Tuesday, December 30, 2008

lentera timur...



assalamualaikum....
salam sejahtera dan semoga sentiasa di rahmati olehNYA...

untuk entri kali ini aku ingin berkongsi dgn anda semua dgn album terbaru datuk siti nurhaliza yang ke 11....



dan tajuk album siti kali ini sangat unik iaitu lentera timur..yang mana lagu2 dalam album ini kebanyakan berkonsep muzik traditional...yang mana telah lama jugak siti tidak menghasilkan album berkonsepkan traditional...

pencipta2 lagu dalam album ini juga hebat2 belaka....ini dia antara lagu2 yg di muatkan ke dalam album ini....sebanyak 11 lagu kesemuanya...

Tracklist:

* Menanti Kasih (S. Atan)
* Seloka Budi (Adnan Abu Hassan)
* Senyum Minang Manis (Zul Mahat)
* Di Taman Teman (Fauzi Marzuki)
* Bulan Yang Mesra (Khairil Johari Johar)
* Di Kayangan Kita (Johari Teh)
* Bintang Malam (Johan Nawawi)
* Ada Masa Mata (M. Nasir)
* Rasa Antara Kita (Khairil Johari Johar)
* Cinta Ini (Katon Bagaskara)
* Jelmakanlah Ayumu (Pak Ngah)



single pertama utk album ini ialah di taman teman....aku 1st time dgr lagu nie time aq dgr radio hot fm...time tue aq dah tido...tapi aq still on kan radio...dengan serta merta walaupun time tue aq dah tertidor nyenyak...aku boleh tersedar dan dgr lagu nie...mmg bes giler pertama kali aku dgr...lepas tue...tiap2 mlm aq tunggu lagu ct nie...dan secara jujurnya vocal ct dalam lagu nie sgt mantap....



album terbaru ct ini jugak telah mula di pasarkan pada 25 disember yg lalu...dan ct menjangkakan 100,000unit akan terjual walaupun pada ketika ini keadaan ekonomi yg tidak begitu baik...dan aku yakin ianya mampu menjadi kenyataan dengan lagu2 yg mantap dalam album nie...mmg hebat....



Lebih bermakna, 9 buah lagu dalam album ini dihasilkan menerusi bengkel Cipta Ekspres MACP-Berirama Malaysia Bersama Siti Nurhaliza yang diadakan Januari tahun ini. Kesemua lagu ini dihasilkan dalam tempoh 3 hari oleh beberapa komposer dan penulis lirik ternama negara. Dua buah lagu lagi yang dipilih ialah ciptaan Katon Bagaskara dan Pak Ngah menjadikan sebelas lagu dalam album ini.





untuk pengetahuan anda semua ct jugak di jemput utk menyanyikan lagu tema filem terbaru dari indonesia yg mana akan di pasarkan pada disember or january akan dtg iaitu 'perempuan berkalong sorban'...lagu dia mmg best...penciptanya ialah opick...dan tajuk lagu ketika cinta....mmg best....dan ct juga menyanyikan lagu tema utk spa Q2 iaitu pada cintanya....tapi lagu tue aku tak minat sgt...hu3 selain itu, radhi OAG juga ada menyumbangkn lagu utk ct iaitu 'langit masih cerah'....tapi tidak di muatkan dalam album nie...



di harapkan album ct ini mampu mencapai cita2 utk mencecah jualan 100ribu unit...amin...

Di Taman Teman

Tulus berkembang suci bunga
Harum cinta kuntum syurga
Burung berbisik tanpa dusta
Merisik manja asyik fana

Dikala malam tidurkan senja
Bintang menjahit baju lena
Sehingga fajar hingga purnama
Kau masih setia

Danau terbentang sejujurnya
Tenang jiwa hilang lara
Saat ku jejaki taman bunga
Benar indah amat indah

Dikala luka terlalu dalam
Sungguhpun masih tak terpadam
Hingga terkadang aku berdendam
Kau tetap setia

Walau jauh ku berlari
Walau jenuh ku mencari
Tetap sungguh kau kemari
Tanpa jemu dan benci

Biar ku telan tangismu
Biar ku simpan resahmu
Meski kau bukan milikku
Teguhkan dihatiku

Percayalah.. Kau Inderaloka..
Kan ku susuri
Bahagia mu teman di taman ini..



aku tengah layan giler lagu nie he3...
tak sabar nak beli album ini hu3 klu ada duit la...he3

salam sayang tuk ct nurhaliza...
muahhhh....

1 pengkritk ceritera duniaku:

Popular Posts

Popular Posts since May 2010