Monday, November 3, 2008

hamilton juara termuda F1....



TAHNIAH....
itu kata yang aku mampu ucapkan kepada juara termuda dalam sejarah F1...apabila berjaya menamatkan perlumbaan d pusingan akhir di brazil pada pagi tadi....

seperti yang aku duga....pastinya kemenangan milik kepada pemandu muda ini walaupun beliau bermula pada petak ke-4....

walaupun massa berjaya meraih juara dalam perlumbaan semalam dan hamilton hanya berjaya berada pada petak ke-5...namun hamilton hanya perlu berada pada kedudukan ranking ke-5 dalam perlumbaan itu untuk mengutip markah dan secara langsung meletakkan dirinya juara kesuluruhan F1...hamilton berjaya mengutip mata sebanyak 98 mata di mana lebih 1 mata berbanding massa....

pastinya suatu yang manis buat jejaka berkulit hitam ini apabila secara langsung membuat sejarah dalam perlumbaan F1 apabila berjaya menjadi perlumba F1 termuda dengan merangkul juara keseluruhan F1 pada umur 23 tahun setelah rekod termuda sebelum ini di pegang oleh alonso pada tahun 2005 aiitu 24tahun dan menjadi pemandu F1 berkulit hitam yang memenangi kejuaraan ini...

aku turut mengagumi peribadi beliau...di mana dari sebuah keluarga yang miskin yang tinggal di estet dan di pimpin oleh bapa beliau iaitu anthony hamilton...dari go-kart kepada F1....selama 16 tahun hamilton berkecimpung dalam dunia perlumbaan ini dan akhirnya...membuahkan hasil....

tahniah aku ucapkan kepada lewis hamilton..juara baru F1 2008...


p/s: bila la pulak anak malaysia
menjadi juara F1 hu3

2 pengkritk ceritera duniaku:

aliasyraf said...

best! Tahniah Hamilton, walaupun aku penyokong BMW... haha!

p/s : aku terpaksa edit comment hang, sebab takmo kecoh-kecoh pasal benda yang ko tanya tu...

jumapx said...

he3 sama la...sy pun minat bmw sauber...tapi sy kagum dgn hamilton... :)

p/s: opsss...sory...sy juz nak kpastian jek...hu3

Popular Posts

Popular Posts since May 2010