Thursday, April 30, 2009

april ending....

Assalamualaikum & salam sejahtera...
semoga hari ini lebih baik daripada semalam...amin

hari ini UMP dah semakin sunyi...
dengan pelajar2 semuanya berpusu-pusu pulang ke rumah...
dah habis sem la katakan...

aku...
masih berada di ump...
sebab esok aku ada program...
JEJAK WARISAN katanya...
pergi N.9 belajar pasal adat perpatih...
melihat kepada program memang membuat aku rasa mcm...
erkkk...boleh tak aku tak nak pergi...
memang kali ini jejak warisan berbeza dgn jejak warisan yang pertama kali aku pergi...
tapi jejak warisan ke perak tue memang best...
enjoy giler....he3
teringat lak kenangan time pergi sana...

tapi dalam masa yang sama...
aku nak balik rumah...
jumpa family aku yg dah lama rasanya aku tak jumpa...
lama la jugak....
dah nak masuk 3 bulan...
tak pernah aku jarang blk mcm nie...
di sebabkan aku pelajat 'cemerlang' yang busy dengan aktiviti2 luaran yang bukan berunsur akademik...maka aku selalulah bermastautin di UMP nie...
lagi2 bila cuti semester mcm nie...

di sebabkan kali ini aku ada lagi short sem mcm sem lepas...
yang mana subject wajib di ambil utk short sem...
iaitu COMPUTER PROGRAMMING....
aku batch last yang belajar subjek nie dalam short sem...
junior2 aku dah amik dah subject nie sem nie...
bes je dorang...
lepas nie tak payah nak terperuk kat UMP time cuti sem...
boleh duk rumah berehat katanya...hu3

tapi aku nie...
tak de short sem ke...
ada ke...
aku tetap akan ada kat bumi UMP nie...
yer la...
mcm yg aku cakap di awal tadi...
ada aktiviti2 yang aku ikut...
tapi bukan aktiviti2 UMP yang memerlukan birokrasi segala...
tapi aktiviti2 yg buat aku apy...
mcm show tarian....pertandingan debat....

dan kali nie...
pertandingan debat memerlukan aku utk 4 pertandingan dpd 6 pertandingan...
tetiba je banyak pulak nama aku tersenarai dalam team debat kali nie...
rezeki la...tak mcm sem sebelum nie...
nama aku hanya untuk beberapa kerat je pertandingan...
tak pe la...tak de rezeki agaknya...
so kali nie tak boleh la tolak rezeki...
lagi pun dah lama aku tak ikut pertandingan debat MADUM...hu3
so aku harap kemunculan kali ini ada 'tuah'...amin..
show tarian lak ada gak...
banyak permintaan skrg...
bukan permintaan aku menari...
tapi team kencana pawana la...
show berbayar wei...
so..aku juz boleh ikut 1 show jek...
cari duit sikit...
utk joli kat UNIMAS bulan JUN nanti utk DEBAT PERPADUAN....yeah...
lepas tue azim ajak pergi ajar budak pengakap menari (motif kena ajar bdk2 pengakap?)
kat perak...
duit tiket di sponsor...lepas tue kena bayar...
tapi aku tak tau la nak pergi ke x...
sbb time tue aq ada latihan intensif debat perpaduan...hu3

tapi kan...
melihatkan jadual short sem aku yang agak padat giler babi..
babi punya jadual harian pun tak mcm tue agaknya...
jadi aku tak tau aku leh beri komitmen utk debat dan tarian nie...
memang rasa gian giler nak berdebat n menari...
tapi org kata...
study kena di utamakan...
lagi pun short sem kali nie...
aku amik 2 subjek...
subjek wajib: computer programming dan subjek baru nak amik: RC DESIGN 1...
dua2 subjek nie susah wei...lagi2 RC Design 1 tue...
sepatutnya aku amik sem nie...
tapi di sebabkan kena lulus subjek yg aku repeat tue ( theory of structure) ...
barulah leh amik subjek tue...
alkaedahnya...aku tak tau lulus lg ke tak subjek TOS nie...
tapi nama aku dah terdaftar utk subjek RC design 1 nie...
cuak gak nak amik subjek nie...
sbb aku tengok bdk2 batch aq yg amik sem nie mcm nak giler...
ptg td dorg br exam paper nie...respon dorg...senyum je la...hu3

ok lah....
back to april ending...
cepat je masa berlalu...
dah masuk bulan MEI...
bulan april kali nie tak terasa mungkin sebab ada final exam kot...
jadi duk baca buku jek...(yer la tue baca buku....he3)
tapi memang tention gak dis month...
tapi banyak benda yg aku buat endah dan anggap mudah...
akhirnya di permudahkan juga olehNYA....
nasib baik...terima kasih tuhan....i lov u...
dan episod MEI kini bermula...
aku harus menjadi lebih dewasa dan matang...
memandang sesuatu benda itu sbg suatu yg penting...
agar di kemudian hari aku tidak menyesal tak sudah...

sebelum aku mengakhiri entri ini...
aku nak wish bufday kat roomet aku & juga kawan aku...
iaitu daoz n bob senandika....he3
semoga pjg umur n murah rezki...



nama:daoz razak
roomet aku...
bufday:23 april

wish: semoga pjg umur n murah rezki....
jangan terlalu emo tak tentu pasal...(xnak2 emo2)
dan teruskan la study tue walaupun dah tak de hati kan...
biasala tue dugaan kehidupan...
bukan semua perkara senang...
mungkin Tuhan beri takdir ini suatu yang terbaik utk kita...
good luck tuk ko...


nama: BOB
budak senandika...
bufday:25 april
hari tue dia jadi pengarah utk Teater TERUK...
kalau bdk UMP ada pergi tgk la...

wish: semoga pjg umur n murah rezki (tipikal...mcm biasa la)
semoga berjaya pada masa hadapan...
terutama sekali ketika L.I nanti...
semoga dapat pengalaman baru...
god luck k...!


ok la...
dah agak pjg entri nie...he3
selamat datang bulan MEI....
kepad semua pekerja2 di malaysia dan dunia amnya...
SELAMAT HARI PEKERJA...
bekerja la dengan ikhlas...
rezeki pasti akan datang dgn mudah...amin...

til d end...
alif ba ta...




p/s: aku nak balik rumah....mis my family...episod bulan dan bintang berjauhan sudah bermula...hu3 mis DIA so much...

4 pengkritk ceritera duniaku:

nota.kematian said...

Juma,
all the best,k !

:)

patungcendana said...

balik rumah la ju...

jumpa famili dulu...then datang balik...:-)

Daoz said...

time kaseh adik, eh.. bkn2.. time kaseh jumain..

khairi said...

salam..
rasanya lebih baik manfaatkan waktu cuti macam ni, berbanding cuma balik rumah dan tak buat apa-apa.
Pengalaman pun dapat lebih.
Kalau dah pergi negeri 9 tu, lawat-lawatlah sekolah lama. Hehe~

Popular Posts

Popular Posts since May 2010