Wednesday, March 11, 2009

usah kau menangis



malam ini kau datang
dalam mindaku
mencoba untuk berbisik
sakitnya hatimu
terluka

aku yang cuba mengerti
setia gerak langkahmu
setiap tutur bicaramu
aku rasa apa yang kau rasa

lumrah kehidupan
bukan selamanya indah
bukan juga selamanya kelam
hidup ini harus kau teruskan
meski ianya payah untuk kau lalui

leburkanlah segala yang terpendam
hapuskan segala yang terbuku
agar esok
saat kau bangun melihat dunia
kau menjadi insan yang teristimewa
buat diriku

usah kau menangis lagi
masih ada dunia indah menanti
untuk kau dan aku

teruskan melangkah
kerna aku sentiasa berada di sisimu



alif ba ta duniaku: hidup ini penuh dengan pancaroba....redah je....hu3

8 pengkritk ceritera duniaku:

patungcendana said...

puisi mencari penulis...kan ju..:-)

WanHidayat said...

Brother...just follow the flow...along the way you may find a lot of branches...the choice is yours....

Positively decide...there's nothing to be so rushed....

Built your confident and be determined!!!!!!!!!!

addyaholix said...

puisi kau makin indah kawan.
aku juga cuba.
tapi puisi tak memilih aku!

jumapx said...

to patung cendana..
yup...puisi yang indah adalah kerana puisi mencari tuannya...

to abgdayat...
tq abg dayat...he3

to addyholix...
betuk ke?
mungkin sebab puisi mencari tuan...agaknya...
xpe...puisi pasti akan datang...

law said...

hmm..mmg puisi akn mencari tuanya andainya tuan itu smkin jiwang ataupun merasai perasaan yg sama mksd dgn puisi itu..

budak_ORGANIK said...

sejak 2 menjak ni..aku agak lost...

lost untuk mengikuti jejak langkah


aku tak pasti silap aku yg tak reti membaca kompas minda

ataukah kompas itu agak celaru sekarang....

aku tak tau nak salah kn siapa2..


bermohon untuk diberikan cahaya menjejaki kembali hikmah yg hilang atau sekadar tersembunyi disebalik kecamuk itu

kalau bersembunyi..segera keluar..tunjukkan dirimu..

kalau benar sudah hilang..mendoakan hanya yang terbaek untuk hari muka.

uhh..tetiba penulis mencari puisi..gituewww...

patungcendana said...

ju...suka la lagu ni...siapa nyanyi?

jumapx said...

to law...
nak buat mcm mn...dah hati nie nak jiwang....hu3

matilah pengakuan berani...he3

to organik...
aku doakan semoga ko jumpa balik jalan itu...he3

to patung cendana...
owh..mdm suka ek...
kangen band from indon...
nanti i bg u k...

Popular Posts

Popular Posts since May 2010