Wednesday, September 10, 2008

LEE CHONG WEI: kembali NO.1




datuk lee chong wei


sentap...kagum dan bangga...itu yang lahir dari hati aku tatkala membaca tentang ranking badminton dunia yang telah di keluarkan di dada akhbar pada 7 september 2008 yang lepas...

aku membacanya dari blog ali ashraf....

entah mengapa aku rasa bangga melihat ranking itu...walaupun aku kecewa melihat persembahan yang hambar yang di tunjukkan oleh beliau semasa sukan olympic 2008 di beijing baru2 nie...



ranking pertama ini juga pernah di genggam seketika pada tahun 2006 namun di rampas oleh lin dan...seorang pemain yang cukup hebat bagi aku....


lin dan

akhirnya pada tahun ini...chong wei berjaya merampas kembali kedudukan pertama itu setelah sekian lama berada di belakang lin dan...

walaupun tidak jauh meninggalkan lin dan dari segi kutipan point tetapi sudah cukup bila berjaya meletakkan diri berada di hadapan....ini dia ranking tersebut...


selain itu, apa yang membanggakan juga...apabila pemain beregu negara kita..3 berada pada top 10 terbaik....

dan apa yang mengejutkan aku ialah apabila pasangan beregu zakry dan fairurizuan turut tersenarai dalam top 10 ranking tersebut walaupun mereka masih baru dalam dunia badminton ini....



hebat...inilah yang kita mahukan....jangan hanya datuk nicol seorang saja yang gigih mengharumkan nama negara....kita perlukan ramai lagi anak jati malaysia mengharumkan nama negara....tidak kiralah dari bidang mana...

china mampu utk membuktikan bahwa mereka antara negara yang sememangnya hebat....terbukti di sukan olympic baru2 ini...bangsa malaysia bila lagi...???

mungkin ramai yang akan sentap...tak pernah aku mengulas mahupun menulis mengenai sukan...tak kisah la sukan apa pun....

ya la...sebab aku dah naik bosan dengan atmosfera politik malaysia yang makin membosankan dan menjijikkan untuk aku membacanya.....

ok la...setakat sini saje....he3

salam ramadhan~

2 pengkritk ceritera duniaku:

aliasyraf said...

Datuk Misbun dan Datuk Lee Chong Wei perlu menjadi ikon perpaduan Malaysia....!!

budak_ORGANIK said...

aku bangga....

(air..air..jgn lupa beli air kt gerai kami.....heheh..jgn mrh ..promo sket2 jerrr)

Popular Posts

Popular Posts since May 2010