Wednesday, February 25, 2009

D.I.A.


pernah dulu aku fikirkan
biar aku bersendiri
tanpa ada siapa yang mengerti
apa yang terpendam dalam hati

penat sudah aku mencuba
namun semuanya punah

pernah aku berputus asa
dan membiarkan aku menjalani semuanya
namun aku tetap lemah
dalam mencari kehidupan fana

di saat aku lumpuh & terjatuh
tiada yang mampu memapah
aku gagahi jua

benar kata orang
panas tak kan sampai kepetang
tapi belum tentu hujan yang turun akan sentiasa membasahi bumi

tuhan MAHA ADIL...
setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya
atas kesabaran umatNYA menerima ujianNYA...

DIA hadir tanpa pernah aku duga
tanpa pernah aku bermimpi
DIA yang membuat aku bahagia
membuat hari-hariku tersenyum

biar hanya aku mengerti
apa yang aku rasa
meski ada kata-kata nista dan jelik
DIA dengan aku

aku tahu aku bukan terbaik
untuk insan seperti DIA
namun aku tetap aku
yang terbaik untuk diriku

jika ini semua kehendakNYA
aku terima apa adanya




alif ba ta: DIA insan teristimewa bagi diriku~

13 pengkritk ceritera duniaku:

Mr Final said...

nih yg maleh bace blog biler.. blogger asyik jiwang masyuk2.. jer nih... letih memahami permainan emosi

jumapx said...

to mr.final...
he3 nak bt mcm mn...
kbelakngan nie ter'jiwang' lak...hu3

miezi said...

tak salah jiwang :)

amer @ ijjad said...

nobody wrong..
hehe..
tapi betol gak mr final cakap..
keh3..
jomla masuk bengkel penulisan..
jd profesional blogger..
huhuu..

jumapx said...

to mizie...
betul tue...xsalah jiwang la mr.final...yg ptg apy...

maoh said...

post blog mengikut tema lagu... hhuhuhuuu....

~ f i Q ~ said...

Jumain,
banyak entries awak buat readers always wonder.. slalu je tertanya2.. huhuhu

jumapx said...

to ~ f i Q~
hehehe...
tertanya2 tue la org akan slalu nak tau dan nak bc blog aq he3

jumapx said...

to ijad...
hehehe...jd profesional blogger? mcm mn tue?

to maoh...
harusla ikut tema...he3

penjenayah.merah.jambu. said...

ciss..siapakah dia?

jumapx said...

to penjenatah merah jambu...
D.I.A bukan penjenayah...he3

Mr Final said...

psst.. psst amer @ ijad.... bengkel penulisan apekah??? Diharap inchik alif ba ta sampaikan msg ini...

jumapx said...

to mr.final...
owh ijat tue classmet sy...he3
nnt sy khabarkan kpd dia k...

Popular Posts

Popular Posts since May 2010