Tuesday, September 9, 2008

........?????


hakikat....
suatu yang harus kita terima walaupun ianya pahit untuk di telan....sesuatu yang tidak mungkin untuk kita terima dengan mudah.....

langkah...
harus di teruskan...meski jalan itu bukan yang kita pinta....bukan yang kita damba....

perit....
biar perit badai yang melanda di jiwa...gagahi jua menongkah arus....

sedih....
melara jiwa tak siapa yang tahu....sedih di hati walau tidak mampu di tanggung....ubahnya menjadi suatu yang gembira...agar tiada siapa yang tahu...

putus asa...
jiwa ini pernah merasa bosan dengan kehidupan ini....bosan mengapa jalan ini yang aku pilih....tidak mahuku terus di hina dan di caci...mungkin di depan aku mereka baik...namun di belakang...hujanan hinaan membasahiku...

keliru...
mungkin juga aku keliru....keliru mengenal diri ini siapa...apa mahuku....dan kemana arah tujuku...apa dayaku...semuanya sudah tersurat.....

silap...
semua manusia pernah melakukan kesilapan....diri ini juga tidak terlepas dari itu...memang bukan mudah untuk kita menerima kesan atas kesilapan itu...sedar atau pun tidak kesilapan itu mematangkan diri....mungkin juga diri ini silap memulakan langkah...lalu terbawa ke destinasi yang bukan di idamkan...

sepi...
adakah hidupku ini terus sepi....sepi tanpa ada yang memahami...tanpa ada yang menghargai....tanpa ada yang menyayangi.....

teman...
baru ku sedar....teman2ku masih ada di sini....masih ada untuk membuat aku terus gigih melangkah...membetulkan apa yang kurang pada diri....

benar...
jiwa ini berduka....namun hidup ini tidak akan mampu untuk kita teruskan...jika terus melayan perasaan...

setia menanti
pelangi itu masih ku nanti....meski seribu tahun lagi harus ku menunggu....walau sehingga ke hujung nyawa....hati ini hanya untuknya...

aku akui...
aku tidak sempurna...memang manusia tidak sempurna....namun aku cuba...untuk mengubah....itu kebiasaanku...tapi di hati ini....siapa yang tahu...

jiwang....
bukan aku cuba untuk berbicara dan bermadah pujangga untuk entri ini...namun aku ingin meluahkan segala yang terbuku di hati....aku tak mampu tanggung lagi....

cahaya...
aku terkilan...cahaya darinya masih belum muncul lagi untuk diri ini....tiada peningkatan iman yang ketara dalam diriku....dosa masih membelenggu...meskipun di bulan mulia ini....

pohon....
aku memohon padaNYA....agar suatu hari...cahaya kebenaran akan menjelma....menerpa diri ini...agar menjadi golongan2 orang yang untung...dan menjadikan aku...seperti apa yang aku inginkan...

biarkan entri ini tanpa title....kerana itu selayaknya....

2 pengkritk ceritera duniaku:

WanHidayat said...

Salam...selamat berpuasa dik....
puitis...jika itu lah coretan kata dari sebuah hati dan jiwa...maka itulah yang benar...

Hidup ini sarat dengan kebarangkalian dan segalanya berpunca dan bersebab...juga ujian pada kita untuk mengenal dan lebih memahami fitrah dan hukum alam....

Semoga terus tabah walau apa jua yang menimpa....

jumapx said...

wslm...
slamat berpose gak tuk abg dayat...

ehmm...itulah kadang2 best klu ada blog kan...leh luah perasaan yg terbuku...hu3

Popular Posts

Popular Posts since May 2010