Friday, November 14, 2008

buta mata celik iman...

assalamualaikum semua...
salam hari jumaat yang mulia aku ucapkan....

kali ini dengan gigihnya...
aku mengupdate blog kat CC...
lepas semayang jumaat je terus singgah CC jap he3
nak update blog katanya...

untuk entri edisi jumaat kali ini...
aku akan bercerita tentang apa yang aku lihat semasa aku odw ke masjid tadi....
alkisahnya begini...
jika entri pertama edisi jumaat aku membawa anda semua ke satu cerita org buta ke masjid...
dan dengan kuasa ALLAH yang maha ESA....maka semasa aku pergi ke masjid tadi...aku ternampak seorang insan yang buta matanya...di pimpin oleh saudaranya ke masjid...ehmmm...aku terfikir sejenak...walaupun dalam keadaan buta mata...namun dia tetap gigih untuk pergi ke masjid....dan aku berfikir....mengapa insan2 yang sempurna fizikal dan akalnya...sukar sangat untuk datang ke masjid...apatah lagi untuk semayang jumaat yang sekali dalam seminggu....sekadar untuk renungan bersama...

ingatlah...
ALLAH memberi kita apa yang dia rasakan terbaik untuk kita...
namun kita tidak pernah bersyukur dan menggunakannya untuk ke jalanNYA...

marilah kita sama2 berfikir sejenak...
sejauh mana mata kita yang celik ini...
kita gunakan untuk beribadat?

sedangkan yang buta itu...
tahu untuk cuba 'melihat' masjid dan beribadat kepadaNYA...
apatah lagi kita yang celik lagi mampu untuk melihat masjid yang ada...
kekadang kita melihat masjid...
dan tahu telah masuknya waktu sembahyang...
namun kita sentiasa 'membutakan mata' dan tidak mahu utk singgah dan sembahyang di masjid...

renung2kan...
selamat beramal~


p/s: sentap dgn entri sendiri hu3
owh ya...mungkin aku akan kembali ke UMP...
lambat sikit...(makluman utk debater ump)
atas hal yg tak dapat di elakkan...he3




click HERE to view my recent rank and do vote for me k!

3 pengkritk ceritera duniaku:

nyda said...

kdg2 yg bermata celik ni
buta hatinya
tak pernah merasa susah
tenggelam dalam nikmat dunia yang melimpah ruah
sbb tu la dia lalai, alpa dan lupa
=)

p/s: renungan bersama...

tq jumain...bagus3..keep it up...sungguh gigih mengupdate blog..moga pahala kamu dilipatgandakan..aminnnn~

WanHidayat said...

Salam dik....bagus perkongsian begini...semoga kita semua berada dalam rahmat Allah....

Sekarang kat mana?, kat UMP ke...pergi cc kat mana??

wénkt said...

not bad blog ni
i dh bookmark
kt airport nanti i baca

ngee

Popular Posts

Popular Posts since May 2010