Saturday, August 16, 2008

cemburu mungkin.....

cemburu mungkin.....meminjam kata piere andre dalam filem sepi....

yup....cemburu...mengapa aku cemburu....cemburukan siapa? apa? dan mengapa?

cemburuku bukan cemburu buta...cemburukan bukan melulu...cemburuku, cemburu positif dan cemburu yang aku kira memotivasikan diri..

begini ceritanya...pada hari khamis yang lepas..macam biasala dalam jadual class aku akan full...dari pukul 8 pagi sehingga pukul 5 petang...actually class just sampai kul 4 tapi budak kuliah aku menganjakkan kepada hari khamis supaya class hari jumaat tak de....

di jadikan cerita...semasa class pukul 4 tue....class soil and geotechnical...dengan lecture yang boring giler..merepek tak tentu pasal bila buat lawak...maka aku pun berborak la dengan kawan aku...seorang budak india suren namanya...dan sorang budak cina coz dia duk sebelah aku.....

borak punya borak....terkeluar soalan aku menanyakan budak cina tue yang kitorg gelar dia sebagai IR...sebab dia memang pandai pun...budak direct entry dpd polytechnic...soalan aku kat dia..pointer dia berapa sem nie...maka dia pun malu2 nak cakap...terus dia tanya suren soalan itu...maka aku pun bagi tau yang suren tue pointer dia 3.67 kesuluruhan....tetiba jek aku yang menjawab utk suren...hu3 aku dan suren pun tanya balik kat IR tue....then IR bagi tau sem lepas dia dapat 3.80 dan kesuluruhan pointer dia dapat 3.6 gak...sama dgn suren....

pointer aku? tak pun dorang tanya kat aku...hu3 ya lah aku sedar aku siapa.....so apa perkaitan dengan cemburu? ya lah....apa taknya cemburu...budak2 nie result dorang dah mencecah 1st class...sedangkan aku masih di bawah....dan siapa2 pun akan cemburukan...mesti banga bila dapat 1st class punya pointer....

aku cemburu sebab aku nak jadi macam tue...dapat pointer yang gempak2....mesti best sebab hasil usaha kita belajar dengan mendapat pointer yang cemerlang....

maka selepas borak2 tue...aku terus bad mood...hu3 cemburu punya pasal...sebab dalam hati aku...aku pun mampu utk menjadi seperti mereka...cuma masa je yang tak menentukan lagi...sebab sem lepas aku tak de mood study..lagi pun aku aktif sana sini...

azam.....ya utk merialisasikan impian aku utk dpt pointer yang baik....maka utk sem nie aku akan mengurangkan aktiviti aku dalam universiti dan akan menumpukan perhatian terhadap study aku....kali ini aku ingin buktikan kepada semua yang aku juga boleh dapat pointer cemerlang....he3 bak kata orang tiada yang mustahil jika kita betul2 berusaha...

utk pengetahuan korang....terutama budak2 U aq...kalau aku sudah tidak aktif dengan mana2 aktiviti maka tidak perlu bertanya...sebab aku sudah pun bagi tahu jawapan di dalam blog ini.....tak kisah la dah baca atau tidak blog aku nie,....ok....

ini pendirian aku...usah di pertikaikan...kerana apa yang aku lakukan mungkin terbaik utk aku......

0 pengkritk ceritera duniaku:

Popular Posts

Popular Posts since May 2010