Tuesday, October 7, 2008

raya 1429 hijrah: episod 1


assalamualaikum...

salam syawal aku ucapkan...

mungkin ramai di antara kita sudah kembali kepada rutin harian selepas sebulan berpuasa dan juga selepas cuti raya seminggu aku kira..tak kisah yang kerja atau pun yang masih belajar kan...semua mungkin ada cerita raya masing2...ada yang hapy...ada yang berduka...ada yang seronok...ada yang suram...itulah lumrah kehidupan...

untuk kali ini aku akan menulis entri aku berkaitan sepanjang raya aku kali ini...meriah tak meriah anda baca la sendiri...

untuk episod 1 ini...aku akan bercerita tentang pengalaman aku balik ke puchong dari UMP...di sebabkan aku malas nak beli tiket maka aku pun bercadang untuk menumpang kereta kawan aku...iaitu aizat untuk balik ke puchong....lagipun lagi senang kalau aku ikut dengan aizat....bila dah takde class boleh la blk...berbanding dengan beli tiket...bak kata orang gunakan peluang yang ada untuk kita saling tolong menolong...betul x...he3

di sebabkan class pada hari jumaat tue dah di cancelkan...walaupun sebelum ini lecture fluid aq bt propa nak bt class ari jumaat tue...hu3 maka kitorang bercadang untuk balik hari jumaat....untuk makluman korang gak...dalam kereta tue bukan aku dengan aizat jek...ada 3 orang lagi makhluk yang bernama mat,afiq aiman n faliq....kesemua menuju ke arah yang sama...he3

dengan keadaan yang padat aku kira....maka seawal pagi dengan rasa ngantok yang teramat....dalam pukul 6 pagi aku dah bersiap....konon nak bertolak tepat kul 6pg....tapi kitorang bertolak dalam pukul 7 pg.....biasalah janji melayu...(opppss...fire aizat lak)....sory...

maka perjalanan pun di mulakan...kembali ke rumah masing2....aizat la yang menjadi pemandu kitorang....aizat dengan gigih memandu laju kereta dia...he3 laju gak la aizat bawa..





faliq duk kat depan....aku duk tengah2 antara mat dan afiq aiman...hu3...dua orang mamat tue tido....aq tak tido pun...sebab jadi co pilot ke dua...sebab tak yakin kat faliq...he3 kesian lak kat aizat kang sorang2 drive....kang pape jadi....hu3 aku start tido bila dah dekat karak...coz dah dekat dgn kl kan...he3 memang laju la aizat bawa....perjalanan kitorang lebih kurang 2 jam mcm tue jek dari ump ke kl...

destinasi pertama kitorang ke gombak....hantar mat dulu...korang nak tau pe jadi time kat depan rumah mat tue...hu3 satu insiden yang aku rasa sangat2 sengal telah berlaku...hu3

kereta aizat nie pelik sikit...al maklum la kete 'senior' so...bonet kete dia tak leh la nak buka guna auto...kn la guna kunci br leh buka...maka...time mat nak amik barang dia kat bonet kete...dia dengan slumber mencampakkan kuci kete tue kat bonet...

yang malangnya....lepas mat amik barang2 dia...dia terlupa untuk amik kunci tue balik...sebenarnya aku perasan dari awal...cuma terlupa nak ingatkan mat suru amik kunci tu hu3...



maka..kitorang dengan gigih membongkar seat kat blakang kete...utk mengorek dan mencari kunci yang yang tercicir dengan sengaja kat bonet kete...hu3

mat buat muka bersalah....actually kitorang dah bersalam salaman dah...then time nak gerak tue...baru teringat kunci tercicir kat bonet....aku tau dalam hati kitorang semua dah menyumpah seranah mat....nasib baik dah minta maaf dan bersalaman td...hu3

gigih punya gigih...satu persatu barang di keluarkan...akhirnya berjaya mengmbil kunci yang mat cicirkan...



mat tgh buat baik susun barang yang tlh di keluarkan...hu3


aizat,afiq aiman n faliq...tersenyum riang bak kanak2 riang ha3

selepas semua selesai...kitorang pun bergerak ke destinasi seterusnya...rumah afiq aiman kat batu caves...

lepas tue ke puchong...ke rumah aku lak...then baru hantar faliq kat putrajaya....aizat hantar diri sendri ke rumahnya kat bangi...

alhamdulillah...semua selamat tiba ke rumah masing2....

thankz banyak2 kat aizat yang telah menghantar kami balik ke rumah masing2....jasa baik mu di akan di kenang.....he3


sekian...salam syawal...

p/s: aizat...lain kali tumpang ko lg ek...he3


1 pengkritk ceritera duniaku:

Anonymous said...

hahaha..mmg klakar giler peristiwa neh

Popular Posts

Popular Posts since May 2010