Saturday, January 3, 2009

misha omar 2008 vs lentera timur

Assalamualaikum semua...
salam sejahtera....semoga anda semua sentiasa dirahmati dan di berkati olehNYA...

untuk kali ini aku ingin membawa anda semua untuk bercerita mengenai dua album terbaru artis wanita paling hebat aku kira di Malaysia iaitu DATUK SITI NURHALIZA (LENTERA TIMUR) & MISHA OMAR (MISHA OMAR 2008)...

kedua2 artis ini telah pun mengeluarkan album terbaru mereka pada bulan lepas iaitu disember 2008....yang mana misha omar telah melancarkan album beliau pada 3 disember 2008 manakala datuk ct pada 25 disember 2008....

aku agak pelik gak...kenapa dua artis ini mengeluarkan album pada bulan 12 dan juga pada kedudukan ekonomi malaysia yang aku rasa bukan pada tahap yang baik...namun keberanian dua artis ini amat aku kagumi....kerana bagi aku sudah masanya mereka mengeluarkan album mereka...lagi2 misha omar yang aku kira kali terakhir album beliau keluar ialah pada tahun 2004 dengan album AKSARA beliau...kemudian beliau menyepi tanpa album namun keluar dengan single beliau....seperti ku seru,nafas cahaya,sembunyi duet andy dan jawapanmu yang aku antara lagu2 yang hebat...amat sayang jika misha omar tidak keluar album pada masa ini...lagi2 AIM2009 dah nak dekatkan...

dalam album ini juga terdapat 3 lagu baru iaitu Cinta Suci ciptaan Nurfatimah, Cinta Adam dan Hawa (Azmeer) dan Sampai Di Sini (Ajai)... dan aku telah mendengar lagu cinta adam dan hawa....aku memang target dah lagu nie memang best sebab azmeer yg bt...then lepas aku dengar...terus aku selalu dengar...best giler....hu3

nie adalah senarai lagu yang terdapat dalam album misha...




TRACKS:-
01. Misha Omar - Jawapanmu
02. Misha Omar - Sampai Di Sini
03. Misha Omar & Andy Flop Poppy - Sembunyi
04. Misha Omar - Cinta Adam & Hawa
05. Misha Omar - Nafas Cahaya
06. Misha Omar - Cinta Suci
07. Misha Omar - Ku Seru
08. Misha Omar & Jaclyn Victor - Cinta
09. Misha Omar - Nafas Cahaya (Minus One)
10. Misha Omar - Sembunyi (Minus One)
11. Misha Omar - Jawapanmu (Minus One)

dan ini adalah lirik lagu cinta adam dan hawa

misha-cinta adam dan hawa
Cinta adam dan hawa
Terbit di syurga terang di jiwa
Menggerakkan nurani
Mencari kasih suci
Sehingga kita yg tertinggal saling damba
Sentiasa rasa sunyi bersendiri

Mana dia kekasih hati
Mana dia pujaan ku yang sejati
Dengarlah bisikan asmaraku

c/o
Cinta adam dan hawa
Satu bersama satu terpisah
Buat diriku tertanya-tanya
Cinta adam dan hawa
Satu harapan, satu sandaran
Buat diriku rindukan dia

Kau yang aku puja
Kau yg aku cinta.....oh
Kasihku di Firdausi

Cinta adam dan hawa
Terbit di syurga terang di jiwa
Menjadi saksi impian murni

untuk album siti nurhaliza pulak....
seperti yang aku telah ceritakan pada entri yang lepas....
dan kini aku tengah layan lagu JELMAKANLAH AYUMU,ADA MASA MATA DAN KETIKA CINTA (OST PEREMPUAN BERKALUNG SORBAN)....dan antara ketiga2 lagu ini aku paling suka ada masa mata...then ketika cinta dan barulah jelmakanlah ayumu....



Siti Nurhaliza - Ketika Cinta
(OST Perempuan Berkalung Sorban)

Ada tiada rasa dalam jiwa
Rindu akan memanggil-Mu
Karna setiap jiwa t’lah bersumpah
Setia hanyalah kepada-Mu

Bila cinta ada di dalam jiwa
Wangi bunga dunia tanpa nestapa
Segala yang dirasa hanyalah Dia
Hati ‘kan memuja hanya pada-Nya

Ketika cinta memanggil
Gemetar tubuhku
Ketika cinta memanggil
Hangatnya nafasku
Ketika cinta memanggil
Menderu sang rindu
Ketika cinta memanggil

Rindu… rindu… rindu qalbu
Memanggil-manggil nama-Mu
Seperti terbang di langit-Mu
Tenggelam di lautan cinta-Mu

Bertabur qalbu yang rindu
Melebur menjadi satu
Bagai menari diiringi pelangi
Ketika cinta memanggil

klik utk membesarkan lirik ADA MASA MATA....


ehmmm...apa2 pun aku doakan agar kedua2 album ini akan berjaya dan mendapat kutipan jualan yang memberansangkan....supportlah industri muzik tempatan....tanpa kita warga malaysia industri hiburan kita tentu akan lesu dan mati...esok2 lusa kita jugak yang kecoh industri hiburan kita itu dan ini...sedangkan kita tak pernah sedikit pun nak support...hu3

ok lah sampai sini saja entri untuk kali ini k....
salam sayang untuk anda semua dari alif ba ta duniaku....

renungan bersama;
orang kata irama dan lagu tak dapat dipisahkan...
apa kata kita tukar kepada...
manusia dan solat tak dapat di pisahkan...
ok x???


2 pengkritk ceritera duniaku:

Sengal Ubi said...

kak misha aku dah kuar album. tapi bukan album full.

jumapx said...

hahaha
nak bt mcm mn...
xde baudget kot...hahha

Popular Posts

Popular Posts since May 2010