Wednesday, January 21, 2009

iluminasi lagu untukkmu


Assalamualaikum & salam sejahtera...
semoga sentiasa di rahmati olehNYA...

kali nie aku nak cerita pasal AJL23 yang baru saja berlalu...
walaupun lambat update...
tapi aku tetap nak update gak...he3

semua dah tahu...
AJL23 JUARANYA ialah MUH dengan LAGU UNTUKKMU...
tahniah aku ucapkan...
seperti yang aku duga...
mereka berjaya menjadi juara...he3



AJL23 kali nie memang sangat gempak dan aku rasa antara yang terbaik dengan setiap persembahan yang bagi aku cukup mantap dan berjaya memukau ramai penonton...
memang kena dengan tema ILUMINASI MUZIK...
siap di iringi orkestra di bawah pimpinan ramli ms...
memang superp...
kredit utk ramli ms...




untuk persembahan kategori etnik kreatif...
keputusan bagi aku agak meleset...
sebab seperti entri aku yang sebelum nie...
aku target doa dalam lagu or cinta berkalang yang menang...
tengok2...bila result di umumkan...
persoalan cinta menang...
aku sentap!!!!
tak terkata seketika...
lagu tersebut pertama kali aku dengar kat juara lagu nie la...
dan aku sgt keliru mcm mn lagu yang sebegitu rentaknya boleh masuk kategori tersebut...
ada sape2 leh perjelaskan x??? hu3
tapi
mungkin juri lebih tahu kot...
tahniah la utk farawahida dan zulfekar..
at least bolehla bayar penari dan pemain alat muzik dr cina tue kan...he3
tak sia2 bt persembahan ala2 kak ani ha3


untuk persembahan balada...
memang sume gempak kecuali sofaz...
pembukaan yang tidak hebat bagi aku...
dan bagus gak dia di awal2...acara...sedap sikit mata memandang...
then lagu2 lain...
ehmmm...kak ziana boleh tahan la...
tapi nampak sgt sengatan kak ziana dah berkurang...
sedih aku tengok dia 'terjerit2' masa menyanyi...hu3
spider pun mcm biasa jek...
tapi suara tam memang gempak...
suka giler dgr suara serak2 dia...
tapi nak bt mcm mn...
xde rezki kali nie...cuba lagi...
aizat lak...
mmg terasa gak la jiwa lagu nie masa aizat nyanyi...
memang suara aizat sedap...
tapi nape tetiba akak aizat interfrem tetiba? hu3
utk faizal tahir...
persembahan memang menusuk jiwa...
mmg faizal balas dendam tak dpt masuk AJL thn lepas...
suka giler vocal faizal...no wonder boleh menang vocal terbaik serta persembahan terbaik...
mmg idea yang bernas utk bt konsep persembahan time lagu sampai syurga...
apa2 pun tahniah kat faizal tahir..semoga cepat2 bt album br...
so tahun depan boleh masuk lagi...
tapi kan persembahan time lagu coba tu sgt menyentuh hati aku hu3
sedih giler...



utk pop rock lak...
persembahan semua peserta pun tak kurang hebatnya...
stacy dengan lagu aku stacy...
membuat aku nak menari sekali dgn dia...
vocal stacy pun mantap...
maintain tue vocal walaupun menyanyi sambil menari...
god job stacy walaupun tak menang...
ko telah membuktikan org sabah mmg gempak he3
elyana...kalis rindu...
comel je tgk elyana menyanyi...he3
estranged..yang pernah...
fuhhh...memang hebat dan mantap...
tapi sayang tak de rezeki...hu3
sofaz???
malas nak komen...soryy...
MUH...
sememangnya layak menang...
aku sudah jatuh cinta pada vocal lan...he3
mmg superb wei...
ko mampu starting2 dah tinggi? hu3

secara keseluruhan...
penganjuran AJL kali nie mmg berjaya...
tahniah pada TV3...
sesuai dgn usia AJL yg ke 23 dan TV3 sendiri yg ke 25...

3 pengacara malam tue
iaitu faizal,cheryl n ally...
bagi aku biasa jek...
kadang2 ada lawak yang mebosankan dan tak kena...hu3
perlu di perbaiki lagi...
gandingan tahun lepas lagi mantap...

persembahan pembukaan pun best gak...
rasa nak join skali dorg menari kat atas pentas tue hu3
time persembahan sebelum pengumuman result pun best...
2 genarasi....
aku mmg minat kat penyanyi kecil tue wada dan haqiem( tak silap aku ) juara dan naib juara bintan kecil baru2 nie...hebat giler vocal dorg....baru kecil...belum besar lg....
bila part lagu isabella...suka tgk jac nyanyi lagu isabella...ct pun tak mampu ok...hu3

ini adalah keputusan AJL23

PERSEMBAHAN TERBAIK = FAIZAL TAHIR (SAMPAI SYURGA)

VOCAL TERBAIK = FAIZAL TAHIR (SAMPAI SYURGA)

JUARA KATEGORI ETNIK KREATIF = FARAWAHIDA (PERSOALAN CINTA)

JUARA KATEGORI BALADA = FAIZAL TAHIR (SAMPAI SYURGA)

JUARA KATEGORI POP ROCK = MEET UNCLE HUSSIEN (LAGU UNTUKKMU)

JUARA AJL23 = MEET UNCLE HUSSIEN (LAGU UNTUKKMU)


jutaan tahniah aku ucapkan.....
semoga akan terus berkarya...
denga karya yg lagi hebat...
dan pastinya teori baru akan timbul dalam industri muzik malaysia kini...
iaitu...
zaman kebangkita indie band...
setelah lama mereka menjadi indie...
akhirnya mereka berani utk keluar dari kepompong kebiasaan mereka...
dan teori2 palsu pun keluar...
jika tahun lepas ESTRANGED menang...
tahun nie MUH...
maka tahun depan pasti milik BUNCKFACE @ HUJAN....he3
tak gituw?

apa2 pun...
AJL kali ini telah berjaya memartabatkan lagi
industri muzik kita...
apa yang penting komposer kena berani utk berubah...
dan berani utk mencuba sesuatu yg baru...
jika mahu industri hiburan ini setaraf dgn indonesia...
kenapa indonesia? sebab mereka adalah antara komposer di asia yg berani utk mencipta sesuatu yg unik & baru...sory to say la...hu3
marilah kita sama2 memartabatkan industri muzik malaysia...

ok la...
aku pun mls nak komen byk2...
sebab aku bukannya pakar pun kan...
satu pesanan utk sume penyanyi dan pencipta komposer yg bertanding...
tak menang bukan bermaksud kalah...
yg menang bukan bermaksud akan terus menang...
hanya rezeki berpihak pada mereka yang menang...

sampai sini jek...
nak g tido dah...(1.01am)



p/s: harap2 tahun depan siti bertanding utk kategori etnik...he3




5 pengkritk ceritera duniaku:

addyaholix said...

aku tak tengok sebab malam tu aku di genting bersuka ria haha!

tapi aku memang betul-betul harap MUH menang vokal terbaik!

jumapx said...

wah bes giler bersuka ria di genting....

tapi
kalau aku di beri pilihan utk ke genting or tgk AJL...

aku pilih AJL he3

addyholix peminat MUH ke?

patungcendana said...

ju...jadi x friday ni nak gi sg lembing...kalau jadi, i nak bawak kasut...x nak heels gi sana...huhuhu

jumapx said...

jadi la mdm...
amboi mcm mdm g class pkai heels je kn...

propa sgt hu3

addyaholix said...

aku pilih genting. ajl cuma agenda orang dan tak menguntungkan aku apa-apa.
tak minat pon. aku minat lagu bukan penyanyi. cuma aku rasa vokalnya antara yang terbaik.

Popular Posts

Popular Posts since May 2010