Monday, March 30, 2009

malam ini (episod bulan & bintang tidak kelihatan)



aku mendongak ke langit
hanya hitam yang kelihatan
pekat

mana hilangnya bulan
mana perginya bintang

terdengar dendangan lagu alam
si kodok mula mendendangkan lagu sumbang
tapi indah buat seisi alam

ah!
patutlah tidak kelihatan
rupanya
si hujan baru saja berlalu pergi



alif ba ta: aku harap episod malam tanpa bintang dan bulan tak kan pernah terjadi antara aku dan DIA...

5 pengkritk ceritera duniaku:

patungcendana said...

bulan dan bintang tetap ada walaupun tidak kelihatan...:-)

law said...

dendangan alam mmg indah..
langit yang hitam tanpa bintang tanpa bulan..
itu adalah kuasa Tuhan..
sebagai manusia hanya dapat mengharapkan itu tidak berlaku..

so...doa byk2 la ye kwn.. :D

wahyudimy said...

aku suka lagu alam ;bunyi hujan.

page kau terlalu berat.susah utk aku tinggalkan komen.

jumapx said...

to cendana...
itu sudah semestinya mdm... :)

to law...
aku sentiasa berdoa agar DIA milikku...he3 propa jek...

to wahyu...
aku juga suka sebenarnya...mcm orkestra semulajadi...he3

owh ya ke..hu3 masalah lama dtg balik...hu3 xpe nnt aku cuba kasik ringan skit...k

patungcendana said...

tito memang bercita2 nak jadi comedian...hehehe

Popular Posts

Popular Posts since May 2010