Monday, March 16, 2009

tuntutan janji 16 september....




hari ini 16 mac 2009
aku mahu menuntut janji
janji seorang pemimpin yang aku boleh katakan
aku kagum gak la dengan kepimpinan beliau...

janji beliau berbunyi...
16 september 2008
akan terbentuknya sebuah kerajaan MALAYSIA BARU...
di bawah kepimpinan beliau...

ya...
semua orang tahu
16 september adalah tarikh bersejarah buat negara malaysia
kerana tarikh itulah malaysia terbentuk....
di peta dunia...

janji ini buat aku penasaran
saat belum tibanya
16 september 2008 yang lepas

namun bila tibanya tarikh keramat
yang di canang2kan oleh pemimpin ini...
habuk pun tak de...
siap kena gelak dengan pak lah
aku juga turut ketawa( dalam hati jek)

dia ingat dia bijak
dia ingat segala perancangan dia bagus
namun dia terlupa buat plan B & C
sebab kerajaan pak lah juga bijak
lagi2 di tambah najib...
lagilah boleh menggagalkan segala perancangan yang tak seberapa itu
dengan tektik yang kotor..

inilah masalahnya
kalau terlalu gilakan 'talak PM'
tak sabar2 nak jadi PM...
ambik ko..
jilat luadah sendiri
terpaksa buat alasan
perlukan masa lagi
2,3 or 4 bulan lagi...
ha...
skrg dah masuk 7 bulan...
tapi tak juga ambik takhta kan...
nak tunggu 16 september 2009 ke kaedahnya?

sian...
katak2 yg di suruh lompat tak mahu melompat
takut kena 'hanjeng' dan kena keji oleh BN...
tengok2 'katak2' dia yang duk melompat ke BN...
habis hilang satu negeri
kempunan lagi...

sebenarnya...
dia nie kena 'karma'
segala apa yang dia lakukan dan cuba lakukan
kena balik kat muka dia...hu3


walauapapun yang terjadi
aku tetap akan menunggu 16 september nie terjadi
jika benarlah apa yang dia kata mampu membawa perubahan
itu satu perkara yang baik
lagi2 bila dah berjumpa dengan pak lah baru2 nie
sampai membuat najib panas buntut je dgr cerita tue...he3
pasti suatu perkara akan berlaku lagi...
yang boleh menggemparkan satu malaya...hu3

ehmmm...
entahlah...
apa nak jadilah dengan politik malaysia nie..
pak lah nak bersara tanpa rela dah...
najib nak amik tahkta( layak ke?)
pemimpin silih berganti
aku sebagai rakyat
hanya mampu untuk tunggu dan lihat
dan menyokong semua kepimpinan yang ada...
semoga najib akan berjaya menjadi PM dengan aman dan damai...
dan dapat memerintah malaysia tanpa sebarang 'letupan' sana sini...k

till d end...
salam
alif ba ta...




alif ba ta: jangan berjanji jika tidak mampu untuk tunaikan....

9 pengkritk ceritera duniaku:

Saimal said...

ko blaja pndai2 pastu jd PM la plak.hehe

AHMADSUFI6177 said...

tersangat sensitif bro.. aku terbakar... huh!!

jumapx said...

to saimal...
i'allah...klu ada rezeki...he3
poyo jek ayat...hahahha

to ahmadsufi
sensitif ke? sory la...he3

**coben** said...

wooo!!!
gua x masuk bai..
hua2...
(sweat)

Mr Final said...

haha.. tetibe berubah mood politik...
igtkan dlm keawang-awangan jiwang mood lagik

law said...

xyah nk berangan nk jadi PM dlu..

kalo berani skg msk bertnding jd MPP dlu..

latih dri dlu dr skg utk menjadi pemimpin yg mesra rakyat..

huhuhu..ada berani??

Anonymous said...

kurang2nya pn dsai x guna cara haram. tp kt perak cmna pulak?kerja sapa pulak tu? x celaka ka orang yg merosakan keamanan perak. perlembagaan pn x nk ikut, hukum tuhan lg la...?

jumapx said...

to coben...
tak yah masuk campur pun xpe...he3

to mr.final...
sekali-sekala kena berubah angin gak...kang ada yg termuntah bc blog sy asyik jiwang jek memanjang...hahahaha

to law...
aiyoo...tak hingin aq nak jadi mpp ump...xde class...xbes pun...

kagi pun mcm la pemimpin2 dlu tue sume jd MPP kan...x pulak...

hu3

Otit said...

DSAI tidak akan membuat janji semata-mata kalau dia tidak faham apa yang rakyat inginkan.16 september cuma tarikh yang DSAI kira akan merampas kerajaan.Kita kena ingat,bukan semudah nak cakap untuk melaksanakannya.BN tak akan bagi just mcm tu je.
Tp,bg saya DSAI akan terus berada di pihak rakyat..

Popular Posts

Popular Posts since May 2010