Friday, January 2, 2009

tahun baru kita berbeza II...

Assalamulaikum...
salam sejahtera dan semoga sentiasa di rahmati dan di berkati olehNYA...

hari kedua dalam tahun baru 2009...
hujan turun membasahi bumi UMP...
sedangkan aku...
kena settlekan subject yg aku nak tambah...
tapi tak de pengangkutan...khua3
tak pe...
aq gigih naik basikal sambil memegang payung berwarna hitam giordano( perlu ke mention) kepunyaan daoz...hu3

fuhhh....nasib baik P.A aku ada....then lepas dpt saign n cop....aku nak pg ke pejabat fakulti nak minta cop kat sana lak...malangnya aku tak bawa kad matrik...maka aku mebuat keputusan untuk balik rumah....sengal tak sengal....sekali lagi dugaan utk ku...sabar jek...

ok lah...habis cerita sampingan...
aku nak cerita mengenai kebakaran yang berlaku di kelab malam mewah di thailand pada malam tahun baru....



seramai 61 orang maut dan 200 org cedera....
ramai tue...
tapi nak buat mcm mn kan...
dah takdir...
nie la musibahnya kalau kita pergi ke tempat2 'syaitan' mcm nie...
mesti ada saje bala yang ALLAH akan beri....hu3

pengajaran untuk semua...
kalau time tahun baru tue...
duk je lah kat rumah...
tak payah nak kemana2....
(che am dengar nasihat aku nie ha3)


renungan bersama:
berhibur itu tiada salahnya
kerana hiburan itu indah
tapi jangan hingga terlupa
pada yang MAHA ESA...



3 pengkritk ceritera duniaku:

eiyka said...

ayat baris pertama dgn ke-2 kt renungan bersama cm lirik lagu nasyid raihan tjuk mari berhibur ja...
rasa cm penah dgr ekk...

Mr. azmie said...

ramainya yang meninggal..msti salah satu kelab malam yang terbesar di sn...

Raja Azrul said...

setuju sangat...

lepak rumah lagi baik...

ada faedah nya...

Popular Posts

Popular Posts since May 2010