Tuesday, May 13, 2008

segenggam nasi...


lagi aku tertarik dengan isu senyum kambing...alkisahnya zakryee yg menyuruh aku utk tengok bahagian senyum kambing ni tengah hari semalam...aku ingatkan apa...dia kata usahanya selama ni betul la....ala2 menggayakan budaya sihat la katakan....ehmm...biasalah la tue...zakryee nie tengah mengamalkan diet....diet utk siapa pun aku tak tahu kan...nak kata ada 'awek' keliling pinggang xde pun...ehmm...ntah la...suka hati dia la...

lagi pun time lunch tgh hari semalam pun kitorg sindir zakryee sebab setiap kali makan mesti betul2 segenggam nasi...diet la sangat...tapi amik lauk berlambak....tak de maknanya diet....he3

aku pun pelik la..tetiba je pakar buat kenyataan macam tue....bagi aku tak de maknanya segenggam nasi....kalau segenggam nasi...adalah aku bertambah kering bak ikan kering...hu3 adalah setiap jam aku pergi makan nampaknya...hu3

ala bagi pandangan aku...pakar kata sebab macam tu pun sebab beras sekarang dah mahal....tue yang tetiba buat statement mcm tue.....saje la nak suruh org ramai supaya tak makan banyak sebab beras sekarang susah nak dapat...motif sangat....propaganda je semua tue...sebelum ni tak de pulak dalam iklan suruh makan nasi segenggam je....macam iklan amalkan kurang gula dalam makanan tue...aku pun tak faham kerajaan sekarang nie...hu3

so..kalau di ikutkan selama nie kita tak mengamalkan budaya sihat la sebab majoriti kita semua makan nasi bergenggam-genggam ha3

ehmmm....apa pendapat korang semua...makan untuk hidup ke...hidup untuk makan...dan lagi satu.....makan untuk kenyang...atau makan untuk sekadar alas perut...??? motif disitu....hu3


4 pengkritk ceritera duniaku:

Raja Azrul said...

cukup ke segenggam nasi?

Huhuhu..itu kalau nak diet ok lah, tapi kalau jenis kuat makan..sah2 tak cukup!

jumapx said...

ehmm...mana la cukup abg raja....

kalau zakryee ckup la...ha3

ZaKrYeE said...

wah..wah.wah..nama aku jugekkk kn yg di jaja sana cni...

siap nko!!!


ape2pon..ikutlah saranan pakar itueww..makan nasi segenggam jer tau..ambik lauk banyak2 tak kesah...yg pnting

NASI MUSTI SEGENGGAM SAJORKKK!!!1

ALI XY said...

segenggam? segenggam itu yang bagaimana? andaikata sesorang itu mempunyai genggaman tangan yang besar, dan menyerupai jumlah sebenar sepinggan nasi.... jadi macam mana tu?... (tetiba)

hehehe... bagi aku, kalau lapar, ngap je...

Dulu... Kempen jangan makan megi, jangan makan makanan segera... Kurangkan makanan Yang tidak berkhasiat... Makanlah makanan yang berkhasiat secukup-cukupnya...

Sekarang.... Jangan makan nasi banyak2... Makan segenggam pun cukup...

Alamatnya... Meningkatlah kadar pesakit gastrik di Malaysia...

Popular Posts

Popular Posts since May 2010