Monday, March 3, 2008

AMAZING RACE di UMP!!!

ya....amazing sampai kat UMP......betul ke...kalau tak percaya.....mari aku buktikan....he3

sebenarnya.....1 mac yang lepas....telah berlangsung amazing race UMP yang di anjurkan oleh kelab FITNESS.....

sebenarnya aku tak ikut pun....tapi di sebabkan team D A O Z yang propa tu tak cukup orang di sebabkan daoz, k , badd terpaksa pergi matrik pahang untuk jadi Faci. PROGRAM JATI DIRI.....alah program untuk budak matrik....program yg memboringkan bg aku...hu3

so aku pun jadi bidan terjun....walaupun aku tak pernah jadi bidan.....untuk ganti tempat2 yang kosong tu kan.....biasalah aku....lepas tu abg lan dan azim pun memenuhi tempat2 yg kosong. so ahli2 kerajaan untuk amazing race nie ialah....tito,zakryee,syafiq,lan,azim dan divo jumain....he3

so....mari aku ringkaskan cerita....aku pun sebenarnya dah lama tak ikut aktiviti mcm nie...so inilah penyertaan sulong aku untuk aktiviti di UMP....he3 aku tak suka ikut aktiviti kat UMP nie..tak standard...he3 berlagak pulak....budget divo la....he3 xde la....main2 je....hu3

pagi hari pertandingan tue....aku pun bangunlah awal coz kena kumpul pukul 7.30 pagi....so aku bersiap2 la nie...pastu time nak pakai kasut.....cari punya cari...kasut aku tak de....ehmmm kalau dah tak de kat rak tue...alamatnya hilanglah....so aku pun cekup je lah kasut romet aku tanpa meminjam...he3 alah hidup kat asrama....barang kawan barang kita juga....bila pulak aku ikut kata2 tu...time asrama...barang aku lah jadi mangsa pinjaman orang.....dan kat ump ni pulak....selipar jamban aku dah hilang banyak kali dah...paling aku pelik dia tak nak pulak curi selipar mahal aku...pelik betul...tention aku.....arrghhh...hu3 so aku pun pergi la tempat berkumpul tu...tengok2 azim je yang ada....team2 aku yang lain xde lagi....boleh pulak dorang nie lambat...tention aku....tapi nasib baik program pun lambat start...semua macam laha jek....setelah lebih kurang 30 minit aku menunggu tito and the geng...barulah sampai.....laha sangat....

amazing race nie pun start lebih kurang 8.30 minit kot.....ada 13 team yang masuk...so cek point pun ada 13...mati nak lari2 round UMP yang 'besar' tu...ha3

inilah tugasan2 laha yang kononnya dapat memberi kitorang FITNESS:

  1. lari ke tempat pak guard...tugasan yang mudah tapi letih gak lari awal2 nie....hu3
  2. pergi depan blok X....pasing2 belon yang ada air...sekolah tadika sangat ha3 hanya 4 belon dapay di selamatkan. yang pecah membasahi mangsa2nya...salah satunya aku....tito time nie menjerit je tau....hu3
  3. tugasan ke-3 breakfast vegetable....yup kena makan2..kira jalan2 cari makan la.....he3 tapi korang nak tau makan apa...peria,lobak dan tomato....sah2 la aku makan carrot kan...zakryee merelakan diri untuk makan peria yang pahit bak hempedu itu....aku dan tito makan carrot...kitorang jd rabit kejap..macam jenice dan taira kat blog zakryee....aku sah2 la jadi jenice kan...he3 azim makan tomato...syafiq dan lan...makan je lebihan2 kitorang...yang pasti zakryee sorang je makan peria....ha3 nasiblah ko....pahitttt...
  4. kena pergi padang bola UMP yang besar itu.....ingat nak main2 tendang2 bola ke...rupa2nya dia suru susun nama2 tengkorak manusia kat bahagian2 dia....sengal sangat dah la lama tinggalkan bio...nasib baik tito, aq n azim ingat cikit2.....lagi pun dia nak 10 betul je.....
  5. kitorang kena buat monkey rat.....sebanyak 6 kali setiap group....tugasan yang mudah tapi penat lari dari padang ke tempat tu...hu3
  6. pergi belakang makmal mekanikel....main ikat kaki then jalan....setiap pasangan kena buat satu round then semua orang ikat kaki then berjalan beramai2 dengan kaki di ikat...hu3
  7. tugasan yang tidak di ketahui motifnya...melarutkan sabun mandi buku kedalam air.....bodoh sangat game nie....tak de tujuan langsung...tapi kitorang ada ahli yang dah biasa main sabun iaitu...zakryee dan syafiq...ha3
  8. daripada klinik kitorang kena pergi depan blog c14...blog kediaman aku la....kitorang kena buat 40 perahu daripada paper......selesai.....tugasan kanak2....tapi tugasan nie dapat merehatkan badan kejap....
  9. lepas tue...tugasan yang aku rasa memenatkan....kena pergi ke lorong lahanat iaitu antara blok x dan y.....tugasab dia kena lari sebanyak 4 pusingan...pergi balik dikira 1 pusingan....penat memang penat.....
  10. daripada lorong jahanam tu....dengan penat lari2...kitorang kena pergi depan canselori yang 'lawa' tu.....hu3 jauh tu....lari punya lari...nak tau tugasan dia...kena pumping je...sebanyak 20 kali....motif jauh2 datang just kena suru buat benda tu....
  11. kena pergi antara makmal awam dan mekanikal pulak....nasib baik dekat je...tugasan dia kena naik basikal then angkut setiap sorang ahli ke satu tempat...tugasan yang mudah....
  12. lepas tu kena tempat2 orang selalu kawad kaki....apa lagi depan blok z la....kena jawab soalan kecergasan....apa lagi main jawab je la.....objektif je pun....fire....
  13. kena pergi depan jhepa...untuk sesi main transfer air dari satu baldi yang ada air ke baldi yang tak de air dengan menggunakan cawan palstik...hanya dua orang sahaja yang boleh buat.....dah la kena isi baldi kosong tu sampai 80% penuh.....hu3 nasib baik boleh ganti2 orang....
  14. final tugasan....kena kira biji kacang dan kena asingkan biji kacang hijau dan kacang soya....motif tugasan nie...tak cergas pun.....
finally kitorang berjaya menamatkan AMAZING RACE yang laha nie....kitorang team ke-5 sampai...ok lah daripada 13 team....masa kitorang 2 jam 28minit....hu3



time tugasan kena buat perahu...ni dah habis dah...nak g next tugasan....
perasan tak tito tayang buntot dia...he3

team2 lain yang berusaha untuk membuat perahu kerana tahu
banjir akan berlaku di ump seba hujan tak henti2 time tu....he3
budak baju merah tu team no.2....naib johan
dorang memang stamina tinggi....


ni la lorong2 lahanat tu...tugasan kitorang kena lari ulang-alik tue...
tu lan ( berbaju hitam )tengah bersemangat lari...he3



tugasan kena naik basikal....tito dengan muka serius dan letih...
azim dengan muka gembira....he3



tugasan kena jawab soalan pasal kecergasan...lihatlah muka tito lagi...
tekun menjawab soalan2 yg ada...
betul ke jawab tu...???




















ni la tugasan isi air ke baldi menggunakan cawan palstik...
laha sangat....
zakryee dan syafiq tengah semangat nak mengisi air....he3









tugasan mengira biji dan asingkan....
yang pasti muka tito lagi...
kusyuk dia mengira.....he3

tamat...daftar team yang semua tugasan dah selesai...
apa yang pasti muka tito lagi...hu3


breakfast after penat berlari2.....tito n lan.....
makan nasi lemak...
tito amik 2 kali...tu yang perut buncit tu....ha3
xfitness langsung....hampeh...

candid....ha3 zakryee n azim pandang siapa tu....
kantoi...oppsss....!


tito mengambil hamper...team kitorang dapat no.7...ok la tu...
yg penting team ngo kalah...ha3


1 pengkritk ceritera duniaku:

Popular Posts

Popular Posts since May 2010