Monday, February 2, 2009

aku baru pulang~

Assalamualaikum....& salam sejahtera...
semoga sentiasa di rahmati dan di berkati olehNYA...

ehmmm...
baru je sampai ump tatkala menulis blog nie...
baru balik dari bercuti raya cina...

agak kesana sini gak la cuti baru2 nie...
tapi apa yang penting aku tetap menyediakan ruang utk keluarga aku...

walaupun...
ada pertandingan debat astar di um...
aku hanya mampu meluangkan masa sehari je kat sana...
sorry utk bdk orator....
aku tak dpt nak beri sokongan 100%
tapi tak mengapa....
terima apa yg terjadi...
semuanya dugaaan dariNYA....
bukan korang tak berusaha...
rezeki tidak menyebelahi...
buat yg terbaik masa depan...k

ct kali nie...
byk memberi aku melihat...
dunia yang aku huni selama ini....
dunia manusia yang penuh pancaroba...
tatkala aku berjalan kesana sini...
melihat karenah dan karektor manusia yang hina...

aku...
hanya mampu melihat dan mentafsir...
mentelaah langsung melihat
dan menganalisis diri sendiri...
apa yang pasti...
aku melihat lebih byk kehidupan seorang 'pendatang"
berbanding warga tumpah darahku ku sendiri...
benci...
itu yg bermain di minda...
mereka merajai...
bumi bertuah...
kasihan....
anak pertiwi merempat di bumi sendiri...
nasiblah...

cuti nie jugak...
aku meluangkan masa bersama
sahabat sekolah aku...
sorang jek...
sbb yg lain sudah berada nun jauh di luar negara...
nak ajak kawan2 yang tinggal...
call...
tak ter'angkat'
habut jek....
shopping tak ingat....
cuci mata je sebenarnya ha3

sabtu lepas...
'gathering'
senandika la boleh di kira begitu....
ramai gak yg bersua muka...
seronok sgt bila main bowling bersama...
senior+alumnai vs junior...
mcm biasalah senior yg menang...
junior berputih mata kalah mcm tue jek...hu3
dorang mlm tue g tgk teater...
aku kena balik rumah....
anak mithali katanya...hu3
rugi gak la tak tengok teater tue...
nak bt mcm mn xde rezeki...

balik ump nie...
naik kete pae...
aku,daoz,tito dan che am...
sepanjang perjalanan...
bercerita dan berdiskusi tentang kehidupan...
kehidupan yang entah bila akan ada kesudahan....
akhirnya aku sampai ump dgn selamat...
amin...

maka sampai di sini saje entri nie berakhir....
mungkin entri nie berbeza...
dgn cara penulisan aku sebelum nie...
mungkin fikiran masih bercambur
dengan diskusi td...



p/s: terkadang penat utk berbicara tentang kehidupan~

2 pengkritk ceritera duniaku:

mocQachinno said...

seronok maen bowling wlupn kalah..
hahaha~

jumapx said...

tau xpe...
tue la antara game bowling yg paling meriah aku main he3

wlpun kalah~

hahahahaha

Popular Posts

Popular Posts since May 2010