Tuesday, September 2, 2008

hujan mengiringi 1 RAMADHAN 1429


sahur hanya secangkir air cuma~

hanya beberapa minit utk ku....

namun kugagahi jua melangkah....

demiNYA....menjalani ibadahnya.....puasa di bulan RAMADHAN yang mulia.....

dalam lena ku beradu....tanpa ku sedari...bumi ini dibasahi hujan....

hujan yang membawa rahmat agaknya...

namun ku terlupa...

baju di jemuran terlupa utk aku ambil....

malas....

ku biarkan ia di basahi hujan rahmat itu.....

mungkin itu takdirnya....

biarkan...

hakikatnya...

kini kita berada di bulan RAMADHAN...

adakah sama ataupun lebih baik...

kita yang mencorakkan....

dan...

ku mengharap RAMADHAN ini membawa seribu makna utkku...

LAILATULQADAR....impianku....

20 tahun aku melalui hidup ini....

20 tahun juga RAMADHAN ini telah aku lalui....

terima kasih padaNYA...

kerana masih memberi ruang utk diri ini berada di dalam bulan mulianya...

semoga ada rahmat utk aku...

dosa...

di hapuskan

pahala

harus dikutip

alhamdulillah....

selesai juga 1 RAMADHAN 1429.....

2 pengkritk ceritera duniaku:

nota.kematian said...

quote :
baju di jemuran terlupa utk aku ambil....
malas....
ku biarkan ia di basahi hujan rahmat itu.....
mungkin itu takdirnya....


motif?
apa ke laa takdir pula, dah tuan dia malas nak angkat,
ish ish ish ish

lain kali, letak je baju yang nak dicuci itu terus di ampaian, biar air hujan yang mencuci dia,
jimat belanja, jimat tenaga.
hokey?

jumapx said...

ala...dah memang takdirnya nak basah la nota kematian...

time hujan tue bukannya sy sedar pun...

klu sy sedar xkan lah sy biarkan ianya terus basah he3....

motif...

Popular Posts

Popular Posts since May 2010