Monday, April 14, 2008

bulan tidak seperti dulu....

fakta ini aku terima dari seorang rakanku
ia menyebarkan kepada semua rakan2 ku melalui skype...
agak mengejutkan dan membuat aku berfikir sekejap....

menghitung segala amalan ku...


sekadar gambar hiasan


8 april 2008,
bulan sabit berbentuk senyum,
sabitnya berada di bawah,
tidak seperti biasa yang sepatutnya sabitnya di kiri/kanan.
dan semalam,
berbentuk mangkuk,

hampir separanya di bawah,
sepatutnya di kiri/kanan..
adakah ini ada kaitan dengan putaran planet marikh yang dah berubah?

bumi tinggal tunggu masa untuk berputar arah berlawanan..

apbila itu berlaku,
matahari akan terbit dari barat!
sementara masih sempat,
marilah bersama-sama kita bertaubat
dan tambah amalan serta amar makruf nahi munkar..
wallahua'lam.. sebarkan

itulah petikan yang aku terima dari rakanku...
agak menyentapkan aku
apakah semua ini benar/???
apa yang penting adakah kita sudah bersedia menghadapinya....
dan apa yg di kt memang betul...
semalam (14april08)
aku sendiri menjenguk ke arah langit...
bulan berbentuk mangkuk....!!!

sama2 lah kita renungkan....

1 pengkritk ceritera duniaku:

nota.kematian said...

alam sudah menunjukkan tanda,
namun kita adakah sudah menunjukkan petanda keinsafan....
huh~

Popular Posts

Popular Posts since May 2010