Wednesday, April 9, 2008

AF6: tugasan minggu ke-4

AF6 kini masuk minggu ke-4
kehebatan dan kehangatan AF6 masih belum dirasai...
cuma minggu ke-3 adalah menyengat sikit...hu3
dan sudah pasti...minggu baru dengan lagu baru....
mari kita lihat apa lagu2 yg di berikan kepada pelajar2 AF6 yg bilangannya semakin berkurang

pelajar perempuan

NADIA - Mengapa Dirindu (Saloma)

ehm...nampaknya minggu ni lagu yg diberikan kepada nadia memerlukan kelenggokan vocal yg cukup tinggi...lagu ini memerlukan nadia utk menyanyi dengan lentok vocal yg banyak....he3 tapi aku yakin nadia mampu utk bawa dengan baik dan berbeza dengan penyanyi asal...tak sabar rasanya nak tengok nadia...

RINA - Terbang Helang (Sharifah Aini)

aku rasa lagu nie tak menjadi masalah utk mama rina bawa....coz kita tau la kan lagu terbang hilang nie lagu2 lama gak....samala mcm mama rina...he3 go mama...go mama rina....!!!

SAIDA - Hati Kama (Siti Nurhaliza/Noraniza Idris)

aiyoo...dapat lagu adik la pulak....aku rasa lagu ni tak menjadi masalah utk saida...mustahil dia tak boleh bawa lagu nie dengan baik...lagi pun mak saida kan penyanyi lagu asli....mesti dah kena ajar sejak dr kecil lg....semoga saida dapt buat yg terbaik agar tidak tersingkir minggu ke-4 nie...ooopsss..

STACY - Cinta Terhalang (Stacy - single baru)

sejarah tercipta...apabila buat kali pertama peserta di berikan lagu baru untuk konsert mingguan...biasanya semasa final jek dorang bagi nyanyi lagu baru....tapi aku rasa mesti agak susah stacy bawa lagu baru dia nie....tapi aku yakin dengan stacy...she can do it....

peserta lelaki

ALIF - Come Out And Play (The Offspring)

matilah alif...baru jek nak naik dah kena bagi tugasan yg berat....aku rasa badi nubhan pasti kena kat alif gak....ehm...kita tunggu dan lihat je la....

FAISAL - Joget Bunga Melati (Halil Chik)

habislah faisal....kena lagu traditional la pulak....dah la minggu lepas teruk...minggu nie aku pasti teruk gak....ya la aku yakin budak nie tak pernah dengar lagu joget nie...aku pun tak pernah dengar...hu3 semoga berjaya terkeluar minggu nie faisal....

NUBHAN - Cinta Hampa (D'Lloyd)

wah..good song for nubhan....lagu ni mungkin sesuai dengan vocal nubhan....aku harap dia mampu untuk buat yg terbaik....dan mengatasi masalah2 vocal dia selama nie....

RIZ - Marabahaya (Pop Shuvit)

riz nampaknya di uji pada minggu ini dengan lagu yang aku rasa berat seberat dia...he3 ya la lagu nie memerlukan pernafasan yang tinggi untuk membawa lagu ni dengan baik...bukan mudah...tapi aku yakin riz mampu untuk buat yg terbaik...

STANLY - Kasih Tercipta (Faizal Tahir)

yess....stanly is back...aku rasa minggu ke-4 nie adalah untuk stanly...lagu yg begitu sesuai dengan dia...dan aku yakin dia leh bawa lagu nie sebaik faisal dan bob nyanyi...apa yg aku harap stanly jangan nyanyi terover confident....

TOI - Laukku Cukup Masin (Spider)

adoii...budak nie dapat lagu mcm ni lagi...mesti tak de perkembangan dari budak nie...tak menguji vocal dia langsung....confirm calon2 pelajar tersingkir minggu nie.....

p/s: mengikut senarai lagu yg di berikan kepada pelajar2 af utk minggu ke-4 nie pelajar yg aku rasakan tersingkir ialah faisal,toi dan alif...tapi kalau dari segi 'afundi' aku rasa toi,faisal dan nubhan kot....serta saida...apa pun 'afundi' sentiasa tak boleh di ramalkan...apa2 pun boleh terjadi....so tunggu dan lihat je la...

1 pengkritk ceritera duniaku:

Raja Azrul said...

abang suka baca kalau jumain komen pasal af..tapi kalau nak komen biarlah adil dan saksama. Jangan asyik puji peserta dari borneo saja, dan jangan lah mintak peserta yang jumain tak minat itu keluar. As reporter kita biar adil dlm mengomen..

next sem, nnt jumain kena komen adik2 drama dan debat,siaplah!!

FYI: Alif dah tukar lagu, menghapus jejakmu..peter pan..

Popular Posts

Popular Posts since May 2010