Tuesday, January 20, 2009

bengkel pengucapan awam 2009

Assalamualaikum & salam sejahtera semua...
semoga sentiasa di rahmati olehNYA...

pada hari sabtu yang lepas bersamaan 17 januari 2009...
aku telah pun mengadakan Bengkel Pengucapan AWAM 2009...
aku sebagai PENGARAH PROJEK (ko mampu??/)

actually bila aku di beri tugas nie...
aku memang tak nak...
mmg klu boleh aku nak tolak...
sebab aku sangat tak suka nak menguruskan benda2 nie lagi2 dgn birokrasi UMP yg menjengkelkan aq...hu3

tapi...
nak bt mcm mn...
dah t/jawab sebagai club ORATOR...
maka aku pun menerima dgn hati yg terpaksa...hu3

untuk pengetahuan semua...
secara jujurnya...
pengurusan utk bengkel nie...
semuanya last minute aku buat...
di sebabkan aku tiada masa sebab jadual belajar aq yg agak padat gak (yer la tue..alasan jek )

bayangkan...
untuk bengkel nie...
dalam kertas kerja ada senarai AJK...
tapi aku tak pernah pun menyuruh org yg dlm senarai AJK tue...
sebab aku tak nak menyusahkan org...(katanya la...hu3)

di sebabkan terlalu budget boleh handle bengkel nie...
dgn sedikit bantuan oleh kak mas dan adam...
maka aku gigih menguruskan semuanya...
sehingga ke saat2 akhir...
dan semuanya berjalan lancar...
walaupun sebenarnya tidak...hu3

maka pada tarikh jadinya bengkel ini...
apa yang ada dalam hati aku ialah...
semoga bengkel nie cepat habis...he3
dan akhirnya ianya berakhir juga...
walaupun peserta yg mendaftar agak memberangsangkan...
iaitu 67 org sedangkan aku hanya memerlukan 60 org...
sehinggakan tarikh tutup pun masih ada lagi yang gigih nak masuk...
tapi...
macam biasa la UMP....
daftarnya je ramai...
bila perginya...hampehhh...
sabar je la aku...

tapi aku bersyukur...
sebab seramai 30 org yg sudi datang ke bengkel nie dpd 67 org yg mendaftar...
alhamdulillah...

aku pun malas nak cerita detail2...
pasal bengkel nie...
apa yang penting kerja aku sudahpun selesai...
just L.O utk makanan,sijil dan laporan aku kena buat hu3
leceh betul...

dan untuk pengetahuan semua...
ada banyak benda yang berlaku sebenarnya ketika aku menguruskan bengkel nie...
cuma biarlah ianya menjadi rahsia aku buat selama2nya...
sekurang2nya ianya mengajar aku apa erti kesabaran dan t/jawab...

di sini aku nak ucapkan jutaan terima kasih utk kak mas dan adam serta mis haslinda yang sudi membantu dan juga mis has yg sudi menjadi penceramah kitorg...memang gempak mis has...he3 tak lupa juga utk ahli2 orator yg sudi dtg samada jadi fasi or peserta..iaitu kak nad,abg najmi,abg fendy,abg firdaus,abg khairy,Q dan iqa kerana sudi memeriahkan bengkel ini..tak lupa juga pada yg memberi dorongan dan semangat utk aku secara langsung ataupun tidak...he3

semoga bengkel ini memberi sedikit sebanyak pengetahuan dan pengalaman buat peserta yg hadir...semoga di kemudian hari ianya dapat di jalankan lagi dgn lebih meriah...




miss has tengah memberika ceramah beliau
kacau je butiran kuning tue hu3


budak kumpulan aku...he3
supporting jugak dorg nie...
sbenarnya aku yg cuak nak jd fasi time tue hu3
nasib baik dorg pun ok gak..


Q tgh menyampaikan public speakingnya...
tajuk 'POLIGAMI"
meriah giler....ha3


nadia johan public speaking...
tajuk mengenai kebaikan pertukaran pelajar luar negara ke malaysia..


di akhir bengkel nie ada pertandingan public speaking...so nadia jd johan dan q naib johan...

ehmmm...
apa2 pun...
aku bersyukur semua dah berakhir...
amin...


p/s; nak naik giler aku handle benda nie...hu3

4 pengkritk ceritera duniaku:

**coben** said...

jumain,ko rase kn,kalw la aq join public speaking nie kn,aq leh dpt johan x?..

azwan bamadhaj said...

tahniah

jumapx said...

to coben..
ada peluag kot ko johan...
tapi utk kategori
bawah umur...ha3

to abg wan...
tq~

Otit said...

jgn wisau.
the man inside your entry ni lah akan jadi legend nnt kat orator.
i believe he can.

Popular Posts

Popular Posts since May 2010