Thursday, August 21, 2008

inginku miliki pelangi




inginku jadi pelangi....


indah dengan tujuh warnanya....inginku bermandikan cahaya pelangi agarku bisa mewarnai hari2 ku...


merah,jingga,kuning,hijau,biru,ungu dan indigo....


7 warna yang ada pada pelangi....


pernah dulu sewaktu ku kecil lagi....kawan2 ku kata...kalau ada pelangi maknanya bidadari turun ke bumi.....


turun untuk bermandikan cahaya pelangi....sejak itu juga...tiap kali aku melihat pelangi...pasti aku ingin lihat bidadari itu...


tapi itu cerita kanak2 ku...cerita dongeng agaknya...tapi biarlah....


pernah juga dulu ketika zaman kanak2 ku...apabila hujan mula redha...pelangi pun muncul....bila ku lihat pelangi...aku berlari dengan rakan2 ku...konon2 nya nak mengejar pelangi....nak tengok bidadari mandi katanya..... (tak tau malu betul)


mungkin itu fikiran kanak2....tapi tak tahu la kanak2 zaman sekarang...dunia semakin berubah~


bila aku meningkat dewasa....aku sedar...jauh di sanubariku....ada terdetik yang aku memerlukan pelangi itu....


pelangi yang mana akan adanya bidadari....bidadari yang mungkin bisa mewarnai hidupku...


namun untuk memiliki pelangi bukan suatu yang mudah utk di gapai....ianya ada tujuh warna kesemuanya....dan perlu utk memiliki kesemua warna itu utk menjadikannya tujuh warna pelangi....


sudah pasti ianya bukan pelangi jika tak memiliki kesemua 7 warna itu....


tak mengapalah...aku cuba belajar utk memilik satu demi satu warna pelangi itu....agar suatu hari nanti aku mampu memilik kesemuanya....








1 pengkritk ceritera duniaku:

Raja Azrul said...

boink kejap..macam mana lah nak memiliki pelangi yer...

susah gak tu..pelangi muncul hanya sekadar penyeri...selepas itu ia akan hilang ...

Popular Posts

Popular Posts since May 2010