Tuesday, October 7, 2008

azim vs combi....

assalamualaikum...

hye semua....entri kali ini aku kira lebih santai....

cerita manusia bergaduh dgn haiwan...

siapakah watak manusia dan siapakah yang memegang watak haiwan...

seperti dalam tajuk entri aku....sudah tentulah watak manusia itu adalah azim dan watak haiwan adalah combi...kucing kesayangan roomet aku...daoz...

alkisahnya begini....combi nie memang jenis kucing yang kuat tidor la aku rasa...maka petang tue azim ada class kul 4...aku lak hbis class kul 4....

maka setibanya aku di rumah...aku mendengar suara combi mengiau2....meronta2 utk keluar dari blk sebelah...blk sape lagi kan...blk azim la...he3

ehmm...sian gak la kat combi yang terperangkap kat dalam blk tue...ye lah...mungkin dia xtahan ke duk dlm blk tue...or dia nak makan ke...apa ke kan....

tapi apa yang mampu utk aku lakukan...malah daoz sendiri pun tak mampu nak bt pa pe...cuma memberi kata2 'semangat' kat combi je utk sabar dan tunggu sehingga tuan blk balik dr class....

maka dalam lebih kurang 5 lebih...azim pun kembali ke rumah....so dia pun cepat2 la buka pintu blk sebab combi ada kata dalam ketika itu....

masuk2 jek...korang nak tau pe yg terjadi? ada sesuatu yang menusuk hidung kami berdua....satu aroma yang lain dari yang lain....

azim pun gigih mencari di manakah punca bau 'aroma' itu....combi lak keluar terus mencari makanan....sedap aku tengok combi makan makanan frishkis dia....he3 menarik mcm aku nak makan jek...he3

apa yg terjadi kat azim? dapatkah dia menjumpai apa yang dia cari? dari manakah 'aroma' semerbak itu....

dan akhirnya...pencarian bertemu dengan satu penemuan yang tak di duga...azim menjumpai seketul 'emas' kat atas bantal diva dia....hahahaha...

korang nak tau pe?

pe lagi....tahi combi la...hahahaha...

aku hanya mampu tergelak jek....jahat giler aku gelakkan azim...hahaha....tindakan reflex....aq xdapat nak kawal gelak aku hehehe....sory azim....

maka azim pun gigih membersihkan bantal dia....

ehmm....tentu lepas nie kalau azim tido guna bantal tue...confirm dia tido nyenyak....hahaha...

actually, b4 azim g class....dia dah suruh combi keluar...tapi combi degil xnak keluar....ehmm...combi pun satu...degil xnak dgr cakap...sape la tuan dia nie he3 azim pun sengal gak xnak angkat combi keluar...kan xpasal2 kena padah dr combi...diri sendiri gak yg susah...hu3



vs




p/s: azim bersabarlah dengan karenah combi k...
bermaaf-maafan la di hari raya k...he3



click HERE to view my recent rank and do vote for me k!

4 pengkritk ceritera duniaku:

azwan bamadhaj said...

huhuuh... lawak2.....

maoh said...

hmm... no komen.

tentang ku... said...

ak mls nk agkat die,sbb ak ada keje urgent time tu...! mls ak nk angkat kucing yg makin membesar tu...!!lmbt ak g kelas nnt! papehal pon,ak pasrah seadanya...
asalkn korng gembire dgn cerita ni,ak pon gembire wlaupon berselindung dlm kedukaan...ak redha!!

nyda said...

ahakss..
combi..combi
degil cam tuan dier~
=p

Popular Posts

Popular Posts since May 2010