Tuesday, March 31, 2009

malam ini ( episod bulan berbisik)

malam itu
bukan niatku
untuk tidak mau menerangi malam
bukan niatku
untuk membuat alam kegelapan
aku punya sebab
untuk berada di sebalik tirai malam

malam itu
bukan aku tidak kasihan
hanya bintang yang setia menyinar
pekatnya malam
aku punya sebab
untuk tidak menyingkap tirai malam

aku tahu
alam mengerti
lantas hujan turun
agar malam terus bergelapan
tanpa aku

bukan senang untuk menjadi aku
aku cuma satu untuk bumimu
sedangkan bintang
berjuta
cuba mendampingi aku

aku tak mahu
ada bintang yang kecewa lantas malap
dan tak mahu bersinar menerangi malam bersamaku
sedangkan aku
hanya ada satu
hanya ada satu hati

dan hanya akan ada satu bintang
yang akan sentiasa bersamaku buat selamanya

pintaku pada bintang semesta alam
teruslah menyinar
kerana masih ada lagi harapan
yang bakal mendatang



"bisik bulan padaku...."





alif ba ta: andai manusia bisa mengerti...alangkah bagusnya...tapi sayangnya...manusia akan terus mencuba selagi ada harapan terbuka...selagi ianya tidak di miliki...

4 pengkritk ceritera duniaku:

penjenayah.merah.jambu. said...

manusia memang begitu..
:)









*bulan/bintang=manusia lelaki/manusia perempuan?

jumapx said...

tau xpe...

ko silap la P.M.J

BULAN=WANITA

BINTANG=JEJAKA


he3

:)

penjenayah.merah.jambu. said...

eh..eh..
kenape pulan bintang jejaka?
sangat tak sesuailah..
bulan la jejaka..
sebab bulan tak cantek..hahahahahahahahha

jumapx said...

hahahha...
biarla...

sebab memang hakikatnya pun...

bulan sesuai di gambarkan sebagai wanita


nampak dari jauh chantek jek...
memukau setiap jejaka...


tapi hakikatnya...?


hermmmm...hampeh....


lalalalala

Popular Posts

Popular Posts since May 2010