Thursday, June 19, 2008

keliru...



friendster


keliru....
ya...
aku kini keliru..
dalam mencari siapakah aku sebenarnya..
dalam menentukan keputusan dalam hidup ini...

keliru...
ianya sentiasa bermain di dalam fikiranku...
di saat aku mula menyedari..
jalanku kini..
sebenarnya bukan jalan yg aku inginkan...
kesedaran bertandang di benak sanubari
tatkala semua orang tahu siapa aku
mengenali aku
seperti apa yang mereka lihat
pada zahirku...

keliru...
bila pada saatnya..
kita menghitung...
menghisab siapa kita sebenarnya...

keliru...
ya....
perkataan ini pernah di lemparkan ke atas aku..
mereka mengatakan aku keliru...
keliru dalam mencari siapa aku sebenar...
sudah terlalu jauh aku berjalan...
kekeliruan itu telah membawa aku jauh...
jauh dari persimpangan permulaan aku...
disaat aku di beri pilihan...
untuk memilih ke mana jalanku sebenar...

kini...
apa yang mampu utk aku lakukan...
menjadi diri aku yg sebenar...
menjadi seperti apa yg aku inginkan..
dan tabah untuk menghadapi semuanya...
biar kekeliruan itu terurai...
terburai...
menjadi keping-keping kenangan...
meski bukan semuanya mampu utk di ubah...
menjadi apa yg aku inginkan...

0 pengkritk ceritera duniaku:

Popular Posts

Popular Posts since May 2010