Wednesday, January 7, 2009

tahniah wakili malaysia...


Assalamualaikum...
salam sejahtera...semoga anda semua sentiasa di rahmati dan di berkati olehNYA...

untuk pengetahuan anda semua...pada hari ahad lepas iaitu 4 JANUARI 2009 telah berlangsung pemilihan pidato untuk ke peringkat antarabangsa yang telah pun berlangsung di uitm,shah alam...

maka pada hari ahad lepas aku pun dengan gigih pergi ke uitm s.alam pada pukul 4.30pagi....gigih tunggu sampai pukul 4.30 pg tak tidor pun....korang nak tau di sebabkan aku tak tidur...sempat aku update blog...2 3 entri...boleh...he3

setelah jam menunjukkan 4.30 pagi maka aku pun gigih di hantar oleh daoz ke pondok bus...boleh...aku org pertama sampai di ikuti oleh law dengan perutnya yang semakin membuncit...(mungkin orang asli banyak bagi dia makan kot...ha3)..then diikuti oleh shahrul,shary,arni,kak nad,suria dan iqa...tapi peserta yang nak bertanding tak datang2 gak...kitorang dah risau dah...nape la bdk nie tak sampai2 lg...

lebih kurang bukan lebih kurang tapi dalam pukul 5 mcm tue barulah kelibat mohd.adam bin salam...rupa2nya dia tipu kitorg...sepatutnya gerak pukul 5 pagi pun...dia saje suru kitorg dtg awal...tak nak kitorg lewat..laha sgt...

then dlm kul 5.30 tue kitorg pun gerak...driver baru yg drive kitorg utk pg uitm s.alam...hu3 bdk lelaki xnak duk depan...sume x gentlemen...so arnie la yg gigih duk depan dgn driver tue...aq,law.shahrul n adam duk blakang he3

tetiba bila dah kuar kat pak guard tue...tetiba pak cik tue patah balik...kitorg dah pelik...then xpe la...kitorg tak amik kesah sgt pun...apk cik driver tue mcm tercari2...benda yg hilang...then bila dia tak jumpa...dia gerak balik...lepas tue...bila sampai kat depan pintu pagar jek...dia patah balik lagi...aku dah mula pelik dah pak cik nie...then bukannya dia nak bg tau kitorg pe benda yg hilang...laha sgt...duk asyik tercari2...tapi tak jugak jumpa benda yg hilang tue...lepas tue dia buat utk kali ketiga...patah balik lagi...kitorg pun tanya pe benda yg hilang...rupa2nya kad touch n' go hilang...sentap...mcm mn nak bayar tol...


pose kat dlm bus...
senyum smua...

tapi akhirnya pak cik tetap terus pergi bertolak gak tanpa kad touch n' go tue....giler ko kad touch n' go hilang...dah la beratus dlm tue...tak pasal2 gaji kena potong kang...hu3 sian pak cik tue...so dia pun guna duit dia sendiri bayar tol...

dalm perjalanan lak...dah la aku mengatuk...adam n law berborak bkn main...cerita 'politik' dorang..hu3 dengar je la...walaupun kadang2 aku meyampuk gak kan...hu3 aku skrg nie xminat nak ikut kepimpinan dlm ump nie...klu dulu yerla aku gigih..sejak masuk U nie...mcm mls lak...di sebabkan birokrasi ump yg bg aq sgt xmenarik aq utk bergiat aktif...hu3


tgh nak bfast..sempat lg take photo...he3

then lepas berhenti solat subuh aku terus tertido sehingga la sampai kat s.alam...then dalam kul 8.40 pagi mcm tue..kitorg tiba di uitm s.alam...kitorg pun terus pergi ke dewan seminar HEA...ingatkan meriah la kan dengan penyertaan yang ramai...tengok2...juz ada 8 org peserta...pitam kejap aku....so b4 start tue breakfast dulu..then dlm kul 9 pagi pertandingan start...


farhana uitm tgh berpidato
1. UITM-FARHANA (kalau tak silap aku la nama dia farhana)
2. UMP- ADAM

3. UTHM- wakil dia pompuan...tak tau nama...tak kenal pun

4.USM-ZAKIAH


rehat...

5. USIM-ZAINI
6.UIAM-IZAT JONID
7.UPM-SYAMSUL
8.UNIMAS


sebelum start pertandingan tue napez dtg...so aku pun berborak2 la dgn dia sambil mengumpat2 org kat dlm kuliah ha3 lama gak tak jumpa dia...last jumpa time perkampungan debat di raja 2008 lepas...napez pun ada bawa aku melwat2 fakulti dia...

fakulti napez

selepas selesai pusingan kedua....maka hanya 4 peserta yang layak ke peringkat kedua...iaitu

1. UPM-SYAMSUL
2.UIAM-IZAT
3.UITM-FARHANA

4.USIM-ZAINI


dalam pusingan kedua memang sengit...tapi target aku memang tepat...abg syamsul dan ijat jonid yg berjaya mewakili malaysia....markah pun gak mantap gak la..kedua2nya mencecah 80 markah...tak ingt berapa...hu3

aku sangat kagum tengok abg syamsul n ijat jonid berpidato...kagum memang kagum...teringin sangat nak berpidato mcm dorg gak...mungkin suatu hari nnt he3


dr atas faizal n kak nad
bawah napez,aq n adam

tahniah aku ucapkan...semoga dpt mewakili malaysia...dan berjaya meraih tempat dan mengekalkan kejuaraan peringkat nusantara k...

untuk performens adam...walaupun hanya berada pada tempat ke-6...aku rasa ok la persembahan dia..cuma yang menjadi masalah ialah kekurangan isi dan aku xnampak pembahagian isi dengan baik untuk tajuk yg aku kira susah gak...dan perlu di kupas dgn baik...tak mengapalah mungkin kesempitan waktu membuatkan persediaan yg xckup kan...xpe cuba lagi lain kali k...yg ptg aku tau ko dah bt yg terbaik...tahniah...jgn pernah putus asa k...

lepas kitorg hbis je terus pergi one utama jalan2 setelah dewan dengan juri 5-2 menetapkan untuk pergi ke OU walaupun aku dan adam menyuru utk balik ump...memandangkan undian majoriti maka aku hanya membontoti mereka...yer la..byk keje nak kn bt kat ump tue..hu3 aku hanya ikut jek...sebab aku tau kak nadia mesti nak dating dgn faizal kan...he3

so kitorg pun ronda2 kat OU tue...letih kaki aku jalan...hu3 kak nad,faizal,shahrul n nurza...pergi tgk wayang...kitorg yg lain jalan2...then kitorg nak g MC'D...punyalah jauh dan susah nak cr...hu3 akhirnya jumpa gak...bdk2 nie beli la KFC n MC'D tp aku n law juz beli ice cream MC'D jek...tapi di sebabkan dorg nie baik hati...sume menghulurkan makanan dorg..siap adam beli pie epal McD kat aq n law...bukan xnak beli tapi mmg dah kenyang...tp org nak bg so kitorg mkn lah...hahaha...then kitorg jalan2 g kedai buku MPH...adalah 2 3 buku bdk2 nie beli...gigih...



lepas tue dlm kul 6 kitrg bertolak blk...shahrul n nurza leh lak lmbtkan...hu3 dalam odw blk ump tue...pak cik tue guna jln lama...sebb xnak kena tol...hu3 aku dah la cuka klu ikut jln lama nie..hu3 namun di sebbkn aku mengantuk aku tidor jek...klu d ikutkan aku mmg jaga jek...yer la dah la pak cik tue bawa laju kat jln2 lama tue...ko berani? hu3

walaupun terasa lama sgt perjalanan pulang tue...akhirnya selamat gak kitorg sampai...ump...alhamdulillah...aku terus pergi lat. tarian...walaupun dalam keadaan penat kan...hu3 sebab aku nak tumpang dgn maoh blk...he3

bil penonton yg begitu 'ramai'
hakim kat tgh tue...nampak tak...
siap ada judge org putih...he3

owh ya...sedikti kritikan tentang penyertaan...teruk sgt penyertaan yg sedikit sedangkan kita mahu menghantar wakil malaysia ke peringkat antarabangsa....nampak sangat bahasa melayu nie mcm xmndpt smbutan remaja kini...selain itu,cara penghakiman yang tidak seimbang...walaupun purata markah di ambil...namun bilangan hakim itu juga mampu memberi kesan kepada markah...tak gituw...

walauapapun...aku nak ucapkan tahniah sekali lagi kepada abg syam n ijat jonid..korang sememangnya layak....semoga dapat membuat persiapan yg secukupnya utk ke pertandingan pidato antarabangsa nnt k....god luck...


sebelum aku balik dr uitm s.alam tue
aku nampak sebuah kereta yg ada stiker nie...
sentappp....
perluke statement sebegini???
lu fikirla sendiri...hu3

ok la sampai sini jek...nak g tido...sok class kul 8 pagi...khua3


team junior A ump vs team junior B ump...
ehmm...terkenang debat royal 2007

salam sayang
dari alif ba ta duniaku...


3 pengkritk ceritera duniaku:

bd fabregas said...

mari2 letak link ni kat blog hang..
Blogger UMP

soella said...

ehh,,ade napez..
muka dia nmpak lain lah!

Otit said...

macam kenal je dengan baju yg adam pakai tu..huhuhu..

Popular Posts

Popular Posts since May 2010