Saturday, May 17, 2008

the chronicles of narnia: prince of caspian



ehmm...kali nie aku nak cite pasal filem pulak...

hari jumaat lepas...selepas aku habis bengkel tarian...dengan peluh2 segala....aku,daoz,maoh,azim dan kak nida pergi megamall kuantan nak tengok cite narnia.....

aku memang dah lama tunggu cite nie.....sebab aku minat sangat cite narnia...sebab filem pertama narnia best...so aku nak tengoklah apa lagi citenya kan....

sebenarnya aku tak nak pergi pun...sebab takkan lah lepas tarian penat2 segala....nak keluar pulak....tapi disebabkan kemurahan hati azim....maka aku pun jadi pergi.....ada orang belanja..apa lagi sebat je lah....he3

aku rasa...baik korang semua yang belum tengok cite nie....pergilah tengok cite narnia nie...sebab cite nie memang best2 sangat....sebab jalan cite dia memang bagus sangat...korang mesti tak kan dapat teka apa jalan cerita dia...sebab banyak sangat kejutan dari cerita nie....

cerita narnia kali nie mengisahkan tentang perebutan takhta kerajaan caspian....di mana putera caspian yang sepatutnya menjadi raja caspian yang ke sepuluh telah pun lari ke hutan...di mana hutan itu adalah alam narnia yang mana orang caspian tidak akan pergi ke alam narnia itu....putera caspian lari ke hutan di sebabkan pakcik putera itu ingin membunuh beliau di sebabkan pakciknya telahpun mendapat waris lelaki setelah isterinya melahirkan anaknya....

klik sini utk baca sinopsis....

maka bermulalah ceritanya disitu..tak payah la aku cerita banyak2....kalau nak tau cerita selanjutnya pergilah tengok sendiri...ha3 tak de maknanya aku nak cerita...sorry.....

tapi cerita nie memang best...amatlah rugi sesiapa yg tidak pergi tengok cerita ini.....he3

p/s: suka tengok pelakon-pelakon dia....


1 pengkritk ceritera duniaku:

nyda said...

btol3...
akk pun suke..hehe~

Popular Posts

Popular Posts since May 2010