Friday, April 11, 2008

BABI : tiada tempat mengadu....???

ehmm...sejak akhir2 nie timbul isu babi @ khinzir...
sorylah kalau aku guna perkataan babi ek....
ok la aq guna khinzir la...
tak best la...
nak babi gak...he3
isu masalah babi nie pernah gak timbul dulu...
yg terakhir pun time isu kat melaka dulu...
tapi dah selesai la...
tapi bangkit balik isu babi nie....
ehm....apa isunya tue....???
isu bermula apabila kerajaan selangor
telahpun meluluskan projek ternakan babi di serdang
aku ulang PROJEK TERNAKAN BABI....
bukan projek ternakan lembu or ayam ke wei...
ternakan babi dorang nak buat....
bukan murah wei....
rm100juta!!!.....just nak ternak babi2 tue je....
ya ALLAH apa nak jadi la...
aku pun tak tau....
ehmm...mari kita ikut sketsa nie....he3



"ehmm....kerajaan negeri akan meneruskan cadangan
membina ladang ternakan babi moden di Kampung Tumbuk, Kuala Langat di Sepang kerana
kawasan itu menjadi tapak utama ladang ternakan babi."





"owh...terima kasih la dato' ...kerana memberikan tempat berteduh kami yg baru...lepas nie makin besarla family kami....setelah 'negeri' kami di melaka ditutup hu3"








"tak setuju....tak setuju....kami tak setuju...
babi tu mendatang keburukan....
serta ia berkaitan sensetiviti agama...
batalkan projek tue...xnak...xnak...
katakan xnak pada babi...."








"alah biarlah...babi2 nie comel la...tengokla nie...comel je pun....korang kesian la kat binatang nie,....hu3
korang kena jugak jaga hati org cina gak tau....hu3
sian kat babi2 nie..tak de tempat berteduh..."











"tak nak...batalkan juga....

demi menjaga alam sekitar....
kebaikan masyarakat....
serta sensetiviti kaum terjaga....
hentikan ini semua.....
jangan kerana perniagaan kita sanggup gadaikan
semua"





"alah kita buat projek nie guna teknologi tinggi la....
utk proses sisa najis babi nie....
sebab tue projek nie mencecah rm100juta...."







ini adalah contoh teknologi yg akan di gunakan...











ehm....begitula alkisahnya....
ada yg setuju ada juga yg tak setuju....
apa2 pun harap2 benda nie selesai dengan cepat...
pihak yg berwajib harus ambil tindakan yang sewajarnya...
jangan jadi isu perkauman sudah....


korang ada mata...
melihat...
membaca...
lantas berfikir....
mana yang buruk
mana yang baik....
so....
ko fikirla sendiri....




2 pengkritk ceritera duniaku:

Raja Azrul said...

kesian ngan babi2 tue..hehehe, jangan jadi macam babi tue dah ler..mcm kasar lak ..

hihihi...

jumapx said...

ha3 tu la pasal....

sian tak de tempat mengadu...hu3

Popular Posts

Popular Posts since May 2010