Saturday, July 19, 2008

mengejar bintang...

dulu...
aku pernah bermimpi...
bermimpi untuk menggapai bintang...
untuk menyinari malamku..


dulu...
aku pernah berangan-angan...
akan ku gapai bintang di langit
walau besar onak dan durinya....


biasalah...
lumrah manusia..
sentiasa menginkan
sesuatu yang mustahil untuk dirinya


tapi
sedar atau pun tidak
yang mustahil bisa jadi sesuatu yang tidak mustahil
jika kita tahu
mana arahnya...


bintang itu
pasti menjadi pujaanku
dulu hingga kini...
kerana ia impianku...


pernah suatu ketika...
aku khayal berlari mengejar bintang...
tetiba...
aku tersungkur...
jatuh terluka...
perit dan pedih...


lalu..
aku terpandang rumput di bumi....
melambai-lambai senyum padaku
tanda masih kenal padaku..
tersentak aku dari khayal...
dalam mengejar bintang
yang hanya angan-angan


rupa-rupanya...
rumput masih sudi tersenyum
saat aku mula jauh darinya...
saat aku terlalu ghairah mengejar bintang...
bintang yang entahkan bila
akan mampu aku genggam...


tersedar...
dari buai duniawi
ada sesuatu yang harus aku sedari
dalam menongkah arus hidup ini
yang terjadi biar terjadi
semua sudah ada corak dan warnanya
tidak mampu untuk di padamkan


tersedar aku
hidup ini tidak semua milik kita
jua tidak semua yang kita harapkan
menjadi milik kita


kesedaran...
membawa aku....
untuk berfikir sejenak...
bahawa hidup ini...
hanya pinjaman semata-mata...
biar yang di impi bukan milik kita
syukur atas apa yang kita miliki
kini....
biar bintang terus bersinar...
dan terus menjadi impian kita...
p/s: boring punya pasal
tue yg tulis merepek2 nie..hu3

1 pengkritk ceritera duniaku:

law said...

oiiii..kalo boring pn jgn la tulis bende2 merepek 2..
tulis benda yg bermakna ckit,k?
dh la mlm2 xtdo update blog yg bkn2..hahaha :D

Popular Posts

Popular Posts since May 2010