Sunday, March 22, 2009

kalau takut mati jangan hidup

Assalamualaikum & salam sejahtera.
semoha kebahagiaan sentiasa bersama kita...amin


saat aku duk berjalan-jalan ke blog manusia2 di alam maya nie..
aku terbuka blog bdk2 kuliah aku...

maka tgh duk terbelek2 tue...
aku buka blog bdk kuliah aku iaitu leezah...

aku terbaca statement kat header blog dia...
berbunyi...

"kalau takut mati jangan hidup"


statement betul2 buat aku terfikir...
ramai di antara kita takut utk mati...
takut sebab belum bersedia...
tapi tidak pernah mahu bersedia utk menghadapinya
pelik memang pelik...hu3

ada juga di antara kita..
bosan dengan kehidupan...
tapi tidak mahu pula menghadapi mati..
tak faham....

ragam manusia...
pelbagai...
ada yang mahu hidup seribu tahun
ada yang mahu mati cepat
ada yang menganggap diri tuhan
ada yang menganggap diri suci tanpa dosa

apa2 je lah...
dan yang aku tak boleh terima
apabila ramai di antara kita
mempermainkan neraka & syurga
dan suka menghukum seseorang dengan pemerhatian
bila nampak seseorang nie buat perangai sikit
yang jelek di mata kita
terus hukum orang tue masuk neraka
bila tengok orang ke masjid jek...
terus hukum budak tue ahli2 syurga...

tolonglah...
siapa kita utk menghukum syurga neraka seseorang
kita hanya manusia biasa...
itu semua kerja ALLAH...
menentukan siapa yang layak ke syurganya...

belum tentu
kita buat perkara baik hari ini
amalan kita di terima
dan belum tentu
hari ini kita buat dosa
kita sudah confirm masuk neraka..
kerana pintu taubatnya sentiasa terbuka...

tetiba lak aku berkhutbah sekejap hari nie...hu3
sekadar mengingatkan jek...he3






alif ba ta: banyak lagi bekalan yang harus aku cari utk penghujung cerita aku nanti...dapatkah aku menjadi 'pelakon' terbaikNYA...hu3



0 pengkritk ceritera duniaku:

Popular Posts

Popular Posts since May 2010