Thursday, May 8, 2008

pub muslim...???


semasa aku tgh khusyuk membaca utusan online....baca punya baca...aku pun terlihat bahagian senyum kambing pada paper semalam.....ianya membuat aku tergelak dan berfikir sekejap...apakah motif ianya buat kenyataan seperti itu? apakah jadahnya mereka mahu buat benda itu? pelbagai persoalan bermain di benak fikiranku.....dan aku tertanya pada diri sendiri.....wajar ataupun tidak mereka mengkaji dan akan melaksanakan benda itu? bagi aku ianya tidak perlu dan tidak wajar utk di wujudkan meskipun mereka ingin kaji.....kerana bagi aku kita tidak boleh utk menghalalkan sesuatu itu jika sememangnya ianya bertentangan dengan ajaran islam.....mungkin ada yg tidak setuju...bagi aku ini pendapat aku sendiri...sama2 kita berkongsi pendapat......

kerana apa.....islam itu ada bentuk hiburannya sendiri yg tidak sama dengan hiburan org2 barat...dan pub ini adalah bentuk hiburan yg di cipta oleh org barat utk melalaikan org islam.....rasa2 nya jika benar kuantan ingin mewujudkan pub muslim sekalipun....aku rasa ianya akan mendatangkan keburukan dan tidak mendatangkan kebaikan kepada masyarakat...malahan lebih membawa umat islam ke kancah ke maksiatan.....dan persoalan yg bermain di benak aku ialah...bentuk hiburan bagaimana yg ingin mereka letak dalam pub muslim itu nanti....sedangkan jika kita lihat pub yg sedia ada sekarang.....di buka pada waktu malam, terletak di tempat2 yg sunyi, keadaan pub yang gelap dan bising, pergaulan bebas, org terkinja2 dan minum minuman arak hingga memabukkan dan sebagainya....bagi pendapat aku jika mereka ingin melaksanakan pub muslim mereka harus menterbalikkan apa yg ada dalam pub sekarang kepada 360darjah...dan bukan setakat 180 darjah....contohnya jika pub sebelum ini berkadaan gelap dan bising maka konsep pub muslim ini haruslah dalam keadaan terang dan tidak terlalu membingitkan telinga dgn lagu2 yg entah apa2....tapi bagi aku ianya pasti suatu yg kelakar dan sesuatu yg di luar fikiran kita....

kalau betul la pub muslim nie akan di wujudkan...aku rasa confirm ramailah budak UMP yg akan menghilang setiap malam sebab pergi pub muslim nie ha3

aku sekadar memberi pendapat dan bukannya aku pernah pergi ke pub ....aku sekadar memberi pendapat berdasarkan pemerhatian aku....ianya sekadar berkongsi pendapat sesama kita...sama2 lah kita fikir2 kan hal ini......

islam tidak pernah menghalang umatnya untuk berhibur....
apa yg paling penting ianya berlandaskan syariat islam....


3 pengkritk ceritera duniaku:

Raja Azrul said...

Wow..betul ke? Hehehe...makin seronok ler budak UMP...

korang leh ar buat lawatan beramai-ramai ke sana, ajak madam mala sekali..huhuhu!!

jumapx said...

ha3

tue pun kalau jadi bt kat kuantan abg raja oii....he3

propa je semua tue...

Pjoyz xXx said...

adnan yaakob nak publisiti murahan.. besela

Popular Posts

Popular Posts since May 2010