Saturday, April 18, 2009

final exam.



Assalamualaikum & salam sejahtera...
semoga hari ini lebih baik daripada semalam...amin



untuk pengetahuan anda semua...
nex week adalah hari penting untuk alif ba ta...
kerana nex week bermulanya peperiksaan akhir untuk tahun 2 sem 2...
maka untuk pengetahuan anda semua...
dengan rasa berat hati...
mungkin alif ba ta akan berehat selama 2 week...
sepanjang waktu alif ba ta dalam peperiksaan...
supaya waktu2 aku tidak terganggu dengan blogging...
memandangkan study week nie aku rajin giler update blog...hu3
ok...
good luck utk semua rakan2 d luar sana...
semoga kejayaan sentiasa berada di sisi kita...

buat budak2 UMP...
sabor je la walaupun keadaan tiada air di saat2 nak exam nie...
biasa la tue...
sumpahan KUKTEM masih membelenggu...
bagi yg dah senior...(aku tak senior sgt la)
mesti dah biasa keadaan mcm nie...
buat junior...anggap ianya suatu cabaran...
aku pun tak faham dgn dgn jabatan air pahang nie...
teruk sgt sistem perpaipan dorang...
hari tue kata dah tambah & baiki pam apa la segala...
tgk2...masalah tiada air tetap berlaku...
aku pun xfaham...
nak kata punca air kat pahang nie sikit...
menipu la kan..
lain la kalau melaka ke...
N.9 ke...
perlis ke...
boleh la di maafkan sikit...
nie negeri pahang yang besar...
pun ada masalah air...
nie la masalahnya bila ada yang bekerja makan gaji rakyat je...
sudah2 la tue berada di atas...
bukannya negeri pahang nie maju pun...
terengganu yang org kata antara negeri termiskin tue pun leh dapat title bandaraya...
kuantan? tak dapat lagi sampai sekarang...buat malu jek...
sory kalau terkutuk lebih2...
yer..negeri kelahiran aku pun tak maju...tersenarai dalam negeri termiskin...
tapi memalukan la sebuah negeri besar di semenanjung nie...
sepatutnya boleh jadi negeri yang terkaya...
dan termaju...

dan lagi satu...
pihak UMP nie punn satu...
macam tiada inisiatif lain supaya masalah2 begini tak akan menggangu pelajar lagi2 ketika waktu2 genting nak exam nie...
selalu bagi alasan klise kata 'Oleh kerana UMP terletak di kawasan yang paling hujung sekali dalam sistem retikulasi bekalan air Loji Air Felda Lepar Hilir, UMP adalah lokasi terakhir menerima bekalan air. Diharap semua warga UMP supaya dapat bersabar dan berjimat cermat dalam menggunakan air yang ada. .."

ayat yg selalu di guna bila ketiadaan air...
naik menyampah aku...hu3
sepatutnya pihak pengurusan melakukan sesuatu agar bila masalah ni timbul...ianya tidak akan menyebabkan pelajar2 UMP terasa tidak selesa...
inisiatif apa? itu yang kita tidak tahu...anda fikir la sendiri...he3
mmg la ada tangki2 yg di sediakan...mencukupi ke kaedahnya?
ehmmm....apa kata suruh bdk civil ke reka something yang boleh recycle air2 yg telah di bazirkan oleh student2 UMP nie...at least bila tiada air...boleh la guna teknologi nie...ala2 singapore...kata bdk engineering...hu3 pe dah...

ok...titik...
kembali kepada tajuk entri aku...


ini adalah jadual exam alif ba ta...

TRAFFIC ENGINEERING
DATE: 20 APRIL 2009
TIME: 2.30-4.30PM

ENGINEERING ECONOMICS
DATE:21 APRIL 2009
TIME: 9.00-11.00AM

THEORY OF STRUCTURE
DATE: 24APRIL 2009
TIME:9.00AM-12.00PM

HYDARULICS
DATE: 27 APRIL 2009
TIME : 9.00AM-12.00PM

LAW OF CONTRACT & ESTIMATION
DATE: 29 APRIL 2009
TIME : 2.30-4.30PM


wish me god luck k...expecially paper T.O.S yang aku amik bt kali ke-2 he3 harap2 kali nie lulus....amin...

memandang ini entri terakhir utk 2 week yg mendatang...sebelum tue aku nak wish apy bufday to my brother n my frend...he3

semoga panjang umur n murah rezeki....semoga bahagia hendaknya...


abg aku...mhd.taufik bin mapplati




amiruddin fadzli...my frends..


til d end...
alif ba ta






alif ba ta: USAHA + DOA = KEJAYAAN
gambar di atas jangan di kutuk k...gambar seorang mahasiswa yang cute banget....hahahaha kalau aku berisi sikit lagi mesti ramai yg gila kat aku...lalalala~

15 pengkritk ceritera duniaku:

c h o c o l a t e i.c.e said...

hahaha..
muka bajet cumil..

lalaLala..

jumapx said...

to chocolate ice...
kena la budget comel..he3

i-sYah said...

all da best final (^_^)

iLhAm_bEcKs said...

nseb bek aku lhir d ngri yg maju..
JOHOR oh JOHOR..
xde la org k2uk..hohoho

ape da ko nih,xbek weh ktuk2 krajaan..
ngeh2..
niway!
gd lUck jue...
10a1 dlm tgn..insyaALLAH..
??
plik kan..
haha

wahyudi my said...

all the best.

tentang ku... said...

yela tu rehat 2mnggu..tnggu je la...
ayat xleh bla..."kalau aku berisi sikit lagi mesti ramai yg gila kat aku..." ceh...!!!!berangan...

Daoz said...

gdlak juju!!

jumapx said...

to wahyu...
tq...
all da best to u too...he3

to azim...
tunggu dan lihat jek...

to daoz...
god luck gak..


:)

miSs_DeERaz said...

semoga berjaya!! :)

patungcendana said...

good luck!!!!!

miezi said...

good luck ye exam !!

WanHidayat said...

Dik....good luck final exam...

Lakukan yang terbaik sementara ada masa yang berbaki ini....

Abg doakan yang terbaik...aja2 fighting!!!

penjenayah.merah.jambu. said...

all do best!
ciss..muke sebok nk comel2..bergoncang iman aku seketike..*tipu222222*
aku steady je air tadek,siap boleh mandi 3 hari sekali..
jgn jeles.. :)

addyaholix said...

gud luck jumain!

ya kau dah cukup ganteng. haha!

jumapx said...

tq semua...
kerana wish god luck...
semoga doa anda menjadi nyata....he3

:)

Popular Posts

Popular Posts since May 2010