Monday, October 20, 2008

mulut + longkang

+



hari ini aku nak ajar korang satu bahasa yang bila di gabung boleh menjadi satu perkataan...macam simpulan bahasa yang kita belajar kat sekolah dulu...he3MyEm0.Com

kiranya kalau kita belajar formula biasanya melibatkan nombor...kali ni tak...kita hanya menggunakan perkataan...


mulut + longkang = MULUT LONGKANG


mulut longkang? ehmmm...rasanya ramai yang tahu apa tu mulut longkang....aku tak pernah la gunakan perkataan nie kat sape2 kan...sebab aku 'budak baik' jarang melebelkan orang sebagai mulut longkang...he3MyEm0.Com

untuk pengetahuan korang...maksud mulut longkang nie mcm mulut paparazi la...ehmmm..mcm mami jarum la kat penang tue...duk sebar cerita je kat org kan....MyEm0.Com

kadang2 aku terfikir gak...aku nie mulut longkang ke? ehmmm...entahla...org sekeliling boleh menilai yang aku ni mulut longkang ke pe kan...sebab kita bukannya boleh mengatakan kita nie baik...sebab org lain yg memandang kita lebih tahu siapa kita....meskipun kita sebenarnya lebih memahami siapa kita...kadang2 apa yang kita lakukan di luar kotak fikiran kita kan...hu3MyEm0.Com

tapi kan...klu nak kata aku ni mulut longkang...ehmmm...cermin diri sendiri dulu la ek...or cermin kan diri kat air2 yg tenang kat longkang tue...lepas tue tengoklah bayang2 sendiri....lepas tue jadi lah mcm anjing dengan bayang2 hahahaha...MyEm0.Com

mulut longkang??? aku berfikir sejenak...MyEm0.Comdulu kat sekolah aku digelar 'internet bergerak' ...sebab semua cerita kat sekolah aku tau...he3 ( dulu ada gak berangan2 nak jadi wartawan hiburan kan he3)

ok lah...semoga korang dpt sedikit info walaupun ada antara korang dah tau apa mulut longkang tue ek...he3MyEm0.Com


p/s: sempat lagi aku update...
padahal ada test sok nie hu3MyEm0.Com




click HERE to view my recent rank and do vote for me k!


5 pengkritk ceritera duniaku:

budak_ORGANIK said...

huhu....longkang pon longkang lah...


pasrah jelah jumain oii....

ps: sama2 tunggu ape gosip terbaru..dr mulut longkang gak kot..wakakakakak

maoh said...

mulut longkang...??
hmm.. very da klasik...

jumapx said...

to budak organik...
xpe la...mmg selayaknya kot aq dpt gelaran mulut longkang hu3

*statement pasrah*

to maoh...
maoh...klasik ke? moden kontemporori la...ha3

maoh said...

agak moden la 'longkang' tu...

FendyHekka said...

err... memula aku baca pos ko nih aku igt ko nk citer pasal mulut bau longkang. ha3. rupenyer mulut longkang. kadang2 bukan kita yg sampaikn citer tapi 'amplifier' atau 'buffer' yg dgr citer tuh. dgn perkataan lain 'speaker' la lebih senang. speaker dalam konteks nih bukan org yg cakap tapi org yg ulang apa yg ko ckp tu n menokok tambah perisa supaya lbh sensasi. eh aku dh wat lecture plak. sekian utk hari ini yang pelaja2. ha3.

p/s:longkang atau tak, kt org ni juga ko dtg minta tlg nnt.

Popular Posts

Popular Posts since May 2010