Friday, July 25, 2008

good luck to DEBAT ALAM SEKITAR....

aku just nak wish good luck kepada pasukan debaters UMP yang pergi ke pertandingan DEBAT ALAM SEKITAR yang mana pada tahun ini di adakan di UMS....

pastinya pengalaman ke pertandingan debat terutamanya di uluar semenanjung sudah pasti akan membuat ke semua pendebat berasa teruja dan tidak sabar2 untuk pergi ke pertandingan tersebut....

bagi aku...debat alam sekitar adalah debat yang mana mula2 mengajar aku erti debat universiti itu sebenarnya....debat inilah detik permulaan aku mengenal apa itu debat....debat ini jugalah yang membawa aku untuk mengenal dewa2 debaters yang ada di malaysia....sudah pasti terukir seribu kenangan yang mana tidak akan pernah aku lupakan....

debat alam sekitar tidak seperti debat2 yg lain..ianya berbeza sedikit di mana ianya ada sesi debat terbuka di mana debater di kehendaki utk mengemukakan hujah baru dan di berikan masa selama....berapa lama ek...ehmm lupa lak...hu3

untuk debat alam sekitar kali ini...UMP telah menghantar wakil iaitu abg khairul ,adam,abg najmie dan kak mas...setelah melalui sesi penilaian prestasi sepanjang debat time cuti sem yg lepas...aku? sah2 la tak dapat sebab persembahan yg laha time dua debat yg aku pergi hu3 tapi tak mengapa....kelemahan diri harus di baiki...

hanya satu harapan aku...semoga kali ini persembahan team UMP antara yg terbaik...top 10 sudah cukup memadai....kerana sudah pasti kali ini semua universiti menurunkan pendebat2 yang hebat utk mewakili universiti masing2....tapi kita harus sedar...rezeki ada di mana2...apa yang pasti yakin boleh...itu yg lebih penting...

akhir kata...wish good luck utk semua debaters semalysia yg pergi ke debat alam sekitar 2008!!!

0 pengkritk ceritera duniaku:

Popular Posts

Popular Posts since May 2010