Tuesday, September 23, 2008

bunga api: terimbau zaman kanak2...

assalamualaikum...

salam ramadhan semuanya~

bila syawal bakal menjelma...pastinya suasana raya akan terasa (of cos la kan)...dan bagi dunia kanak2...apa yang paling mereka suka bila raya bakal menjelma ialah bermain mercun...tak kisah la yang lite2 je ke or yang 'hard core' punya...

pastinya bermacam2 bunyi mercun yang akan kedengaran membuatkan hati kita tertekan je dgr bunyi mercun....dan lepas tue...tiap2 tahun la kita dengar kemalangan jiwa dpd bermain mercun serta kemalangan kereta or sebagainya...ibarat semuanya adalah perkara wajib yang akan berlaku bila syawal bakal menjelma...hu3

ok la...aku terus dengan tajuk entri aku k...pada hari khamis lepas tidak silap aku...aku,daoz,tito,khalis,kak yunika n kak ida...keluar ke depan tasik dekat highway utk bermain mercun bunga api....

sebab time hangout kencana pawana aku sempat membeli mercun bunga api tue... so...kononnya kitorang keluar tue sebab kak yunika tertekan...so dia nak reles tention la katanya...kak ida lak br blk class kot...so terus join kitorang wlpun dia ada kerja lain sebenarnya...

apa yang terimbaunya~

ye lah..dulu time aku kat kampung (tawau,sabah)....aku mesti main bunga api nie dengan adik beradik aku...dengan jiran2 aku...seronok sangat... tapi itu hanya tinggal kenangan...semuanya dah besar....hu3 lagi pun kitorang dah jauh berpisah...rindu nak raya kat kampung...hu3

sedih pulak... dah la...so kat sini aku kongsi gambar2 yang sempat di tangkap...he3




aq n khalis tgh seronok main bunga api..he3


wajah2 kanak2 keriangan~



kak yunika....hilangkan tention ke tue...he3

wah...seronok je rasanya...eh mana tito nie...ehmm..tangkap gambar rupanya...ha3



p/s: seronoknnya main bunga api...
terasa nak main je lagi...he3
koran nak tau...tito takut nak main bunga api ha3


0 pengkritk ceritera duniaku:

Popular Posts

Popular Posts since May 2010