Thursday, July 31, 2008

langkah anwar sudah bermula...





sentap membaca paper hari nie....bila wan azizah akan melepaskan jawatan beliau di permatang pauh untuk memberi laluan kepada suami beliau utk mengadakan pilihan raya kecil...


Dr. Wan Azizah merupakan Ahli Parlimen kerusi itu sejak pilihan raya umum 1999 iaitu selepas selepas Anwar dipecat daripada parti dan kerajaan setahun sebelum itu dan dihadapkan di mahkamah.







anwar : bersedialah pak lah...aku akan rampas tempat ko...ha3

pak lah: ko jangan mimpila anwar....ko tak dapat rampas punya

anwar : ko tunggu je la...lepas pilihan raya kecil nie aku dah jadi ahli parlimen..

pak lah: ehmm...tak kisah pun...aku akan pastikan ko tak dapat apa yg ko impikan...sedar sikit kes liwat ko tue...tak selesai lagi

anwar: aku tak takut pun..semua tue boleh handle la...lagi pun dah terbukti aku tak liwat budak tue...dah ada laporan perubatan pun...


pak lah: alah tak selesai lagi selagi ko tak bagi DNA ko...dan ko degil xnak bekerjasama dgn pihak polis.

anwar: habis tue DNA aq 10 tahun lepas tak valid ke...tak kan dah hilang kot...

pak lah: alah nie semua kan procedure2 biasa dalam siasatan haruslah kena ikut....ko je tue yg takut....

anwar : bukannya takut...aku xnak DNA aku di manipulasikan mcm 10 tahun lepas..aku tak nak jadi bodoh lagi...

pak lah : fine...



nampknya anwar betul2 tekad utk merampas kerajaan...16 september nie....aku rasa takut gak jka benar hajat anwar itu jadi kenyataan....harap2 malaysia nie tetap aman la kan...tak de perpecahan sesama masyrakat malaysia atau pergaduhan yang boleh menyebabkan malaysia kucar kacir....

dan yang paling aku takutkan ialah....adanya kuasa2 asing yg menyibuk nak ambil kesempatan atas kekucar kaciran itu....aku boleh jamin 80% kalau anwar ambil kerajaan malaysia kan huru hara....

apa2 pun kita tunggu dan lihat je la ek...harap2 malaysia kan tetap aman....



PRESIDEN Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail (duduk, kiri) ketika mengumumkan peletakan jawatannya sebagai Ahli Parlimen Permatang Pauh untuk memberi laluan kepada suaminya yang juga Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding kerusi itu pada sidang media ibu pejabat PKR di sini, hari ini. Turut bersamanya ialah anak mereka iaitu Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah (berdiri, kiri) dan Nurul Nuha.

0 pengkritk ceritera duniaku:

Popular Posts

Popular Posts since May 2010