Thursday, January 8, 2009

hari gembira warga UMP...

Assalamualaikum semua...
salam sejahtera...semoga hari ini lebih baik dari hari semalam...amin

ehmmm...ari nie kelas petang aku hanya ada satu kelas jek...iaitu kelas law of contract & estimation...subjek nie tahun 3 punya tapi aku amik utk cukupkan jam kredit...

kali nie aku lambat msuk sikit...kuliah dah penuh dah....then lecture tue pun mls nak mengajar lagi sebab sangat penuh...di tambah dgn bdk2 batch aq yg amik subjek nie...then bdk2 direct entri poli....memang sesak...giler nak belajar dlm keadaan mcm tue...hu3

tengah duk asyik en.syamsul tue cerita pasal intro & tetiba masuk pasal cara belajar la...terasa mcm kelas motivasi jek...hu3

lepas tue...ummi bg tau berita gembira...yeah berita yang mmg sudah lama aku tunggu2...kerana dalam masa ini aku tersangat memerlukannya...kerana di dalam poketku semakin kering...mujur aku sempat minta sedikit duit dr abangku...hu3

apa berita gembira tue? apa lagi PTPTN la...wah...aku terus tersenyum riang...dah la ptg nie ada pasar malam...he3

en.syamsul pun bg keluar awal...apa lagi lepas kelas jek aku terus gigih pergi ke ATM...ingatkan ramai org...rupanya tak...mayb dorg xtau lg kot...aku pun gigih gak menyebarkan berita yg gembira ini...he3 bahagianya....banyak benda sudah bermain di minda...hu3

apa yg pasti...riak wajah2 gembira di setiap wajah pelajar ump terserlah....he3 walaupun hanya separuh sahaja yg masuk...pelik sekejap? apa semua ini? tapi aku buang ke tepi sebab apa yg ptg duit dah masuk walaupun separuh...bersyukur je la...nnt masuk lg la tue...klu tak masuk gak...itu mmg cr pasal la...rupa2nya...ump telah menggunakan duit ump utk di berikan kpd pelajar nie sbg inisiatif kepada pelajar di sebabkan PTPTN lewat memasukkan duit iaitu pada 21 januari atas sebab2 yg telah pun di selesaikan...maknanya pada 21 januari nnt 50% lagi akan masuk...hu3




oh ya...
perhatian kepada semua pelajar ump...

sama2 lah kita berkumpul 9 januari ini di perkarangan masjid ump utk mengadakan PERHIMPUANAN AIRMATAMU PALESTIN selepas solat jumaat...

marilah kita sama2 berkumpul dan berdoa agar sinar keamanan muncul di bumi palestin...usah biarkan bumi palestin terus di simbahi darah anak palestin...

sesungguhnya hanya berdoa yang kita termampu lakukan untuk saudara seislam kita...amin

salam sayang...
alif ba ta duniaku


0 pengkritk ceritera duniaku:

Popular Posts

Popular Posts since May 2010