Tuesday, May 13, 2008

AF6: Konsert ke 8



hemmm...aku frust dis konsert xde penyingkiran...aku dah meluat nak tengok persembahan toi...tapi apa yang mengejutkan aku ialah nadia adalah pelajar yang sepatutnya keluar pada konsert ke 8 ini...mana pengundi2 nadia yang sentiasa mengundi nadia sebelum ini...adakah anda semua ingin melihat peserta2 yang ke final adalah peserta2 yang tidak sepatutnya ke final....nadia adalah peserta yang berbakat besar jika di ketengahkan ke dalam industri seni tempatan...kerana stail dan cara dia lain daripada yang lain dan apa yang paling penting nadia masih muda....apa yang pasti aku berharap nadia akan terus ke final....


kedudukan sebelum konsert
  • Stacy 21%
  • Riz 18%
  • Stanly 16%
  • Nadia 15%
  • Toi 15%
  • Nubhan 15%


review konsert ke 8...

peserta lelaki...

Toi : Kasih Berduka ( M. Osman)

toi adalah peserta pertama yg membuat konsert pada minggu ke 8 nie...dan bagi aku toi menunjukkan peningkatan dalam mutu vocal dia walaupun masih berada tahap karaoke....pujian harus di berikan untuk dia kerana dapat menghiburkan penonton (tp aku tetap tak terhibur)...pengkritik tetap juga memuji toi kerana ada peningkatan kerana berjaya mengurangkan kesumbangan dia dalam menyanyi....toi kena sedar pada saat2 ini dia berada pada satu tahap kelompok peserta yang telah menunjukkan bakat sebenar mereka kerana mereka sedar final semakin menghampiri....betul kata ning, lagu ini amat bersesuain dgn suara toi yg tidak seberapa itu..bukan menghina tapi setiap orang yang menyanyi hanya akan sedap didengar bila lagu itu bersesuain dgn tone suara mereka...dan lagu ini sememangnya bersesuain dgn toi....semoga toi terus berusaha dan berusaha lagi jika benar penonton inginkan dia ke final.....

1/5


Stanly : Naluri Lelaki (Samsons)

pada minggu ini stanly kononya di berika lagu yang dia suka...walhal aku rasakan lagu ini bukanlah sesuai sangat dengan vocal dia...tapi apa yang boleh di banggakan ialah tahap keyakinan stanly ketika membuat persemabhan membuat penonton terhibur dengan persembahan dia walaupun dia tidak dapat menyampaikan lagu naluri lelaki ini dengan sejatinya....stanly juga tidak seharusnya memaksa bila dia menyanyi kerana ini membuat vocal dia seperti tidak kena...selain tu stanly suka menelan perkataan dan membuat kita tidak dengar dengan apa yang dia nyanyi...lagu ini juga amat berat utk dinyanyika sebab lagu ini amat popular dan org akan tahu part2 yg kita nyanyi sumbang...org tau dimana lenggok dan nada lagu ini...so ianya memang sebuah lagu yg susah walaupun nampak mudah...stanly juga harus di berika pujian sebab pandai berinteraksi dengan penonton...

2/5


Riz : Laskar Cinta (Dewa)

minggu ini adalah persembahan yang paling teruk di buat oleh riz....dan buat pertama kalinya dia tidak focus bila berada di atas pentas....seawal permulaan pun sudah sumbang sebab riz tidak berjaya membawa nada rendah untuk lagu ini dengan baik...riz juga sepatutnya boleh membawa lagu ini dengan baik sebab lagu ini aku rasa tak de beza dengan lagu starlight(muse) yang pernah riz bawa....mungkin di sebabkan seawal lagi riz sudah tidak suka lagu ini menyebabkan ia menggangu riz...suka atau[un tidak dgn lagu yg di beri..riz sepatutnya menerima sbg cabaran...riz sendiri pernah cakap dlm diary yg kita harus buktikan bila org ingat kita tidak boleh nyanyi lagu itu...dan kita harus sambut dengn membuat org kagum dgn persembahan kita....tp sayang riz telah menghampakan ramai orang....riz harus menebus pada minggu ke 9...

1/5


Nubhan : Hanya Engkau Yang Mahu (Aizat)

persembahan terbaik pada minggu ini...kawalan vocal yg ok walaupun ada terkucil di pertengahan....satu yg aku tention dgn nubhan ialah dia selalu lari tempo....main suka hati dia je memecut tanpa dengan muzik dgn betul...macam starting persembahan....sepatutnya dia dah start nyanyi tapi xjuga start...lepas tue terkejar sampai lari tempo....tapi nubhan berjaya kawal balik di pertengahan....good job utk nubhan....

5/5


pelajar perempuan


Nadia : Karma (Cokelat)

satu kelemahan nadia yg aku perasan ialah....walaupun nadia nyanyi dgn bertenaga...sedar atau pun tidak nada nadia nyanyi adalah flat....itu kelemahan utama nadia...dan setiapa minggu persembahan yg sama dgn nada suara yg sama menyebabkan org bosan dgn dia...sebab itulah undian dia semakin menurun...nadia harus mengambil segala apa yg cikgu ajar dan bukan main redah jek sampai org pun dah xnak undi....nadia harus sedar dalam menyanyi ada tinggi rendahnya....memang tidak di nafikan vocal nadia mantap tapi mantap mcm mn pun kalau takde teknik menyanyi yg betul juga pun tidak guna kan.....so nadia harus bangkit utk terus menjadi salah satu peserta final dan bukannya peserta yg tersingkir di saat2 konsert final...nasib baiklah pihat astro nak tengok ko kat final...kalau tak ko dah ada kat rumah dah...tersingkir minggu ke 8....

3/5


Stacy : Gembira Hidup Ini (Farah)

stacy seperti biasa berjaya membawa lagu ini seperti lagu dia sendiri...tak de apa yg aku nak komen sebab stacy memang bagus...cuma ingat pesan pengkritik....

4/5

kedudkan selepas konsert
  • Nubhan 19%
  • Riz 19%
  • Stacy 18%
  • Stanly 16%
  • Toi 16%
  • Nadia 13%

aku sentap dengan kedudukan nubhan daripada sebelum kosert di tangga bawah dan bila undian di tutup terus berada di tangga pertama....dan seperti biasa...tiada penyingkaran seperti yg berlaku dengan setiap musim konsert af yg tidak terlepas...pasti ada minggu yg tiada penyingkiran....dan apa yg menyentapkan lagi nadia adalah peserta yg sepatutnya tersingkir...hu3 sepatutnya toi yg terkeluar minggu ke 8 nie....pengundi hantu mana yg undi toi ntah...

untuk lagu2 bonus pulak...membosankan...baik tak payah di buat lagi bagus....



tugasan untuk konsert minggu ke 9....

PELAJAR LELAKI

Nubhan : Tapi Bukan Aku (Kerispatih)
Riz : Rock Around The Clock (Bill Haley)
Stanly : Kerana (Alleycats)
Toi : Kau Yang Bernama Seri (Handy Black)

PELAJAR WANITA

Nadia : Lelaki Budaya Darat (Ratu)
Stacy : Beat It (Micheal Jackson)

LAGU BONUS (DUET)

Ada Cinta ( Acha / Irwansyah ) - Nubhan / Stacy

Endless Love (Luther Vendross / Diana Ross) - Riz / Nadia

Lagu Jiwa Lagu Cinta (Mawi/M Nasir) - Toi / Stanly


this konsert terakhir ini oklah lagu yg di berikan untuk setiap peserta...cuma utk lagu bonus tue...matilah stanly dan toi kena nyanyikan lagu LAGU JIWA LAGU CINTA....mesti hancur......

ramalan aku untuk kali ke2 peserta2 yg ke final...

kalau 3 orang jek aku nak....stacy,nubhan dan nadia

kalau 4 orang....stacy,nubhan,nadia dan riz

kalu 5 orang...stacy,nubhan,nadia,riz dan stanly

peserta yg tak ke final..sah2 la toi yg laha....ha3

3 pengkritk ceritera duniaku:

acHap said...

ju....
bley plax ko minat c nubhan dpd riz??
xpela
mende nh kn subjektif
huhu

faiezi said...

I sETUJU.........

jumapx said...

achap...
nak bt mcm mana...
nsuara nubhan lain dr lain la...he3
tq la coz sudi dtg blog aku...

faiezi...
tq coz stuju dgn aq...he3

Popular Posts

Popular Posts since May 2010