Friday, March 27, 2009

AIM16

1. Artis Baru Terbaik – Artis

1. Hujan
2. Joe Flizzow
3. Malique
4. Meet Uncle Hussain
5. Suki

alif ba ta: saingan yang sengit juga bagu aku...sebab kelima-lima mereka memang antara yg terbaik...

2. Persembahan Vokal Terbaik Di Dalam Album (Lelaki) – Artis

1. Aizat – Lagu Kita
2. Bob AF2 – Cinta Terhalang
3. Reshmonu – Doa Untuk Dia
4. Reshmonu – Sayu
5. Rithan (Deja Voodoo Spells) – Rock ‘N’ Roll (English)

alif ba ta:Melihatkan reshmonu 2 pencalonan dalam kategori ini..menyebabkan aku rasa kali ini dia mungkin akan merangkul kembali anugerah yang pernah dia dapat sebelum ini...apa taknya...sifu M.Nasir sendiri pernah kalah dengan Reshmonu dalam kategori ini...tapi jangan di perkecilkan vocal bob n aizat...yang aku kira boleh membuat juri pening kepala utk memilih pemenang...

3. Persembahan Vokal Terbaik Di Dalam Album (Wanita) – Artis

1. Ayu – Hanya Di Mercu
2. Dina – Sejauh Ini
3. Shila – Memori Tercipta
4. Dato’ Siti Nurhaliza – Di Kayangan Kita
5. Dato’ Siti Nurhaliza – Di Taman Teman

alif ba ta:sama seperti vocal lelaki...wanita juga melihatkan 2 pencalonan datuk CT dlm kategori ini...dan ini memberi peluang utk dato ct membawa pulang trofi ini...kerana bagi aku saingan beliau tidak lah begitu hebat....ketiga2nya muka baru...tapi semuanya terpulag pada juri...

4. Persembahan Vokal Berkumpulan Terbaik Di Dalam Album – Artis


1. Ajai & Marsha – Sayang
2. All One – Bilal bin Rabah
3. Pop Shuvit – Marabahaya (International Version)
4. Rabbani – Bila Nur Melimpah Di Hati
5. Raihan – Assubhu Bada

alif ba ta: untuk kategori ini aku tak boleh utk memberi tekaan kerana hanya satu lagu sahaja yang biasa aku dengan iaitu Marabahaya...(nampak sangat tak dgr lagu nasyid hu3) tapi aku dapat rasakan saingan sengit antara rabbani,raihan & pop shuvit...dan aku kira adalah lebih baik AIM memisahkan kategori ini iaitu vocal kumpulan nasyid tidak di campurkan dengan kumpulan ataupun duo yang lain...itu adalah lebih baik...

5. Kulit Album Terbaik – Pereka

1. Florence Lee – Hawa – Nikki




2. Nadia Jasmin – President – Joe Flizzow



3. Nicholas Chong – Transit – Altered Frequency



4. Nizam Rahmat – Satu – Ferhad


5. Vignes Balasingam – Remain Unknown – Estranged


alif ba ta:
so...yang mana korang rasa layak menang? aku rasa semua layak kecuali ferhad jek..he3


6. Rakaman Album Terbaik – Jururakam

1. JD Wong – Remain Unknown – Estranged
2. Nick Lee, Greg Henderson & CL Toh – Finally/Akhirnya – Suki
3. Paul Morisson – Satu – Ferhad
4. Puja, Edry, Bajai & Yudi – Adam 3 – Adam
5. Reshmonu, Murali, Will Quinell & CL Toh – Harapan – Reshmonu

alif ba ta: saingan sengit...tapi saingan lebih sengit atr estranged/suki/reshmonu

7. Video Muzik Terbaik – Pengarah

1. Douglas Lim – Hanya Di Mercu – Ayu
2. Douglas Lim – Sampai Syurga – Faizal Tahir
3. Kerol – Mati Hidup Kembali – Butterfingers
4. Kerol – 1000 Tahun (Mahu Hidup) – Butterfingers
5. Reshmonu – Oh Anok Anok – Reshmonu

alif ba ta: no komen...sebab tak tengok pun semua video muzik nie...tapi kalau boleh nak faizal tahir menang...sebab video muzik dia sgt unik...tapi tak tau lak mcm mn video muzik butterfingers yg sampai 2 pencalonan kan...dan juga reshmonu....yang peliknya mcm mn video muzik ayu boleh tercalon? aku rasa biasa jek..

8. Album Pop Etnik Terbaik – Artis/Produser

1. Khazanah Pujangga – Syura
2. Lentera Timur – Dato’ Siti Nurhaliza
3. Selagi Ada Rindu – Pak Long (Shafie Ahmad)
4. Zapin Suri – Haziq

alif ba ta: sah2 la dato ct kan...perlu ke nak di sangkal...he3 tapi aku suka lagu nafas cahaya hu3

9. Lagu Pop Etnik Terbaik – Komposer/Penulis Lirik

1. Di Kayangan Kita – Johari The – Keon - Dato’ Siti Nurhaliza
2. Di Taman Teman – Fauzi Marzuki – Hairul Anuar Harun – Dato’ Siti Nurhaliza
3. Dirgahayu – Radeen Sri – Hairul Anuar Harun – Ramlah Ram
4. Nafas Cahaya – M.Nasir – Loloq – Misha Omar
5. Zapin Suri – Pak Ngah – Siso Kopratasa – Haziq

alif ba ta: kalau boleh aku nak di taman teman or di kayangan kita...he3

10. Album Nasyid Terbaik – Artis/Produser

1. Allah Habeebi – Mawi
2. Istimewa Tiada Dua – Nice
3. Nasyid Nostalgia Memori The Zikir – Nazrey Johari
4. Nostalgia Nadamurni – Rabbani
5. Setia – Wildan

alif ba ta: oppss...tak tau nak komen..sebab mcm biasa la...alif ba ta tak dengar lagu nasyid...(teruk betol)...tapi aku rasa saingan sengit antara nazrey/rabbani/mawi

11. Lagu Nasyid Terbaik – Komposer/Penulis Lirik

1. Allah Habeebi – Farihin – Yasin – Mawi
2. Bila Nur Melimpah Di Hati – Asri Ibrahim – Ito Lara – Rabbani
3. Kemuliaan Al-Quran – Amin InTeam – Amin InTeam – InTeam
4. Serulah Namanya – M.Nasir – AD Samad – Mawi
5. Teman Hakiki – Ku Sham – Dr.Mohd Asri – Mawi

alif ba ta; meriah mawi...sampai 3 pencalonan...kategori nie la yg dia mampu...sebab kalau album pop pun...tak mampu nak tercalon...he3 kalau mawi tak menang tak tau la kan...tapi aku rasa mcm rabbani je menang hu3

12. Album Rock Terbaik – Artis/Produser

1. Bongkar – Kristal – Kristal & Bong
2. Hujan – Hujan – Noh Hujan
3. Keamanan – Nrocinu – Mus May
4. Kembali – Butterfingers – Butterfingers/Faizal Shahrin
5. Modern Minimals Glamour – The Times – Gizmo Records

alif ba ta: saingan sengit atr hujan & butterfingers...harap2 hujan la kan...he3

13. Lagu Rock Terbaik – Komposer / Penulis Lirik

1. 1000 Tahun (Mahu Hidup) – Loque – Loque – Butterfingers
2. Aurora – Estranged – Estranged – Estranged
3. Bila Aku Sudah Tiada – Noh Hujan – Noh Hujan – Hujan
4. Dugaannya – Noh Hujan – Noh Hujan – Hujan
5. Yang Pernah – Estranged – Estranged – Estranged

alif ba ta: hebat HUJAN & ESTRANGED....2 pencalonan masing2...nak empat2 nie menang boleh tak...? he3 aku rasa antara Aurora/Yang Pernah/Bila Aku Sudah Tiada

14. Album Pop Terbaik – Artis / Produser

1. Alyah – Alyah
2. Arus Qudus – Yassin
3. Harapan – Reshmonu
4. Misha Omar – Misha Omar
5. Percubaan Pertama – Aizat

alif ba ta: sentap alyah boleh tercalon dalam kategori nie...hu3 tapi memang sengit la...tak leh nak teka sape yg menang....juri tolong bagi tau sikit...he3

15. Lagu Pop Terbaik – Komposer / Penulis Lirik

1. Cinta Adam Dan Hawa – Azmeer – Loloq – Misha Omar
2. Dingin – Azlan Abu Hassan – Azalea – Ziana Zain
3. Ketentuan – Azlan Abu Hassan – AD Samad – Ramlah Ram
4. Lagu Kita – Aizat Amdan – Aizat Amdan – Aizat
5. Sampai Di Sini – Ajai – Slen – Misha Omar

alif ba ta: ehmmm...aku harap CINTA ADAM & HAWA kot menang he3 tapi kan...lagu kita pun best gak....hu3

16. Lagu Hip Hop Terbaik – Komposer / Penulis Lirik

1. Bergerak – Johan Ishak, Ceza Mutyara, Khalid Kamal & Saiful Amri – Johan Ishak, Ceza Mutyara, Khalid Kamal & Saiful Amri - Joe Flizzow feat Joeniar Arief
2. Isabella – Johan Ishak, Iman Ishak & Search - Johan Ishak, Iman Ishak & Search – Joe Flizzow feat Hady Mirza
3. Mengapa Harus Bercinta ? – Johan Ishak, Terrytyelee & H ady Mirza - Johan Ishak, Terrytyelee & H ady Mirza – Joe Flizzow
4. Mantera Beradu – Malique, D’Navigator & M.Nasir – Malique & M.Nasir – Malique feat M.Nasir
5. OK – DJ Fuzz, Malique & Cat Farish – Malique & Cat Farish – Malique feat Cat Fabuloso

alif ba ta: nak mentera beradu menang please,,....

17. Album Inggeris Tempatan Terbaik – Artis / Produser

1. Dark Sun Big Rain – Karen Nunis Blackstone
2. President – Joe Flizzow
3. Remain Unknown – Estranged
4. Take Five with Juita Suwito at Avanti – Juita Suwito
5. Tapestry of Life – Shal Sagan

alif ba ta: no komen...hu3

18. Lagu Inggeris Tempatan Terbaik – Komposer / Penulis Lirik

1. All Around My World – Johan Ishak & Ceza Mutyara - Johan Ishak & Ceza Mutyara – Joe Flizzow
2. Dances of The Spirit – Estranged – Estranged – Estranged
3. In No Time – Estranged – Estranged & Chow Ken Chung – Estranged
4. KL Streets – Malique & D’Navigator – Malique – Malique feat Lah
5. Marabahaya (International Version) – Pop Shuvit & Dandee – Samsol Nahar, Dandee, Moots, Daly, Thaitanium & Jamir Garcia – Pop Shuvit

alif ba ta: no komen...

19. Album Cina Tempatan Terbaik – Artis / Produser

1. Homely Life – Rynn Lim – Ryan Lim
2. Man Jiang Hong – Man Jiang Hong – Alex San
3. Meet to Listen – Cheng Lee – Cheng Lee
4. The Real Hou Ren – Hou Ren – Lee Nai Kong
5. Will Be Good – Will Ng – Cheng Lee, Will Ng & David Koon

20. Lagu Cina Tempatan Terbaik – Komposer / Penulis Lirik

1. He, She & Me – Cheng Lee – Cheng Lee – Cheng Lee
2. Man Jiang Hong – Alex San – Ah Guan – Man Jiang Hong
3. Missy Missy – Will Ng – Will Ng – Will Ng
4. Prisoner – Will Ng – Will Ng – Will Ng
5. Zhong Du – Alex San – Yap Kah Heng – Man Jiang Hong

21. Album India Tempatan Terbaik – Artis / Produser

1. Agarem – Agarem
2. Ethirrpaarkiren – Anbarasan & Anuratha
3. Veera Puranam – Chakra Sonic

22. Lagu India Tempatan Terbaik – Komposer / Penulis Lirik

1. Enna Venum – Coco Nantha – Coco Nantha – Agarem
2. Ethirrpaarkiren – Anbarasan – Divya Saraswathy – Anbarasan & Anuratha
3. Sottu Sotta Remix – Sundrra – Coco Nantha – Agarem
4. Sudum Mannil – Sundrra – Coco Nantha – No Entry
5. Tu Khendi She – Goldkartz – Arvinder Raina – Goldkartz feat Arvin

23. Lagu Bahasa Melayu Terbaik yang Dipersembahkan oleh Artis Luar Negara – Artis

1. Aku Dan Dirimu – Ari Lasso & Bunga Citra Lestari
2. Ayat-Ayat Cinta – Rossa
3. Bila Rasaku Ini Rasamu – Kerispatih
4. Matahariku – Agnes Monica
5. Menjaga Hati – Yovie & Nuno

alif ba ta: nie lagi satu kategori...nak semua lagu menang boleh? ha3

24. Susunan Muzik Terbaik Di Dalam Lagu – Penggubah

1. Audi Mok – Pada Cintanya – Dato’ Siti Nurhaliza
2. Azlan Abu Hassan – Tiada Maaf – Danell Lee
3. Estranged – Aurora – Estranged
4. Fauzi Marzuki – Di Taman Teman – Dato’ Siti Nurhaliza
5. Sham Kamikaze – Bukan Mimpi – Farhan

alif ba ta: sentap danell lee masuk tercalon? nasib baik azlan punya karya...hu3 tapi sah2 la aku nak dato ct menang gak kan...hahahah lantak korang la..sebab aku peminat dato ct...he3 tak sabar nak tengok dato ct membawa pulang beberapa trofi nanti...go dato ct..

0 pengkritk ceritera duniaku:

Popular Posts

Popular Posts since May 2010