUCK to semua peserta2 DEBAT NC kali ke-5.....

siapa kata engineer can't debate....???

hanya kerana sehelai surat jemputan.....!!!

ya....
hanya kerana sehelai surat jemputan....
hari ini...
aku berjalan kesana sini di bumi UMP....
begini ceritanya...
aku sebenarnya hanyalah sekadar untuk memberikan surat kepada insan yg di jemput

tapi...
malangnya surat itu telah di reject di sebabkan kesalahan2 yg ada....
so aku pun membetulkan ianya...
menaip semula....
itu kisah petang semalam sebenarnya...
so di sebabkan aku tidak dapat hantar pd ptg semalam...
lepas kelas pkul 10 hari ini...
aku bergegas untuk ke Unit budaya...
meminta pengesahan...
malangnya en.zaki tidak ada di situ kerana sudah pun pergi ke unimas...
maka aku pun pergi ku unit aktiviti pelajar....
tapi malang menimpa lg...
kak ana menyuruh aku untuk tidak menggunakan 'letter' ump...
sekdar kertas biasa sahaja jika surat itu di 'saign' oleh pelajar....

maka aku pun nada kecewa..
mahu tidak mahu..
terpaksa menaip semula...
sebenarnya bukan 1 helai...
tapi 3 helai.....hu3
aku redha dan pasrah....
setelah aku selesai semuanya....
aku pun pergi semula ke unit aktiviti...

sayangnya....surat untuk dekan tidak dapat di sahkan ...oleh en.redwan
en.riduan membetulkan surat tu mcm aku tgh dlm class karangan pulak he3
dia suru aku bt balik...hu3
seperti biasa...
dengan hati yg terbuka aku bt balik....
untuk dekan kan..
kenalah perfect...
apa2 jelah...
so bila aku nak mintak cop pengesahan lg...
salah lg disana sini...
kesilapan taiping yg x boleh di maafkan....hu3

maka aku pun menaipnya semula...
kat unit aktiviti tue...
akhirnya...semuanya selesai...
terasa kesabaran aku betul2 teruji....
memang susah bt tugasan org lain nie...
sepatutnya bukan aku yg bt surat menyurat nie...
tp nak bt mcm mn...
timb. pengarah projek kenalah bt semuanya bila ahli xcukup kan....hu3

tp hari ni aku tak jaga tapak pameran pun...hu3
dan 1 surat jemputan tidak dapat di hantar...
di sebabkan insan itu tidak dapat aku jejaki hu3
hanya kerana sehelai surat jemputan....
aku letih hari nie..
sedangkan aku ada test surveying ptg tue...
apa lg kantoila...
lain kali taubat aku nak bt benda2 bodoh nie...

Wednesday, March 26, 2008

DAULAT TUANKU....!!! binatang???!

aku terpanggil untuk membicarakannya....entah mengapa...kesedaran itu timbul dari hati....dulu aku pernah pertikaikan....dan begitu marah akan apa yang telah HANG TUAH lakukan ke atas HANG JEBAT....hanya kerana kesetiaan kepada sultan...PERSAHABATAN jadi korban......

akhirnya baru kini aku sedar.....betapa kita harus untuk menghormati kedaulatan SULTAN....rukun negara sudah menggariskan......kesetiaan kepada raja dan negara itu perlu dan wajib di patuhi.....memanggil aku untuk tersedar...bahawa kita harus setia pada raja.....bukan kerana apa...kerana zaman yang menyebabkan ianya perlu untuk di hormati....kita harus mencontohi sistem diraja england mahupun thailand....apabila rakyatnya begitu menyanjung raja mereka.....tetapi kita berbeza....kuasa sultan sudah tidak seperti dulu...mungkin atas dasar demokrasi kita beralih.....kuasa sultan semakin berkurang sekadar di beri kuasa untuk memelihara adat istiadat orang melayu dan pentadbiran agama islam.....

aku tertarik untuk membicarakan isu ini kerana atas apa yang telah berlaku....bermula di PERAK, kemudian melarat ke PERLIS dan kemudian yang terbaru di TERENGGANU....apa sudah jadi? mengapa kedaulatan sultan seperti dipandang enteng....aku bukan keturunan di raja untuk mempertahankan hak kesultanan....tetapi hanya kerana 5 RUKUN NEGARA yang kita pegang selama ini....harus untuk kita tegakkan sebagai rakyat MALAYSIA....bukan juga hanya kerana RUKUN NEGARA menyebabkan kita terpaksa untuk taat dan setia pada raja...tetapi kita harus memandang ke belakang...melihat pada sejarah yang lalu....

aku ingin membawa anda semua situasi yang berlaku di terengganu yang aku rasakan begitu biadap....isu ini timbul apabila adun kijal iaitu datuk ahmad said yang telah di lantik menjadi mb terengganu oleh majlis raja2...kita lihat bagaimana ahli UMNO tidak bersetuju dengan apa yg telah sultan mizan putuskan....dengan membuat 'pembrontakan'...kerana mahukan datuk idris meneruskan pemerintahan utk penggal ke-2...aku sebenarnya malas nak mengulas benda nie...sebab ianya seperti ada ketidak sefahaman antara pucuk pimpinan dan juga pihak sultan termasuk apa yang berlaku di perlis....dan sebagaimana yg kita ketahui pihak raja sendiri yang menyuruh ahmad untuk tidak memberitahu perlantikn beliau kepada umum....sedangkan watikah perlantikan telah di berikan kepada mb sebelumnya...ada percanggahan di situ...apa sebenarnya yang berlaku???

tetapi apa yang cuba aku ceritakan di sini ialah betapa kurang ajarnya sesetengah rakyat yang telah membuat bantahan terhadap apa yang berlaku...kita tinggalkan isu perlantikan itu...kita lihat betapa hari ini kesetiaan dan taat kepada sultan itu semakin pudar pada masa kini....


Guano pulok puak-puak Amno ni bekeng sangat? Dah Tuanku amboh, amboh lah! Mende nak main paksa-paksa pulok? Bila menatang Cheena buat kacau kat Perak, bising. Ni, menatang Amno pulok nak tunjuk bekeng. Beso kemaluang Ganu kite.”




“Agong dipanggil binatang? Pantang orang Melayu menderhaka pada Sultan. Gambar yang disiarkan berdasarkan rakaman TV3 dan ntv7 ini menimbulkan tanda tanya, pada siapakah 'natang' itu ditujukan?”

anda ada otak...anda fikirlah sendiri......

jika ianya sebuah cinta..

kata2 ini aku petik dari buletin frendster....abg lan yg post....ianya menarik perhatian aku...dan membuat aku berfikir...apa sebenarnya sebuah cinta itu......


jika ia sebuah cinta… ia tidak
mendengar… namun sentiasa bergetar.

Jika ia sebuah cinta… ia tidak buta
namun sentiasa melihat dan merasa.

Jika ia sebuah cinta… ia tidak
menyeksa namun sentiasa menguji.

Jika ia sebuah cinta… ia tidak memaksa
namun sentiasa berusaha.

Jika ia sebuah cinta… ia tidak cantik
namun sentiasa menarik.

Jika ia sebuah cinta… ia tidak datang
dengan kata-kata namun sentiasa
menghampiri dengan hati.


Jika ia sebuah cinta… ia tidak terucap
dengan kata namun sentiasa hadir
dengan sinar mata.

Jika ia sebuah cinta… ia tidak hanya
berjanji.. namun sentiasa cuba
memenangi.

Jika ia sebuah cinta… ia mungkin tidak
suci.. namun sentiasa harmoni.

Jika ia sebuah cinta… ia tidak hadir
kerana permintaan namun hadir kerana
ketentuan.

Jika ia sebuah cinta… ia tidak hadir
dengan kekayaan dan kebendaan… namun
hadir kerana pengorbanan dan kesetiaan.


good luck to KENCANA PAWANA UMP!!!

hari nie...
bermulalah sebuah perjuangan...
pasukan tarian UMP....
akan bertolak ke UNIMAS....
untuk menyertai FESTIVAL TARI MAKUM 2008....
UMP menghantar seramai 10 orang penari yg terdiri dari pelajar lelaki...
tulen tak tulen itu tak tahu la kan...he3

mereka akan mempersembahkan 2 persembahan...
dengan 3 lagu....
zapin.joget dan traditional....
terkilan juga tak dapat nak wakil UMP...
hu3
tp tak mengapa....
sem depan ada lagi....he3

semoga mereka berjaya...
dapat membuat persembahan yang terbaik...
demi mengharumkan nama UMP....
walaupun UMP kedekut nak support team tarian nie...
aku pun tak faham la UMP nie...
masa macam ni la kita nak promote U....
dengan ikut semua aktiviti yg di jalankan....

apa-apa pun....
yakin pada diri...
itu yang paling penting...
menang atau kalah....
tolak ke tepi...
apa yg penting persembahan yang terbaik...
ingat...
jangan sia-siakan pengorbanan korang selama nie...
wang,masa dan tenaga...
aku doakan korang berjaya...
GOOD LUCK K!!!



Tuesday, March 25, 2008

AF6: MINGGU 1.....


nadia,riz dan stacy

walaupun aku tak dapat tengok 1st week af6 secara life kerana aku terpaksa menghadirkan diri utk menyertai BTN....tetapi youtube ada utk aku melihat apa yg terjadi pada minggu pertama nie.....

b4 tu aq baca paper dulu....peserta2 mana yg bt persembahan terbaik 4 dat week....so bila time class BI....mcm biasa la.... buka youtube senyap2...he3

aku pun sempat tengok peserta2 yg di katakan best tue....antaranya ialah stanly,stacy,nadia,mama rina dan riz....antara peserta2 yg dikatakan kurang yg sempat aku tgk ialah.....saida,toi dan naim.....nubhan boleh tahan la suara dia...tapi stil ada masalah sana sini.....tapi suara dia memang sedap.....peserta2 laha yg aku tak sudi nak tengok....ika,faisal,alif,yana dan lutfi.......

peserta yg bernasib malang dan terkeluar mlm tu ialah yana....nasib badan....cuba lg lain kali kalau ada...he3
yana saat2 terkeluar...percaya pada diri...dgn harapan dan~.....

peserta yg aku rasa memang best sah2 la stacy dan stanly...dua2 org borneo....biasalah org borneo memang suara sedap2....sory.....org2 semenanjung.....tak berniat apa2 pun....he3 mama rina tak de la gempak mana pun...sama gak mcm akak ct.....tak best pun......nadia pun best gak suka dgr suara dia....walaupun masih muda tapi vocal dia cukup mantap....

secara konklusinya....minggu pertama nie memang laha kot.....mungkin masih nak panas2 badan dulu kot.....tapi nie kan dah musim ke-6....tak kan lah tak leh bt gempak pun....tapi aku rasa walaupun af dah masuk musim ke-6...kita tak boleh salahkan pihak penganjur kerana persembahan minggu pertama yg agak laha dgn persembahan student yg teruk....sebab apa...peserta2 nie pertama kali kot kuar tv dan nyanyi kat pentas...so...faham2 la....yg mengkritik lebih tue....ha! cuba korg try nyanyi kat atas pentas tue...mesti teruk gak...aku bercakap ats pengalaman....bukan main sedap cakap jek....he3

apa2 pun good luck utk minggu ke-2...tunjukkan yg korg semua memang best.....

p/s:peserta yg aku suka.....stanly,stacy dan nadia.....maintankan prestasi....!!!

minggu yg tention...

arghh.....
akhirnya dapat jg aku melepaskan gian aku utk menaip blog aku nie.....
setelah lebih kurang 4 hari aku tak mengupdate blog....
3hari lepas sebab pergi BTN...
so tak dpt la nak update blog...
semalam....
tention sebab internet kat UMP xleh nak buka....
bodoh betul...
tak tau sebab apa....
dah la aku banyak assgment nak buat...
hu3
minggu utk aku menjadi gila sudah bermula....
sebab apa???
banyak benda aku nak bt....
dengan pameran kesenian islam...
debat NC....
drama MISI....
TEST 2....
asgment n report yg tak siap2 lg....
matilah aku....
hu3

Friday, March 21, 2008

biro tatanegara!!!

hari ni...tepat pukul 6 petang aku akan bertolak ke MELAKA......
melaka kat mana aku pun tak tahu...
malas nak ambil kisah....
sebab aku memang tak nak pergi pun BTN ni...
nasib baiklah markah dpd BTN nie 30%
dpd markah keseluruhan subjek msian studies....
kalau tak....tak de maknanya aku nak pergi...
lagi pun aku dah pergi PLKN....
rasanya tak de beza pun....
redha je lah...
pergi dengan hati yang terbuka...
adam,amir dan law pun pergi....
habislah BTN tu...
sebab debaterz2 UMP ada kat situ...he3
sesi ke2 ni ramai budak non-malay....
ok lah kot....
harap2lah....
so doakan aku selamat di sana k....
dan selama 2 hari 1 malam dr sekarang...
tiada entri baru
yg akan menyusul...
untuk daoz yg propa~
nantikan entri aku next week....
kawan: suka@sayang???!!

da~

Thursday, March 20, 2008

pelajar AF6

ehm...inilah dia senarai pelajar2 AF6.....


untuk persembahan minggu pertama nie.....setiap org dah di berikan lg mcm sperti biasala.....ini senrai lg utk minggu pertama....

Ika : Umbrella - Rihanna
Lufya : Engkar - Bunga Citra Lestari
Nadia : Rindu - Hetty Koes Endang
Rina : You Simply The Best - Tina Turner
Saida : Terlalu Cinta - Rossa
Stacy : No One - Alicia Keys
Yana : Diriku Tapak Sulaiman - Elyana

Alif : Sayang Sayang - Alif Aziz
Faisal : Satu Kiblat Yang Sama - Rabbani
Naim : Memburu Rindu - Hattan
Nubhan : Ruang Rindu - Letto
Riz : Ketulusan Hati - Anuar Zain
Stanly : You Raised Me Up - Josh Groban
Toi : Pagi Yang Gelap - Hujan



tgk lg yg di berikan utk peserta2 AF6 ni memang hebat2.....lg2 lagu utk nenek tu dgn akak ct.....tapi kita just tunggu dan lihat je lah kan....sedap ke dorang nyanyi mcm sesedap lg yg dorang bawa.....he3

p/s; 1st week ni xdpt la aq tgk...coz aq kena pg BIRO TATANEGARA( BTN)
aku suka semua lg utk minggun nie.....

ranking SPM 2007 SBP & malaysia....

ini adalah ranking penuh spm 2007 untuk sekolah berasrama penuh di malaysia....buat pengetahuan korang juga SASER telah berjaya menduduki tempat ke-2 sekolah terbaik di malaysia....setelah kalah dgn MRSM LANGKAWI....alah dorang dpt 1.4...mungkin sebab student dorg yg sikit.....so no beza la kan.....tak pe SASER....gandakan usaha untuk menjadi no.1 di msia tahun depan.....SASER NAMAMU TERATAS......

1. SM Sains Seremban
2. Kolej Islam Sultan Alam Shah
3. SM Sains Alam Shah
4. SBP Integrasi Gombak
5. SM Sains Seri Puteri
6. SM Sains Kuala Terengganu
7. SM Sains Tengku Muhammad Faris Petra
8. SM Sains Muar
9. Sekolah Tun Fatimah
10. SBP Integrasi Kubang Pasu
11. Kolej Tunku Kurshiah
12. SM Sains Johor
13. SM Sains Muzaffar Syah
14. SM Sains Teluk Intan
15. Sekolah Sultan Alam Shah
16.Kolej Melayu Kuala Kangsar
17. SM Sains Miri
18. SM Sains Kuala Selangor
19. Sekolah Seri Puteri
20. Sekolah Dato' Abdul Razak
21. SM Sains Tengku Abdullah
22. SM Sains Selangor
23. SM Sains Machang
24. SBP Integrasi Rawang
25. SM Agama Persekutuan Kajang
26. SM Sains Hulu Selangor
27. SBP Integrasi Jempol
28. SBP Integrasi Sabak Bernam
29. SM Agama Persekutuan Labu
30. SM Sains Tuanku Syed Putra
31. SM Sains Sultan Mahmud
32. SM Sains Labuan
33. SBP Integrasi Gopeng
34. SM Sains Tuanku Ja'afar
35. SM Sultan Abdul Halim
36. SBP Integrasi Batu Rakit
37. SM Sains Pokok Sena
38. SM Sains Tun Syed Sheh Shahabudin
39. SM Sains Sultan Iskandar
40. SM Sains Kuching
41. SBP Integrasi Selandar
42. SBP Integrasi Temerloh
43. SM Sains Sabah
44. SM Sains Kota Tinggi
45. SBP Integrasi Kuantan
46. Sekolah Tuanku Abdul Rahman
47. SM Sains Raja Tun Azlan Shah
48. Sekolah Sains Sultan Hj. Ahmad Syah
49. SM Sains Dungun
50. SM Sains Lahad Datu
51. SM Sains Sultan Mohammad Jiwa
52. SBP Integrasi Pekan
53. SM Sains Pasir Puteh
54. SM Sains Sultan Hj. Ahmad Shah


ranking malaysia spm 2007

1. MRSM Langkawi 1.4457
2. SM SAINS SEREMBAN 1.562
3. MRSM Tun Ghafar Baba 1.6084
4. KOLEJ ISLAM SULTAN ALAM SHAH 1.665
5. MRSM Taiping 1.6716
6. MRSM Pengkalan Chepa 1.6735
7. SM SAINS ALAM SHAH 1.688
8. SM SAINS SERI PUTERI 1.709
9. SM SAINS KUALA TERENGGANU 1.947
10.MRSM Kuala Kubu Baharu 1.9482
11.SM SAINS TENGKU M. F. PETRA 1.956
12.MRSM Kuala Lipis 1.9866

[Updated on: , 03/15/08 12:21 AM ]



debat NC!!!


mungkin ini adalah entri pertama aku....bercerita tentang dunia debatku.....
ntah mengapa baru hari ini....
terdetik hati untuk berbicara tentang dunia debat....
mungkin baru tergerak hati kot...
sebab aku nak kumpul....
then baru aku ceritakan sekali...
tapi yang dirancang tak jadi....

begini cerita....
debat NC UMP....
akan diadakan pada minggu hadapan....
28-30march 2008....
plan awal xnak masuk....
tapi....
rugi jek kalau tak masuk...
sebab apa/???
johan dapat rm600...
aku bukan apa sebab...
ekonomi aku sekarng tengah merudum....
aku prlukan duitla....he3

tapi....
masalah sekrang....
aku tak tahu nak team dengan siapa....khua3
nak wakil kebudayaan...
mcm tak de geng jek....
sebab tito,daoz n yusree pg unimas pulak time tu....
nak wakil PERKASA pun...
mcm tak de geng jek....
tention btol....

ajak adam buat team umum....
tapi dia kata nak wakil EES....
nak ajak amir....
dengar kt dia nak masuk debat BI...
law pulak nak wakil club INSMARTIF...
laha sangat....
tak de geng....
khua3

tapi PERKASA ofer aku...
masuk akhir dia bg duit tambahan....
tapi leh ke aku masuk final kalau wakil PERKASA...
Thilagawati nak wakil debat BI....
kalau dia nak 1 team aku utk wakil PERKASA pun...
takut jadual clash dengan BM....

ehmmm....
dilema aku....
tengok2 aku jadi ajk jek....
ha3
daripada fikir2 byk....
baik jadi ajk....
lg bagus...
dapat sijil gak....
ha3

masuk!!! xmasuk!!! masuk!!! xmasuk....
tengoklah macam mana.....hu3


maulidur rasul 1429hijrah

12 rabiulawal 1429hijrah....

hari yang bersejarah dalam kalender umat islam seluruh dunia....

hari keputeraan nabi junjungan kita iaitu nabi MUHAMMAD S.A.W.....

Maulidur Rasul yang jatuh pada pada hari Khamis 12 Rabiul Awal Tahun Gajah bersamaan dengan 23 April 571 merupakan hari keputeraan Nabi Muhammad s.a.w (Sallallahu Alaihi Wasallam). Baginda adalah nabi terakhir yang diutus oleh Allah Subhanahu Wataala.

Setiap tahun pada hari itu, umat Islam di seluruh dunia akan mengadakan majlis memperingati keputeraan Nabi Muhammad s.a.w dengan mengadakan beberapa acara seperti perarakan, ceramah dan sebagainya. Banyak kelebihan dan keistimewaan yang akan dikurniakan oleh Allah Subhanahu Wataala kepada mereka yang dapat mengadakan atau menghadiri majlis Maulidur Rasul.


Kita dapat lihat betapa besarnya kelebihan orang yang memuliakan majlis keputeraan Nabi Muhammad Sallallahu Alaihi Wasallam, kerana bila berniat sahaja hendak mengadakan Maulud Nabi, sudah pun dikira mendapat pahala dan dimuliakan. Sememangnya bernazar untuk melakukan sesuatu yang baik merupakan doa dan dikira amal salih.

Jelas kepada kita bahawa pembalasan Allah Subhanahu Wataala terhadap kebaikan begitu cepat sehinggakan terdetik sahaja di hati hendak berbuat kebaikan, sudah Allah Subhanahu Wataala akan memberi pembalasan yang tiada ternilai. Seseorang yang beriman, kuat bersandar kepada Allah, ketika di dalam kesusahan dia tetap tenang dan hatinya hanya mengadu kepada Allah dan mengharapkan pertolongan dan kasih sayang Allah Subhanahu Wataala.

Keberkatan mengadakan Majlis Maulud itu bukan sahaja didapati oleh orang yang mengadakan majlis itu, tetapi seluruh ahli rumah atau orang yang tinggal di tempat itu turut mendapat keberkatannya.

Oleh itu marilah kita sama2 menghayati maulidur rasul ini....agar hati2 kita sentiasa mengingati beliau yang telah banyak berkorban untuk umat akhir zaman ini.....semoga kita dapat mengambil ikhtibar dan pedoman dari apa yang telah beliau lakukan....amin....

sama2lah kita hayati bait lirik ini agar sedikit sebanyak kesedaran dalam diri kita akan tersedar bahawa kita ada nabi yang harus kita junjung dan sayangi....kerana akhirat sana dia pasti menunggu umatnya yang soleh dan juga soleha.....

Rasulullah dalam mengenangmu
Kami susuli lembaran sirahmu
Pahit getir perjuanganmu
Membawa cahaya kebenaran

Engkau taburkan pengorbananmu
Untuk umatmu yang tercinta
Biar terpaksa tempuh derita
Cekalnya hatimu menempuh ranjaunya

Tak terjangkau tinggi pekertimu
Tidak tergambar indahnya akhlakmu
Tidak terbalas segala jasamu
Sesungguhnya engkau rasul mulia
Tabahkan hatimu menempuh dugaan
Mengajar erti kesabaran
Menjulang panji kemenangan
Terukir namamu di dalam Al-Quran

Rasulullah kami umatmu
Walau tak pernah melihat wajahmu
Kami cuba mengingatimu
Dan kami cuba mengamal sunnahmu

Kami sambung perjuanganmu
walau kami di caci dihina
Tapi kami tak pernah kecewa
Allah dan rasul sebagai pembela


p/s : terkenang semasa sekolah rendah masuk pertandingan nasyid nyanyi lagu ini....he3 bila dengar lg ni insaf pulak...hu3

Tuesday, March 18, 2008

hanya di mercu....


Ayu OIAM - Hanya Di Mercu Lirik :-
Mimpi dan harapan
cecita yang tinggi menjulang
Tak pernah terluahkan
Hanyalah di hati tersimpan
Terpendam
Keterbatasan diriku menjadi penghalang

Chorus:
Sampai bila aku bertanya sampai bila
Ku harus mencuba
Bila lagi desak hatiku bila lagi
Aku harus berani

Lalu ku bangkit tegak berdiri
Mengatur langkah ku terus mendaki
Cita-citaku
Di mercu

Mimpi dan harapan bagaikan duri yang mencengkam
Seandainya ku biar cecita dihati tersimpan
Terpendam
Keterbatasan tak wajar menjadi penghalang


Chorus:
Sampai bila aku bertanya sampai bila
Ku harus mencuba
Bila lagi desak hatiku bila lagi
Aku harus berani

Lalu ku bangkit tegak berdiri
Mengatur langkah ku terus mendaki
Cita-citaku
Di mercu

Bridge:
Aku mencari kekuatan
Dalam kelemahan
Aku temui kejayaan
Dalam keberanian

Chorus:
Sampai bila aku bertanya sampai bila
Ku harus mencuba
Bila lagi desak hatiku bila lagi
Aku harus berani

Lalu ku bangkit tegak berdiri
Mengatur langkah ku terus mendaki
Cita-citaku
Di mercu (2x)

kali ni aku nak berkongsi dengan korang lagi baru iaitu lagu kepada juara oiam2 iaitu ayu....tajuk lagu ni ialah hanya di mercu....aku suka lagu dan lirik lagu ni sebab...macam biasalah....lagu ni seperti memberi motivasi kat aku...yalah...cuba korang hayati lirik dia...seperti seseorang yang ingin mencapai impiannya tetapi terhalang oleh sebab2 tertentu....tetapi hidup ini kita harus berani untuk menghadapinya untuk mencapai cita2 kita...sebab ianya tak kan menjadi realiti jika kita tidak mencuba atau berusaha mencapainya.....lagu ini aku tujukan untuk semua rakan-rakan ku.....semua....


kabinet baru!!!

ini adalah senarai kabinet yang telah di umumkan oleh pak lah pada tengah hari tadi....memang mengejutkan untuk aku...sebab ada menteri yang aku rasa masih bagus tapi tidak dapat menjadi menteri.....nasib badan.....dan apa yang menarik bagi aku ialah....pak lah mengambil langkah yang berani untuk menampilkan muka-muka baru untuk jadi menteri....ini satu tindakan yang bagus bagi aku kerana pak lah telah mengambil tindakan yang drastik dan juga berani untuk melakukan anjakan paradigma untuk membariskan kabinet-kabinet yang baru sekali gus rakyat terpaksa melakukan proses penilaian yang baru untuk menilai menteri-menteri ini bekerja....kerana jika menteri sebelum ini di ketahui fa'il nya....tapi untuk menteri-menteri yang baru....sudah tentu kita tidak tahu bagaimana.....


dengan membariskan sebanyak 27 kementerian yang mana telah di kurangkan dan menjadikan kabinet kali ini lebih kecil daripada biasa....dan juga setiausaha parlimen telah di hapuskan kerana pak lah mahu menteri dan juga timbalan mereka aktif di parlimen.

dan apa yang menarik juga apabila muka lama iaitu rafidah aziz tidak tersenarai dalam kabinet baru pada kali ini....selain itu, Radzi, Jamaluddin, Tengku Adnan, Abdullah, Azmi antara menteri digugurkan.

manakala, menantu pak lah khairy jamaluddin tidak tersenarai sebagai menteri mahupun timbalan menteri....tidak mengapa kalau tercalon apa yang penting mertua masih jadi perdana menteri....boleh lagi mengambil kesempatan...zazzzz laser pulak....

pak lah juga telah meletakkan sebanyak 16 muka baru untuk memikul galas sebagai menteri di kementerian masing-masing mereka ialah;

Datuk Shaziman Abu Mansor, Menteri Tenaga, Air dan Komunikasi, Datuk Ahmad Shabery Cheek, Menteri Penerangan, Datuk Shahrir Samad, Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Ismail Sabri Yaakob, Menteri Belia dan Sukan, Tan Sri Muhammad Muhd. Taib, Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah; Datuk Ahmad Zahid Hamid, Menteri di Jabatan Perdana Menteri ; Datuk Zaid Ibrahim, Menteri di Jabatan Perdana Menteri ; Datuk Amirsham Abdul Aziz, Menteri di Jabatan Perdana Menteri ; Datuk Douglas Unggah Embas, Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar ; Datuk Noh Omar, Menteri Pembangunan Usahawan dan Koperasi ; Datuk Ir. Mohamad Zin Mohamed, Menteri Kerja Raya ; Datuk Ong Ka Chuan, Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan ; Datuk Dr. Ng Yen Yen, Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat ; Datuk Ong Tee Keat, Menteri Pengangkutan ; Datuk Liow Tiong Lai, Menteri Kesihatan ; Menteri Sumber Manusia, Datuk S. Subramaniam.

inilah dia senarai kabinet baru kempimpinan pak lah untuk penggal ke-2;

PERDANA MENTERI
Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi

TIMBALAN PERDANA MENTERI
Datuk Seri Mohd. Najib Tun Abdul Razak

JABATAN PERDANA MENTERI

Menteri
Tan Sri Bernard Giluk Dompok
Datuk Seri Mohamad Nazri Abdul Aziz
Datuk Dr. Ahmad Zahid Hamidi
Datuk Zaid Ibrahim
Datuk Amirsham A. Aziz

Timbalan Menteri
Datuk Mohd. Johari Baharom
Datuk Dr. Masitah Ibrahim
Datuk Hassan Malik
S.K. Devamany

KEMENTERIAN KEWANGAN

Menteri
Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi
Tan Sri Nor Mohamed Yakcop

Timbalan Menteri
Datuk Ahmad Husni Mohamad Hanazlah
Datuk Kong Cho Ha

KEMENTERIAN PERTAHANAN

Menteri
Datuk Seri Mohd. Najib Tun Abdul Razak

Timbalan Menteri
Datuk Wira Abu Seman Yusop

KEMENTERIAN DALAM NEGERI

Menteri
Datuk Seri Syed Hamid Albar

Timbalan Menteri
Datuk Chor Chee Heung
Senator Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh

KEMENTERIAN PERUMAHAN DAN KERAJAAN TEMPATAN

Menteri
Datuk Ong Ka Chuan

Timbalan Menteri
Datuk Robert Lau Hoi Chew
Datuk Hamzah Zainuddin

KEMENTERIAN KERJA RAYA

Menteri
Datuk Ir. Mohd. Zin Mohamad

Timbalan Menteri
Datuk Yong Khoon Seng

KEMENTERIAN PERDAGANGAN ANTARABANGSA DAN INDUSTRI

Menteri
Tan Sri Muhyiddin Mohd. Yassin

Timbalan Menteri
Datuk Liew Vui Keong
Jacob Dungau Sagan

KEMENTERIAN LUAR NEGERI

Menteri
Datuk Seri Dr. Rais Yatim

Timbalan Menteri
Datuk Seri Tengku Azlan Sultan Abu Bakar

KEMENTERIAN PENERANGAN

Menteri
Datuk Ahmad Shabery Cheek

Timbalan Menteri
Datuk Tan Lian Hoe

KEMENTERIAN SUMBER MANUSIA

Menteri
Datuk Dr. S. Subramaniam

Timbalan Menteri
Datuk Noraini Ahmad

KEMENTERIAN BELIA DAN SUKAN

Menteri
Datuk Ismail Sabri Yaakob

Timbalan Menteri
Wee Jeck Seng

KEMENTERIAN PERDAGANGAN DALAM NEGERI DAN HAL EHWAL PENGGUNA

Menteri
Datuk Shahrir Abdul Samad

Timbalan Menteri
Jelaing anak Mersat

KEMENTERIAN TENAGA AIR DAN KOMUNIKASI

Menteri
Datuk Shaziman Abu Mansor

Timbalan Menteri
Datuk Joseph Salang Anak Gandum

KEMENTERIAN PELAJARAN

Menteri
Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein

Timbalan Menteri
Dr. Wee Ka Siong
Datuk Razali Ismail

KEMENTERIAN PENGAJIAN TINGGI

Menteri
Datuk Seri Khaled Nordin

Timbalan Menteri
Datuk Dr. Hou Kok Chung
Datuk Idris Haron

KEMENTERIAN PEMBANGUNAN USAHAWAN DAN KOPERASI

Menteri
Datuk Noh Omar

Timbalan Menteri
Datuk Saifuddin Abdullah

KEMENTERIAN SUMBER ASLI DAN ALAM SEKITAR

Menteri
Datuk Douglas Unggah Embas

Timbalan Menteri
Datuk Abdul Ghapur Salleh

KEMENTERIAN PERTANIAN DAN INDUSTRI ASAS TANI

Menteri
Datuk Mustapa Mohamed

Timbalan Menteri
Datuk Rohani Abdul Karim

KEMENTERIAN PENGANGKUTAN

Menteri
Datuk Ong Tee Keat

Timbalan Menteri
Datuk Anifah Aman

KEMENTERIAN SAINS, TEKNOLOGI DAN INOVASI

Menteri
Datuk Dr. Maximus @ Johnity Ongkili

Timbalan Menteri
Fadilah YusOf

KEMENTERIAN PELANCONGAN

Menteri
Datuk Seri Azalina Othman Said

Timbalan Menteri
Datuk Seri Sulaiman Abdul Rahman Abdul Taib

KEMENTERIAN PERPADUAN, KEBUDAYAAN, KESENIAN DAN WARISAN

Menteri
Datuk Mohd. Shafie Apdal

Timbalan Menteri
Teng Boon Soon

KEMENTERIAN PEMBANGUNAN WANITA, KELUARGA DAN MASYARAKAT

Menteri
Datuk Dr. Ng Yen Yen

Timbalan Menteri
Noriah Kasnon

KEMENTERIAN KEMAJUAN LUAR BANDAR DAN WILAYAH

Menteri
Senator Tan Sri Muhammad Muhd. Taib

Timbalan Menteri
Tan Sri Joseph Kurup
Joseph Entulu Belaun

KEMENTERIAN PERUSAHAAN PERLADANGAN DAN KOMODITI

Menteri
Datuk Peter Chin Fah Kui

Timbalan Menteri
Senator A. Kohilan Pillay

KEMENTERIAN KESIHATAN

Menteri
Datuk Liow Tiong Lai

Timbalan Menteri
Datuk Dr. Abdul Latiff Ahmad

KEMENTERIAN WILAYAH PERSEKUTUAN

Menteri
Datuk Seri Zulhasnan Rafique

Timbalan Menteri
Datuk M. Saravanan



semoga menjadi menteri dan timbalan yang menjalankan tugas dengan baik....dan apa yang penting jangan TIDUR semasa bekerja k.......HINDARILAH RASUAH......




Monday, March 17, 2008

APA BEZA....??/ dan apa yang sama....


jawab jangan tak jawab......!!!,,.....buktikan yang ada mampu untuk membezakan sesuatu...supaya anda tidak tergolong dalam golongan orang2 yang sentiasa confius....he3

i love u like i love........



RAJA LAWAK 2; NABIL


tahniah buat nabil....
yang telah menjadi RAJA LAWAK ASTRO musim ke-2
nabil memang layak untuk itu...
dengan lawak slumber....
membuat penonton yang melihat tidak kering gusi untuk gelak....
nabil sememangnya penyambung pelawak2 yang ada di malaysia.....
tidak keterlaluan jika aku katakan...
nabil adalah pengganti apek....
dia memang layak untuk itu....
segala2nya ada pada dia....
untuk menggelarkan dirinya seorang ...
pelawak yang agung suatu hari nanti....
tahniah sekali lagi....
selamat datang kedunia hiburan malaysia....
terutamanya...DUNIA LAWAK....
nabil u r da best....



Sunday, March 16, 2008

ADUHAI PAK LAH!


ADUHAI PAK LAH....
NASIB BADAN....
DI TELAN MATI MAK...
DILUAH MATI BAPAK....
YANG DI IMPIKAN TAK KESAMPAIAN...
KERANA SELALU BERANGAN-ANGAN...

ADUHAI PAK LAH.....
KEPERCAYAAN YANG DI BERIKAN....
HANCUR PUNAH SEGALA...
'MR.CLEAN' GELARAN DI BERIKAN...
WAKTU KAU MULA MEMERINTAH...

ADUHAI PAK LAH....
ANTI RASUAH KATAKAN....
TAPI ANAK BUAH....
BERMAIN DENGAN API....
RASUAH KESANA KEMARI....

ADUHAI PAK LAH.....
BERMACAM DASAR KAU LAKUKAN....
ISLAM HADHARI,
MODAL INSAN,
RMK9,
PEMBANGUNAN WILAYAH...
TAPI SAYANG...
TIADA SATU PUN HASILNYA....

ADUHAI PAK LAH...
APA SUDAH JADI...
MINYAK NAIK...
BARANG NAIK...
ITU NAIK INI NAIK....
TIBA-TIBA KAU PULAK NAIK PELAMIN....
YANG '

ADUHAI PAK LAH....
APA YANG SUDAH KAU LAKUKAN...
4 TAHUN YANG LALU...
APA PERUBAHAN YANG KAU LAKUKAN....
BUKTIKAN PADA RAKYAT TERCINTA....

ADUHAI PAK LAH....
DENGAR KATA....
RUJUKAN MU MENANTU DAN ANAKMU...
SEDANGKAN TUN DR M MENYALAK...
TAK SATU PUN KAU DENGAR...
IBARAT ANJING MENYALAK BUKIT...
KASIHAN DR Melayu mudah lupa....

ADUHAI PAK LAH....
TANYALAH PADA RAKYAT JELATA....
APA YANG MEREKA DAPAT....
SELAMA KAU MEMERINTAH....???

ADUHAI PAK LAH....
SUDAH TIBA MASANYA KAU BANGUN...
DARI LENA MIMPIMU...
RAKYAT KINI SUDAH BANGKIT...
BERSUARA LANTANG DAN NYARING....
RAKYAT BUKAN HAMBA SURUHAN...
HANYA MENUNGGU DAN MENERIMA SEADANYA....

ADUHAI PAK LAH.....
8 MAC....
PENILAIAN ATAS SEMUANYA...
ADAKAH RAKYAT MASIH SAYANGKAN DIRIMU...
TATKALA MULA KAU MEMERINTAH.....
KINI RAKYAT BERKUASA PENUH....
KUASA DI TANGAN RAKYAT....
ADAKAH KERAJAANMU DI PERLUKAN LAGI...
ATAU ALTERNATIF YANG DI INGINKAN....
UNTUK MEMBAWA ARUS PERUBAHAN....

ADUHAI PAK LAH....
MANIFESTO MU...
SELAMAT,AMAN,MAKMUR.....
TAK MAMPU UNTUK MEMPENGARUHI RAKYAT....
SEJARAH POLITIK MALAYSIA....
2/3 DEWAN KINI BUKAN MILIKMU....
5 NEGERI....
HANYA TINGGAL KENANGAN....

ADUHAI PAK LAH....
BETAPA YAKINNYA DIRIMU....
TATKALA KAU BERKEMPEN....
MENCURI KEPERCAYAAN RAKYAT....
KONONNYA JENTERAMU SUDAH CUKUP BERSEDIA....
TAPI....
KEPUTUSAN DI LUAR DUGAAN....
KAU HANYA MAMPU UNTUK MENGGIGIT JARI....
KERANA KELANTAN YANG KAU IDAMKAN....
MASIH BUKAN MILIKMU....
APA YANG MENYEDIHKAN...
YANG KAU KEJAR TAK DAPAT...
MALAHAN YANG KAU KENDONG BERCICIRAN....
KINI TAK DAPAT UNTUK KAU KUTIP SEMULA...
IANYA SUDAH MENJADI MILIK ALTERNATIF....

ADUHAI PAK LAH....
KAU RUPANYA BELUM PUAS....
BELUM PUAS MENTADBIR NEGARA INI...
WALAUPUN IANYA TAK CEMERLANG,GEMILANG DAN TERBILANG....

ADUHAI PAK LAH....
SEDARLAH....
PASTI ADA YANG SUKA...
PASTI ADA JUGA YANG TAK SUKA....
UNTUK KAU MENERUSKAN PERJUANGAN MU.....
BIAR APA YANG ORANG KATA....
TERUSKAN PERJUANGANMU...
JIKAN BENAR KAU SUDAH TERSEDAR DARI LENA TIDURMU....

ADUHAI PAK LAH....
KINI BUKAN MUDAH UNTUKMU....
MENCURI KEMBALI KEPERCAYAAN RAKYAT...
SETELAH SEMUANYA PUDAR.....

ADUHAI PAK LAH....
ANJAKAN PARADIGMA....
SESUATU YANG DI LUAR JANGKAAN...
HARUS KAU LAKUKAN.....
DAN KAU HARUS MENJADI....
ABDULLAH......
HAMBA ALLAH....
KHALIFAH YANG SEMEMANGNYA LAYAK...
UNTUK MENTADBIR BUMI MALAYSIA....

ADUHAI PAK LAH....
BANGKITLAH....
PERJUANGANMU BELUM SELESAI....
BUKTIKAN KAU MAMPU....
MENJADI ANTARA PM YANG AKAN DI KENANG....
DI KENANG KERANA BERJASA....
BUKAN 'MATI MANGKAT DI JULANG'

ADUHAI PAK LAH....
DEMI AGAMA,BANGSA DAN NEGARA....
BERBAKTILAH....
TULUSKAN NIATMU....
MENJADI PERDANA MENTERI....
MENTADBIR MALAYSIA....
MENUJU WAWASAN 2020....




Saturday, March 15, 2008

BETUL @ HANYA SATU PENIPUAN???

email ini aku terima 12 hari yang lepas cuma baru sekarang aku baca...dan baca punya baca...tiba je aku terbuka benda nie...dan ianya betul2 mengejutkan aku...adakah ianya betul ataupun hanya sekadar penipuan semata2..adakah anda semua juga ada menerima email ini? kalau ianya betul...ehmmm...kaya la aku he3 tapi aku bukan seorang yang mudah percaya pada benda2 bodoh nie....dunia yang penuh dengan globalisasi ini banyak sangat penipuan melalui teknologi maya.....mudah sangat menipu orang ramai dengan kononnya memenangi duit sebanyak ini......tapi mungkin dia silap oranglah kan nak tipu aku....tapi aku reply jek....manalah tahu kan he3 betul pulak benda nie...tak lah rugi pun......tapi jika di fikir2kan balik macam tak logik je benda nie kan...pandai sangat menipu orang......ehmmm....apa2 je lah....tapi aku yakin ini adalah salah satu penipuan sebab berlambak aku terima email macam nie....tapi dah tersend dah kat dorang tadi...satu je...hu3 bodoh sangat percaya benda nie....so kepada korang jangan percaya kat email2 macam nie...semua auta semata2.....





The Microsoft Corp World Lottery,United Kingdom
P O Box 1010 Liverpool, L70 1NL

United Kingdom.




WINNING NOTIFICATION:

We happily announce to you the draw(#953)of the MICROSOFT CORP WORLD LOTTERY AWARD International programs held in U.K your "email address" was attached to ticket number;************** serial number ******, This batch draws the lucky winning numbers as follows ************, bonus number 2, which consequently won the lottery in the second category.

All participants "email address" were selected through a computer balloting system drawn from Nine hundred thousand names from Canada, Australia, United States, Asia, Europe, Middle East, Africa and Oceanic as part of our international promotions program which is conducted annually.

You have therefore been approved to claim a total sum of ₤1,000,000 (ONE MILLION BRITISH POUNDS in cash credited to file MSW-L/200-26937

This is from a total cash prize of £25,000,000 shared among the (25) Twenty-Five lucky winners in this 2nd category.

Furthermore your details(e-mail address) falls within our Representative Office as indicated in your play coupon and your prize sum of ₤1,000,000 (ONE MILLION BRITISH POUNDS STERLING)

HOW TO CLAIM YOUR PRIZE


Simply contact our Fiduciary Claim Agent where your own Payment is zoned.
He will immediately commence the process to facilitate the release of your winning price money. His contact details is shown below:

Mr C. F. Wiese
TEL+27 73 1867616

Email:

To process your claims you are hereby advice to contact the Claim Agent immediately with the below information's:

NAME:
ADDRESS:
NATIONALITY:
SEX:
AGE:
PHONE/MOBILE:
FAX:
OCCUPATION:
COMPANY:
BATCH/WINNING NUMNBER:

Our special thanks and gratitude to Bill Gates and his associates. We wish you the best of luck as you spend your good fortune in this season.

For security reasons, you are advised to keep your winning information confidential till your cash prize is processed and your money remitted to you in whatever means you wish to recieve your cash prize.

Endevour to contact the agent with the required information's immediately.This is part of our precautionary measure to avoid double claiming and unwarranted abuse of this program. Please be warned!!!!

Congratulations!!! once more on behalf of members and staff of the BRITISH AWARD LOTTERY 2007/2008.

Congratulations once again.
Yours in service,

Mrs. Rose Zamu.

NB: PLEASE DO NOT REPLY TO THIS EMAIL BECAUSE YOU MIGHT NOT BE ATTENDED TO, KINDLY CONTACT YOUR FIDUCIARY AGENT DIRECTLY FOR FURTHER DIRECTIONS.


Friday, March 14, 2008

apa sudah jadi?

apa sudah jadi....???
semua sudah seperti tidak betul....
dalam mencari siapa yang layak dan juga tak layak...
apa sebenarnya semua ini...???
siapa sebenarnya dalang di sebalik semua ini....
rakyat sudah memilih...
kini masanya...
mereka mentadbir rakyat....
mengapa harus ada perbalahan antara sesama.....
apa sebenarnya yang mereka mahu....
siapa sebenarnya yang punca....???
satu demi sau pergolakan berlaku....
merebut kerusi yang di inginkan.....
dacing kini senget....
bulan kini gerhana....
roket hilang arah....
keadilan yang di cari hilang mata mencari hak keadilan....
rakyat menjadi mangsa....
manifesto di sangka mampu menjadi realiti...
rupanya hanya kata-kata manis di bibir....
kepercayaan rakyat di tolak ketepi...
apa yang penting kerusi diduduki.....
dasar manusia tak sedar diri...
umat akhir zaman....
apa sebenarnya yang kau cari....
kekayaan dari duit rakyat...
atau keikhlasan memimpin rakyat....
yang di sangka mampu untuk mentadbir rakyat....
rupanya masih tidur di buai mimpi....
bila nasi menjadi bubur...
yang di kejar tak dapat...
yang di kendong berciciran....
lebih baik terus bermimpi...
dengan wilayah yang di impi....
dari mana keewangan punca pembangunan...
kononnya untuk kepentingan rakyat...
rupa-rupanya semuanya sekadar atas kertas...
menjadi realiti belum tentu pasti....
undi dulu barulah nyata semuanya...
apa guna....???
menantu sentiasa jadi rujukan...
sedangkan dia hanya insan biasa...
tu....
yang lebih layak jadi rujukan....
DR.MELAYU MUDAH LUPA....
di abaikan.....
di tolak ketepi...
sedangkan beliau tahu selok belok politik malaysia....
politik kenapa nak jujur....
politik memang kotor....
najis penipu rakyat...
yang terbeban....rakyat menderita....
pembantu tiada guna...
berlari dari dosa yang besar....
mentang-mentang dia menteri...
beban salah di pikul orang lain....
kasihan....
mangsa hancur badan musnah semuanya....
ingatkan bolehlah lari...
rakyat tahu siapa dalang.....
entah mengapa boleh menang majoriti mudah...
entah betul entah tidak.....
rasuah di hulur agaknya....
apa sudah jadi....
barisan alternatif kononnya....
bila menang nak bersatu...
sedangkan ideologi mereka berbeza....
mana boleh bersatu....
sebab setipa mereka bertiga...
ada matlamat tersendiri......
yang harus mereka capai...
atas kemenangan yang tidak di duga...
kemenangan bergaya atas dasar rakyat inginkan perubahan...
jikan benar mereka mampu membuat perubahan...
kita hanya tunggu dan lihat....
sedangkan nak lantik pegang kerusi pun berebut...
macam anjing melihat tulang...
kebulur semuanya....
janji rakyat di ketepi....
apa semua ni....???
kasihan rakyat...
tersepit dek kebodohan kedua-dua pihak....
yang gilakan harta rakyat....
apa sudah jadi....
rakyat hanya mampu menunggu....
menunggu dan melihat...
drama setiap episod politik malaysia....
yang di ambang 1969...
semoga rakyat sentiasa berdoa...
malaysia sentisa aman,makmur dan sentosa....

khas buat semua lepasan SPM & STPM 2007

perjuangan itu....
bukan mudah untuk di gapai...
perjalanan bukan baru bermula...
sudah jauh kaki melangkah...

kini...
semuanya sudah tersurat...
hidup hanya mampu berserah...
bila segala usaha....
di tabur baja doa...
redha atas apa yang di terima...

pasti ada hikmah
yang akan merungkai segalanya...
dia MAHA ADIL...
mengetahui segala isi alam...
sedangkan kita insan hina...
menumpang kasih ...
mengharap belas akhirat sana...

Thursday, March 13, 2008

tahniah SPM 2007!!!

detik ini kembali lagi, sudah pasti akan ada di kalangan kita akan terimbau kenangan ketika detik-detik kita menunggu keputusan SPM....ianya adalah detik-detik yang begitu mendebarkan buat kita....kerana SPM adalah penentu masa depan kita...adakah mudah langkah kita atau payah untuk kita menjadi insan yang berjaya pada suatu hari.

tetapi saat-saat itu mungkin akan menjadi simpanan kenangan dalam kotak fikiran kita. mungkin ada manis dan juga pahitnya. walau apapun yang terjadi ketika itu kita telan dengan seadanya. itu adalah keputusan atas usaha kita yang bersungguh-sungguh (kalau bersungguh-sungguh la) selama 2 tahun belajar di tingkatan 4 dan 5. kita harus redha atas apa yang kita capai.

berbalik kepada keputusan SPM 2007. pasti ada di kalangan kita, sanak saudara kita menerima keputusan SPM semalam. aku juga tidak terlepas di dalam menanti keputusan SPM 2007. banyak pertanyaan yang bermain di benak fikiran ku. pertama sudah pasti la keputusan spm adik aku MOHD.SALMAN BIN MAPPLATI. aku risau dengan keputusan dia. dia bukanlah seorang yang rajin belajar seperti aku( poyo jek ). tapi aku nampak juga usaha dia di dalam menghadapi peperiksaan SPM yang lalu. benar kata orang usaha di saat akhir bukanlah suatu yang mudah dan sudah pasti hasilnya bukan seperti yang kita inginkan. aku juga antara golongan orang yang suka berusaha pada saat-saat akhir. adik aku ni mungkin tersedar dari lena dia pada saat-saat akhir. tetapi apa kan daya, aku tak mampu untuk membimbing dia. atas kerana masa dan ruang yang menghalang. dan hasilnya...keputusan yang tidak begitu baik...bagi aku lah. keputusannya di luar jangkaan aku. tapi nak buat macam mana sudah takdir yang tersurat. hanya apa yang aku mampu buat adalah mendoakan dia semoga mampu untuk meneruskan pelajaran dia ke peringkat yang lebih tinggi. itu adalah yang terpenting bagi aku. aku tak mahu dia jadi seperti remaja-remaja lain yang kurang pendidikan mereka setakat SPM...smasa kini pendidikan amat penting dalam hidup seharian....bukan seperti dulu-dulu....pendidikan amat susah...hanya mereka yang begitu cemerlang sahaja yang mampu untuk meneruskan pelajaran...sekarang pendidikan amat mudah untuk kita capai. apa yang penting keewangan yang stabil. berlambak kolej-kolej swasta di luar sana.

orang kata SPM lah penentu siapa kita di masa hadapan. memang betul. aku tidak nafikan, tetapi jika renung kembali.....kejayaan seseorang itu bukanlah terletak 100% pada keputusan SPM....kadang-kadang kita harus sedar.....rezeki seseorang itu kadang-kadang berbeza....kita tidak akan pernah mengetahui siapa kita pada masa depan...kita hanya mampu untuk merancang....dan apa yang kita rancang itu bukannya semua akan menjadi suatu yang realiti....kerana hidup ni bukan semua apa yang impikan akan menjadi realiti...itu yang kita harus sedar....mungkin ada di kalangan kita keputusan dia cemerlang ketika SPM dan dapat melanjutkan pelajaran ke luar negara..dan mungkin juga ada di kalangan kita keputusan SPM mereka tidak cemerlang...sekadar lulus ataupun ada subjek-subjek tertentu yang gagal....jika kita lihat dengan mata kasar sudah pasti la kita akan mengatakan pelajat yang melanjutkan pelajaran keluar negara ni akan berjaya suatu hari nanti dan mempunyai pekerjaan yang baik...manakala pelajar yang sekadar lulus ini ataupun ada subjek-subjek yang tidak lulus pasti akan kita katakan tidak berjaya pada suatu hari nanti dan kalau kerja pun sekadar cukup-cukup makan....itu semua hanya andaian kita semata-mata....apa yang kita harus sedar....takdir ada pada ALLAH...dia yang akan menentukan segalanya....kerana ALLAH ITU MAHA ADIL....dan seperti mana yang kita tahu hidup ini ibarat sebuah roda...kadang kita di atas dan kadang kita di bawah...inilah yang cuba untuk aku perjelaskan...di mana hidup ini bukan semua perkara kita akan sentiasa cemerlang...pasti ada suatu saat kita akan jatuh...kegagalan adalah suatu pengajaran yang terbaik untuk kita mengambil ikhtibar untuk memperbaiki diri kita pada masa depan....dan tidak semestinya orang yang malas belajar ini tidak akan menjadi seseorang pada masa depan....pasti ada jalan yang akan membawa kita ke jalan kejayaan....kegagalan bukan suatu perkara yang akan sentiasa menghantui kita tetapi kegagalan adalah suatu kemanisan dalam hidup yang mewarnai hidup kita....cuba anda bayangkan jika kita sentiasa cemerlang setipa perkara yang kita lakukan...sudah pasti kita juga akan merasakan hidup ini seperti tiada serinya...mungkin ada kelakarnya aku berkata sedemikian...sedar atau tidak...tiada sesiapa dii dunia ini yang hidupnya tiada istilah kegagalan....setiap orang pasti pernah bertemu dengan kata keramat ini iaitu KEGAGALAN....pada mereka yang sudah biasa bertemu kegagalan ini baginya ia bukan satu penghalang untuk dia berjaya...kerana itu adalah salah satu ujian di dalam kehidupan kita.....tanyakan pada semua orang yang telah berjaya pada masa kini.... BILL GATES, sudah pasti pernah bertemu dengan kegagalan, EDISON yang mencipta lampu eletrik mungkin sudah berkali-kali terkena renjatan elektrik....TAN SRI P.RAMLEE hanya insan biasa sebelum menceburi bidang seni....TUN DR MAHATHIR, pernah juga gagal dalam politik beliau....DONALD TRUMP sudah pasti pernah gagal dalam perniagaan beliau.....tetapi sebab apa mereka pada hari ini menjadi antara insan-insan yang berjaya dan pasti akan sentiasa di kenang pada masa-masa akan datang....mengapa mereka boleh jadi seperti apa yang mereka inginkan....hanya ada satu kata kuncinya.....mereka BERANI UNTUK GAGAL....seperti buku DARE TO FAIL oleh BILLY LIM......berani untuk bertemu dengan kegagalan kerana di sebali kegagalan itu sudah pasti akan ada sinar kejayaan untuk kita....seperti BILLY LIM....beliau berani untuk menyertai diri sebagai pilihan raya atas tiket BEBAS....walaupun dia sentiasa gagal meraih undi tetapi sehingga hari ini beliau masih lagi mencalonkan diri dalam pilihan raya ke-12.......kerana beliau berani menghadapi kegagalan....beliau percaya pada diri beliau...pasti akan ada kejayaan lain yang akan menimpa dirinya...

cukup untuk aku menulis tentang kegagalan...kerana bagi aku kegagalan itu mengajar diri tentang kehidupan...dari situlah kita akan muhasabah diri siapa kita yang sebenarnya.....

QUEK DAN AZALI ketika pengumuman result spm di putrajay semalam.

kembali kepada keputusan SPM 2007....persoalan-persoalan lain yang timbul di benak fikiran aku ketika result SPM 2007 ini keluar sudah pastilah aku akan tertanya siapakah insan-insan yang cemerlang dan adakah rekod terbaru akan terlakar.....akhirnya...ada lagi insan yang telah berjaya melakar sejarah...selepas apa yang telah di lakukan oleh ATIQ dan AMELINA....iaitu saudara Azali Azlan dari SMKA Yan, Kedah (kanan) dan Quek Khai Ren dari SMK Hwa Lian Mentakab, Pahang....mereka berdua adalah antara pelajat cemerlang spm 2007...dengan AZALI AZLAN berjaya memecahkan rekod apabila berjaya mencapai kejayaan yang cemerlang dengan mendapat 20 A1 dan 1A2....manakala QUEK KHAI REN berjaya mendapat 16A1.....tahniah aku ucapkan....sekurang-kurangnya anak melayu sebenarnya mampu untuk cemerlang. apa yang menarik perhatian aku ialah azalan berkata dia tidak mempunyai jadual waktu belajar yang tetap....kerana bagi beliau jika mempunyai jadual waktu belajar dia akan seperti terpaksa untuk mengikut jadual tersebut dan beliau lebih gemar belajar apabila ada semangat untuk belajar...manakala semangat belajar itu harus sentiasa di ransang oleh diri sendiri.....

CATAT KEJAYAAN: Bekas Pengetua Sekolah Menengah Sains Seremban, Mohamad Kamaludin Taib (tengah) bersama sebahagian daripada 64 pelajar mendapat 10 1A dalam semua mata pelajaran selepas menerima keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM), semalam
petikan berita harian

pertanyaan seterusnya, sudah tentulah result SPM SASER....sekolah tercinta ku....he3 buat kali ke-5 SASER telah menunjukkan kejayaan di luar jangkaan.....tahniah untuk junior2 ku...kerana meneruskan perjuangan yang begitu cemerlang di dalam memartabatkan SASER NAMAMU TERATAS. tahniah juga di ucapkan buat guru-guru dan juga staff-staff SASER yang aku rasa begitu banyak memberi komitmen di dalam menjadikan PUTERA-PUTERA SASER ini menjadi seorang insan yang cemerlang...ini adalah keputusan rasmi result SASER SPM 2007:

KEPUTUSAN SPM 2007
Saat yang dinanti-nantikan oleh pelajar-pelajar 2006/2007 telah tiba. Tahniah kepada batch ke-5 yang mendapat PNG 1.56 bagi peperiksaan SPM 2007.
Ini adalah pecahan mengikut subjek dalam PNG:-
Bahasa Malaysia : 1.15
Bahasa Inggeris : 1.57
Sejarah : 1.22
Matematik :1.00
Pendidikan Islam : 1.04
Pendidikan Moral : 1.00
Matematik Tambahan : 1.52
Fizik : 1.87
Kimia : 1.78
Biologi : 2.14
EST : 2.33
Tahniah di atas usaha keras anda!!! SASER namamu teratas...

seramai 6,247 atau 1.42 peratus daripada 439,255 calon Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2007 memperoleh gred A bagi semua mata pelajaran yang diambil, berbanding 5,685, tahun sebelumnya. satu peningkatan yang cukup memberangsangkan. manakala seramai 382,286 calon mendapat sijil SPM kali ini, berbanding 358,060 pada 2006.

apa pun....tahniah sekali lagi aku ucapakan kepada semua calon-calon spm 2007 yang telah mendapat keputusan yang cemerlang. yang kurang cemerlang jangan berduka. hidup harus di teruskan. masih banyak lagi peluang-peluang untuk kita berjaya. apa yang penting niat yang baik di dalam melakukan sesuatu itu yang terpenting.

selamat menempuhi dunia baru....dunia yang lebih mencabar mental dan fizikal untuk bergelar MAHASISWA UNIVERSITI....

Popular Posts

Popular Posts since May 2010