Friday, January 23, 2009

rasa itu kembali...

Assalamualaikum dan salam sejahtera...
semoga sentiasa di rahmati dan di berkati olehNYA...

rasa itu kembali...
ehmmm...
tajuk entri yang aku kira mungkin agak beremosi...
kot...

actully...
aku nak cerita tentang dunia debatku sebenarnya...
aku kira agak jarang gak aku nak cerita pasal dunia debat ku
jika di bandingkan dengan dunia tarian aku...hu3
aku sendiri pun tak tahu...

bila bercerita mengenai dunia debat nie...
pastinya suatu yang amat sukar utk aku ceritakan...
ye lah...
banyak yang aku pelajari melalui debat...
walaupun usiaku dalam arena debat universiti nie masih baru lagi bagi aku...
tapi kesannya sangat banyak yang tersemat dalam hati...

ya...
rasa itu kembali...
sama seperti tatkala aku mula menjejaki dunia debat ini...
saat2 aku mula mengenali senior2 yg aku hormati dan sanjungi...


kenangan royal 2008
aku sangat suka gambar nie...
sbb aku suka tgk rambut aq time nie...
(rindunya dgn rambut itu hu3)

ya...
aku akui...
aku pernah sepi sekejap dari debat...
sebab bagi aku...
rasa itu tiada...
rasa aku bernafsu untuk berdebat...
sehinggakan ada satu saat...
perkataan untuk 'lari' dari dunia debat pernah terlintas di ruang mindaku...
namun
aku me'waras'kan diri...
itu dunia yang aku amat sayangi dan cintai...
tak kan semudah itu aku lupakan...
bukan kerana tiadanya mereka2...
yang mula2 mengajar aku debat...
ataupun...
hadirnya orang2 yang tidak sehaluan dgn aku dalam debat...
tapi
rasa itu tiada...
rasa utk aku bernafsu utk berdebat...

kini...
aku bersyukur...
rasa itu kembali...
rasa tatkala mula2 aku mahu berjinak dan bertatih utk berdebat...
rasa yang selama ini aku cuba cari semula...
akhirnya...
ALLAH mengizinkan utk aku meneruskan...



dan latihan dis week...
yang menyebabkan aku rasa sgt terlalu happy...
happy yg aku rasa agak lama aku dambakan...
sebab kehadiran pendebat2 UMP yang aku kira ramai...
di tambah dgn mereka2 yg mahu belajar debat...
al-maklumlah...
debat NC dah semakin hampir...
dan malam tadi...
senior debat...
abg dayat...
mencemar duli...
ehmmm...itulah pertama kali kitorg berjumpa...
sebelum nie hanya berhubung melalui blog jek...
gembira jugak la...
walaupun tak sempat berborak lama...hu3

skrg nie...
aku hanya mempositifkan diri...
perjalanan dunia debat aku harus di teruskan...
aku ada mereka...
pedulikan mereka yang tak pernah hargai aku...
melutut dan merayu utk kembali...
tapi semuanya hanya di mulut semata...
busy???
hey...
aku juga busy...
mereka yang juga ada komitmen lain...
mereka masih mampu utk hadir...
masih mampu utk berdiri
dan berdebat...

ingatlah...
hanya satu pesanan aku...
jangan sampai debat mati dari hati...
aku tahu,anda juga tahu
jauh dari sudut hati dan sanubari kita semua yang pernah berdebat...
pastikan akan rindu...
untuk berdebat
percayalah~


4 pengkritk ceritera duniaku:

patungcendana said...

namun untuk aku...rasa itu tak mungkin akan kembali seperti dulu...

jumapx said...

xmengapa la mdm...
apa yg pasti...
sy akan menanti rasa itu kembali dlm diri mdm...
selagi hayat sy dlm dunia debat nie....hu3 (tetiba emosi lak hu3)

azwan bamadhaj said...

semoga rasa itu kekal begitu dalam keadaan yang paling unggul....

jumapx said...

to abg wan...
hopefully~

Popular Posts

Popular Posts since May 2010